  • 41. Data: 2010-08-09 21:25:54
    Temat: Re: Fotografia zaangazowana
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Nie kombinuj tylko przyznaj - jesteśmy dziadami, których nie drażni syf.
    > Praga miała komunę, niechlubną historię wojenną, nawet sami daliśmy im
    > łupnia przynajmniej dwukrotnie i jakoś stoją znacznie wyżej od nas
    > kulturą.

    nie przesadzaj. dostaliśmy ostre lanie w XXw. a juz w szczególności II wojna
    zdruzgotała nas materialne i te wedrówki ze wschodu na zachód...
    czechy nawet nie były 'wyzwalane' przez armie czerwoną. bogactwo czech było
    budowane przez niemców a odkąd ich wygonili to różnica miedzy nami a
    czechami sie ciągle zmniejsza. w 89r polak zarabiał [wg pkb] połowę tego co
    czech a teraz ok 75%. z tego zo znam czechy to prowincja czeska robi gorsze
    wrażenie niż azjatycka część polski.

    podsumowując : nie biczowałbym sie ta niższością

  • 42. Data: 2010-08-09 21:54:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    TheGuru pisze:

> [...]
    > wrażenie niż azjatycka część polski.
    >
    > podsumowując : nie biczowałbym sie ta niższością

    20 lat to wystarczająco dużo, żeby nie zwalać na wojnę sprzed lat
    siedemdziesięciu.
    A Kraków tak a propos to na wojnie raczej skorzystał.
    Ja nie mam wytłumaczenia dla estetycznego dziadostwa i dziwię się, że
    skądinąd grupa z definicji estetów zastanawia się nad tym.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 43. Data: 2010-08-11 17:29:33
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > Ja nie mam wytłumaczenia dla estetycznego dziadostwa i dziwię się, że
    > skądinąd grupa z definicji estetów zastanawia się nad tym.

    teraz sobie nie przypomnę kto ani kiedy (ok XVIw.) pisał (cytował to
    Ziemkiewicz w 'Polactwie'), że w polsce buduje się byle jak z byle czego,
    byle za kołniez nie kapało i zimą się nie marzło. nikt nie przejmuje się
    estetyką, harmonią, pięknem. może to takie słowiańskie niezmienne