  • 31. Data: 2011-12-31 18:11:29
    Temat: Re: Frajerzy komu opony zimowe? a komu zmienic olej ?
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-12-31 02:32, Kris_Poland pisze:
    > Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju.
    > Oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona
    > jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat.
    A potem się obudziłeś...

    Tutaj masz widok jak wygląda silnik z niezmienianym olejem:

    http://auto.fishki.net/comment.php?id=106689

    ew tutaj masz szczegółowe zdjęcia:
    Jeep Wrangler '98 z przebiegiem oleju 248.000 km
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -041.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -042.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -043.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -044.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -045.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -046.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -047.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -048.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -049.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -050.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -051.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -052.jpg
    http://ru.fishki.net/picsw/122011/21/auto/maslo/auto
    -053.jpg

    Piłeś - nie jedź, Nie piłeś - napij się i nie pisz głupot...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 32. Data: 2011-12-31 18:18:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-31 14:52:20 +0000, "m...@i...pl"
    <m...@i...pl> said:

    > On 12/31/2011 11:29 AM, Marcin N wrote:
    > (ciach)
    >
    > 30% to na pewno nie. Ale czy opory powietrza czyściutkiego auta
    > a ujebanego błotem będą takie same? Mi się wydaje, że nie.

    I masz rację, bo już udowodniono, że brudne palą mniej.
    Serio...

    > To jak z tymi oporami brudnego auta
    > przy 200 km/h?

    Będą mniejsze.
    hint: golf

    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2011-12-31 18:22:00
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-31 16:50, m...@i...pl pisze:

    > chyba łeb ;)

    E... ale to jak dachu nie masz i przedniej szyby :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 34. Data: 2011-12-31 18:44:50
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-31, DoQ <p...@g...com> wrote:
> [...]
    Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html

    > Stare.
    > W skrócie - dziadyga stracił posadę więc się mści. Natomiast tezę o
    > dobroczynnych skutkach nie wymieniania oleju popierają tylko ci, co nie
    > widzieli jak wygląda silnik po takiej eksploatacji.
    > Choć jak ktoś ma rumpla co wciąga 1L+/1000km to może wymienić tylko
    > filtr oleju, bo średnio po 15.000km ma już 3x wymieniony.

    Czesto ze stanow sprowadza sie takie samochody :-) Nagar trzeba skuwac
    dlutem i mlotkiem...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2011-12-31 18:54:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-31, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > Znany efekt placebo. Czasem wystarczy dobrze umyć samochód, żeby poczuć,
    > że przybyło mu ze 30% mocy.

    Mylisz sie. Mam w moto silnik 160 KM z 1,2 l, wymiana oleju co 6000 km,
    olejem smarowane jest sprzeglo, skrzynia i silnik. Juz po 5000 km
    skrzynia zaczyna chodzic twardo, sprzeglo tez inaczej "bierze". Po
    zalaniu swiezego oleju silnik chodzi wyrazniej ciszej a skrzynia i
    sprzeglo pracuje gladko - w samochodzie nie da sie tego zauwazyc bo olej
    smaruje tylko silnik.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 36. Data: 2011-12-31 19:05:39
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 12/31/2011 06:44 PM, AZ wrote:
    (ciach)
    > Czesto ze stanow sprowadza sie takie samochody :-) Nagar trzeba skuwac
    > dlutem i mlotkiem...

    Ale podobno jest jakaś chemia, co dolewamy do świeżego oleju, pochodzi
    na jałowym biegu 15 minut i nagar wypłukany. I jeszcze raz nowy olej.

  • 37. Data: 2011-12-31 19:12:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-31, m...@i...pl <m...@i...pl> wrote:

    > Ale podobno jest jakaś chemia, co dolewamy do świeżego oleju, pochodzi
    > na jałowym biegu 15 minut i nagar wypłukany. I jeszcze raz nowy olej.

    Plukac tak zasyfiony silnik? Jak ten szuwaks to poodkleja to szybka
    droga do zatarcia silnika. Jak sie regularnie zmienia olej to silnika
    plukac nie trzeba.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 38. Data: 2011-12-31 19:13:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-31, m...@i...pl <m...@i...pl> wrote:

    > Ale podobno jest jakaś chemia, co dolewamy do świeżego oleju, pochodzi
    > na jałowym biegu 15 minut i nagar wypłukany. I jeszcze raz nowy olej.

    A, no i ktos tam uzyl takiego szuwaksa w moto - skonczylo sie
    fioletowymi krzywkami rozrzadu bo specyfik mocno obnizyl lepkosc oleju.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2012-01-01 00:22:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    > Mozna zrobic samochod, ktory i 500tys przejedzie, ale
    > najprawdopodobniej bedzie to jakis wolnossacy diesel o duzej
    > pojemnosci i kiepskich osiagach...

    Farmazony prawisz... miałem seryjną toyotę camry
    z silnikiem 2,2 littra - wolnossącą benzynę kupioną
    z licznikiem 47 tysięcy mil (w USA) i sprzedałem ją
    z licznikiem ponad 270 tysięcy mil. I jeżdziłaby u mnie
    dużo dłużej ale zaczęła ją łapać rdza tam gdzie miała
    dzwona i nie miała już oryginalnej blachy więc jak
    przyszedł czas na pompę wody i rozrząd to sprzedałem.
    270 * 1.6 = 432 tyś km. Jak widzisz 500 to żaden wyczyn.
    A są tu ludzie co mają auta z dużo większym przebiegiem
    i nie jest to wolnossący diesel...

  • 40. Data: 2012-01-01 03:52:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

    > Wiec z tym blotem to bym nie byl taki pewny :-) Aczkolwiek zdaje sie ze
    > samochody maja nieodpowiednie parametry na takie zabawki - za duza
    > liczba Reynoldsa.

    Ponoć jednak brudny samochód ma niższy oprócz powietrza niż czysty.
    Niestety źródła nie pomnę.