  • 1. Data: 2012-11-02 20:53:24
    Temat: DVI/HDMI a format 5:4
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    chce upradowac mojego 7-letniego złoma za jakies smieszne pieniadze wiec
    wybor na plyte padl na:
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h61m-ds2v
    rev_21
    lub
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h61m-ds2h
    rev_21

    to te same plyty tylko pierwszy ma wyjscie DVI a drugi wzamian HDMI
    (musze przemyslec czy oplaca sie placic wiecej za HDMI + koszt
    przejsciówki na monitor)

    Mam monitor LCD w formacie 5:4 (1280x1024@60hz) i zastanawia mnie czy
    nei spotka mnie jakas przykra niespodzianka pt. takich archaicznych
    formatow nie obslugujemy? W intrukcji tych plyt nic nie pisza o
    dostepnych trybach jedynie, ze zaleza od dostepnego minitora i ze max to
    1920x1200. Czy jest jakas specyfikacja DVI/HDMI ktora wymusza
    obslugiwanie tego trybu?

    --
    the_foe

  • 2. Data: 2012-11-02 23:30:22
    Temat: Re: DVI/HDMI a format 5:4
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-02 20:53, the_foe pisze:
> [...]
    > to te same plyty tylko pierwszy ma wyjscie DVI a drugi wzamian HDMI
    > (musze przemyslec czy oplaca sie placic wiecej za HDMI + koszt
    Ja bym wybrał HDMI, jednak ten standard wypiera pomału DVI, a
    równocześnie jest mniej problemowy jeśli chodzi o np przesył audio
    (jakbyś chciał podłączyć np TV po hdmi i użyć jego głośników). Audio po
    dvi to lekka ruletka czy ruszy z przejściówką czy nie.

    Możesz też użyć kabla z jednej strony z wtyczką HDMI (do płyty) a z
    drugiej DVI (do monitora), albo użyć małej plastikowej przejściówki,
    tylko że chyba łatwiej i taniej będzie użyć kabla HDMI, a od strony
    monitora zastosować przejściówkę HDMI>DVI (takie są popularniejsze i
    tańsze niż w drugą stronę, i dużo solidniej mechanicznie to siedzi)

    Bez problemu będzie działać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-11-03 17:19:16
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 02.11.2012 20:53, the_foe pisze:
> [...]
    >
    > to te same plyty tylko pierwszy ma wyjscie DVI a drugi wzamian HDMI
    > (musze przemyslec czy oplaca sie placic wiecej za HDMI + koszt

    Co do przejściówki HDMI-DVI to ja za kabel płaciłem 15 złotych więc nie
    jest to majątek. Prędzej czy później możesz potrzebowac przejściówki
    albo w jedną albo w drugą stronę. Co do samej płyty - uzywam tego
    chipsetu ale na płycie Asrocka do zastosowań biurowych - na jednej
    partycji mam Win7, na drugiej Fedorę 17. Procek to o ile pamietam
    Pentium G850 2x2,9GHz, 4GB RAM. Wszystko zaiwania jak nalezy. Obsługa
    wirtualizacji jest. Grafika wbudowana daje radę. Polecam. A monitor
    powinien Ci normalnie wykryć i się dostosować.

  • 4. Data: 2012-11-04 11:49:52
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-11-02 23:30, BartekK pisze:

> [...]
    > (jakbyś chciał podłączyć np TV po hdmi i użyć jego głośników). Audio po
    > dvi to lekka ruletka czy ruszy z przejściówką czy nie.

    przekonales mnie i wezme te wersje z HDMI
    Dziekuje za odpowiedz Tobie i koledze Andrzejowi za rzeczowe rady.

    --
    the_foe