  • 41. Data: 2012-01-01 03:53:25
    Temat: Re: Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

    > Wiec z tym blotem to bym nie byl taki pewny :-) Aczkolwiek zdaje sie ze
    > samochody maja nieodpowiednie parametry na takie zabawki - za duza
    > liczba Reynoldsa.

    Ponoć jednak brudny samochód ma niższy opór powietrza niż czysty.
    Niestety źródła nie pomnę.

  • 42. Data: 2012-01-01 13:52:24
    Od: "Bags" <b...@b...com>

    Od ponad 10 lat nie zmieniam oleju w 3 kolejnych samochodach i żadnych
    efektów nie zauważyłem, ani negatywnych ani pozytywnych . Zużycie paliwa ok.
    6 litrów dla Astra 1.4 /75hp to chyba dość niezły wynik. Z silnikiem nigdy
    problemu nie było a przebieg 203 000 km też nie należy do niskich. Moim
    zdaniem to zmuszanie do wymiany oleju to mega przekręt i Unia powinna
    zabronić tego procederu który ma wpływ co najwyżej na środowisko naturalne.
    Ludzie którym napchano od pokoleń do głupiego łba, że trzeba zmieniać olej
    co 10000 km zachowują się jak typowi konformiści czyli barany w stadzie.

    Bags

  • 43. Data: 2012-01-01 13:55:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "Bags" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > naturalne. Ludzie którym napchano od pokoleń do głupiego łba, że trzeba
    > zmieniać olej co 10000 km zachowują się jak typowi konformiści czyli

    A otwierałeś kiedyś jakikolwiek silnik w którym niezmieniano oleju?
    Wiesz w ogóle do czego służy olej w samochodzie i na czym polega
    jego zużywanie się?

  • 44. Data: 2012-01-01 14:31:20
    Od: essi <e...@g...com>

    1. Olej im starszy tym pewnie lepszy
    2. Brudny samochód ma niższy oprócz powietrza niż czysty

    Internet każdą bzdurę przyjmie, ale dzisiaj jest 1.01 a nie 1.04

  • 45. Data: 2012-01-01 14:47:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, Bags <b...@b...com> wrote:
> [...]
    > co 10000 km zachowują się jak typowi konformiści czyli barany w stadzie.

    A teraz pare "mundrych" napycha ludziom do glupich lbow ze olej jest
    wieczny, nie starzeje sie i nie zuzywa. 5000/10000/15000 km wynikalo
    jedynie z tego, ze bylo bezpieczna granica gdzie olej byl jeszcze dobry.
    Zuzycia oleju na oko ocenic sie nie da wiec dla swietego spokoju
    wymienialo go sie co ilestam kilometrow, teraz samochody same badaja
    olej i zglaszaja koniecznosc wymiany. W wyczynowych silnikach czy w
    innych zastosowaniach wymienia sie olej co ilestam motogodzin.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 46. Data: 2012-01-01 15:01:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 31 Dec 2011 18:11:29 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

    > ew tutaj masz szczegółowe zdjęcia:
    > Jeep Wrangler '98 z przebiegiem oleju 248.000 km

    Ale syntetyk?
    Bo też widziałem tak zawalone silniki (i to nawet po mniejszych
    przebiegach), ale zawsze były to oleje mineralne, najwyżej podobno jakiś
    półsyntetyk.

  • 47. Data: 2012-01-01 15:05:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ale syntetyk?
    > Bo też widziałem tak zawalone silniki (i to nawet po mniejszych
    > przebiegach), ale zawsze były to oleje mineralne, najwyżej podobno jakiś
    > półsyntetyk.

    Tylko ze polsyntetykom blizej do mineralnego niz syntetyka. Ewentualnie
    powinni to nazywac cwiercsyntetyk.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 48. Data: 2012-01-01 15:13:07
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > teraz samochody same badaja
    > olej i zglaszaja koniecznosc wymiany.

    Chyba bardziej mają jakieś algorytm który to wylicza na podstawie sposobu
    eksploatacji...

  • 49. Data: 2012-01-01 17:48:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bags,

    Sunday, January 1, 2012, 1:52:24 PM, you wrote:

    [...]

    > Ludzie którym napchano od pokoleń do głupiego łba, że trzeba zmieniać olej
    > co 10000 km zachowują się jak typowi konformiści czyli barany w stadzie.

    To, ze masz na jakiś temat inny poglad nie upoważnia cię do wyzywania
    innych.

    *PLONK!* warning!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2012-01-01 21:24:26
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-01, to <t...@i...pl> wrote:

    > Chyba bardziej mają jakieś algorytm który to wylicza na podstawie sposobu
    > eksploatacji...

    Pewno i takie sa co licza motogodziny, ilosc cykli zimnego startu itepe.
    Ale czujniki tez sa, chociaz nie chce mi sie szukac gdzie sa montowane.

    https://delphi.com/shared/pdf/ppd/sensors/et_oilcond
    .pdf

    --
    Artur