  • 1. Data: 2012-11-02 22:57:00
    Temat: Problem - Netgear dg834g i neostrada - brak
    Od: "Tomcik" <r...@w...pl>

    Od dluzszego czasu w mieszkaniu jest neostrada i dziala po kablu
    bezproblemowo.
    Szperajac w szafie znalazlem Netgear dg834g i chcialbym sobie zalozyc siec
    bezprzedowodowa.
    Niestety mimo poprawanej konfiguracji (wg. np. tej instrukcji
    www.youtube.com/watch?v=EdTnmE3KoNE) nie moge polaczyc sie z netem.
    1. Po prawidlowych ustawieniach w setup routera nie widac ip tylko zapis
    "---"
    2. Jak wejde w taka zakladke Connection Status to wyskakuje tabelka a wniej
    Connection Time 00-00-00-00
    Connecting to Serwer Disconnected
    Negotation LCP is allowed come up
    Authentication ---
    Getting ip address ---
    Getting network mask ---

    Jak klikam w narzedzia sprawdzajace siec (Diagnostyka Sieci) w win7 problem
    sieci to mam komunikat
    "serwer dns moze byc niedostepny".
    Na routerze swieci sie lamka zasilania, wejscia ethernet, i wifi - wszystko
    na zielono.
    O co chodzi?

    --
    Moje ustawienia
    Does Your internet connection req a login?: Yes

    W ADSL Settings:
    Multiplexing method: VC-Based
    VPI:0
    VCI:35
    DDSL mode: Auto(multi-mode)

    Po wszystkim w "Router status" wszystko powinno sie zgadzac, ale w rubryce
    "ADSL Port" mam jedynie informacje o typie sieci: PPPoA, pola: IP Address,
    IP SUbnet MAsk, Gateway IP Address, Domain Name Server, wszystkie sa puste.
    Czy router moze byc uszkodzony, czy moze nie dziala poprawnie na win7?

  • 2. Data: 2012-11-02 23:38:51
    Temat: Re: Problem - Netgear dg834g i neostrada - brak
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-02 22:57, Tomcik pisze:
> [...]
    > siec bezprzedowodowa.
    > Niestety mimo poprawanej konfiguracji (wg. np. tej instrukcji
    (ciach)
    > Czy router moze byc uszkodzony,
    może, wszystko może być uszkodzone (albo sprawne). Może też być tak, że
    sprzęt jest niekompatybilny z twoją linią. Jest na Annex-A, a tym masz
    linię Annex-B, lub odwrotnie. Albo że masz linię adsl zestawioną na
    jakąś wyższą prędkość i wyższy standard (adsl2+ itp) niż modem adsl w
    twoim routerze umie się dogadać.

    > czy moze nie dziala poprawnie na win7?
    Niemożliwe, system operacyjny na komputerze nie ma nic do routera.

    Po pierwsze sprawdź 2 ustawienia ADSL (bo to ci się z internetem nie
    łączy, cała reszta wygląda ok):
    - czy masz mieć VC-mux, czy LC (różnie bywa, zależnie od tego czy linia
    tpsa czy netia, czy linia cyfrowa-isdn czy analog)
    - czy masz mieć vpi=0 czy vpi=8 (drugie, czyli vci=35 jest stałe) - to
    też zależy od linii tel i operatora

    Razem masz tak niewiele kombinacji, że możesz wypróbować wszystkie, i
    sprawdzić na których ci się linia ADSL synchronizuje

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173