  • 11. Data: 2009-04-06 16:19:43
    Temat: Re: Fotografia w supermarketach
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Generalnie fotografować możesz wszystko do woli, nie musisz nic kasować,
    > etc. Dyskusyjne jest tylko czy ochroniarz może Cię wyprosić z terenu
    > centrum handlowego. Bezpieczniej dać się wyprosić, bo a nuż mu wolno
    > (na pewno nie może nas wyrzucić siłą).

    Jemu sila nie wolno, ale nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wezwali
    policje, ktora cie z prywatnego terenu wyprosi, a i klopoty moga byc.

  • 12. Data: 2009-04-06 16:20:31
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Bzdury.
    >
    > Fotografować ma prawo.
    >
    > Dyskusyjna jest kwestia prawa do wykorzystania zdjęć.

    Masz prawo fotografowac bedac na prywatnym terenie? Podaj stosowny przepis.

  • 13. Data: 2009-04-06 16:25:38
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 18:19:43 +0200, T.M.F. napisał(a):

    > Jemu sila nie wolno, ale nic nie stoi na przeszkodzie, zeby wezwali
    > policje, ktora cie z prywatnego terenu wyprosi, a i klopoty moga byc.

    Policję może wezwać tylko jeśli nie chcesz wyjść. Ale jeśli wychodzisz
    (nie musisz biec) i nadal robisz zdjęcia to nic im do tego.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 14. Data: 2009-04-06 16:29:34
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 18:20:31 +0200, T.M.F. napisał(a):

    > Masz prawo fotografowac bedac na prywatnym terenie? Podaj stosowny przepis.

    KC:

    Art. 23. Dobra osobiste człowieka, jak w szczególności [...] twórczość
    naukowa, artystyczna, [...] pozostają pod ochroną prawa cywilnego[...]
    Art. 24. § 1. (8) Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym
    działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono
    bezprawne.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2009-04-06 16:29:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    T.M.F. napisał(a):

    > Masz prawo fotografowac bedac na prywatnym terenie? Podaj stosowny przepis.

    Mam prawo robić wszystko co nie narusza prawa ;) Więc Ty podaj przepis,
    który mi zabrania fotografować ;P

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 16. Data: 2009-04-06 16:33:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 06 Apr 2009 18:20:31 +0200, T.M.F. napisał(a):

    > Masz prawo fotografowac bedac na prywatnym terenie? Podaj stosowny przepis.

    Art. 73 konstytucji w połączeniu z art 31. punkt 3 konstytucji.
    Ciężki wstyd że tego nie znasz i ciężki wstyd, że jeszcze to publicznie
    pokazujesz.

    Oprócz tego to jest co prawda teren prywatny ale udostępniony ogółowi
    poprzez rozpoczęcie tam działalności handlowej.
    Tym samym jest to miejsce publiczne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 17. Data: 2009-04-06 16:44:00
    Od: "marek augustyński" <h...@p...onet.pl>

    > To głupia sprawa bo jak fotogrfujesz małpką np auto z rodziną przed marketem
    > to ci nikt słowa nie powie. A jak zobaczą wiekszy aparat to jest problem.
    > Najlepiej powiedziec, że przed chwilą kupiłeś w tym markecie i musisz
    > wypróbować. Nie zaogniać problemu, uśmiechać się. Mówić do ochroniarza "panie
    > władzo" albo "panie kierowniku". - "to juz u nas w Polsce zdjęć nie wolno
    > robić na parkingu?", "To już Niemce (Francuzy) w Polsce żądzą?" I nie pękać.
    > Nikt ci nic nie zrobi za to.

    Dokładnie.

    A generalnie zawsze znajdzie się ktoś kto będzie twierdził, że nie wolno
    fotografować. Nie ma takiego miejsca w którym wolno fotografować z punktu
    widzenia osób, które są fotografowane lub gdy fotografowany jest obiekt do
    nich należący. Nawet jeśli wykonujący zdjęcie stoi kilometr od obiektu;)
    Recepta jest na to jedna. Zrobić zdjęcie i olać.

    pozdrawiam
    marek

  • 18. Data: 2009-04-06 16:58:55
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    p...@g...com napisał:
    > Witam,
    >
    > Przesiadłem się właśnie z 350-tki na 50D. Chciałem zrobić pare
    > testowych fotek na parkingu przed krakowskim centrum handlowym M1.
    > Podjechał do mnie ochroniaż na rowerze i mówi, że tu nie wolno
    > fotografować bo jest zakaz.

    Kluczowe jest miejsce skąd wykonujesz fotografie. Jeśli parking na jakim
    się znajdowałeś był własnością M1 (a zazwyczaj jest) to zakaz był
    prawomocny.

    m.
    --
    The world really isn't any worse.
    It's just that the news coverage is so much better.

  • 19. Data: 2009-04-06 17:07:39
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > A co cie dziwi? Jak rozumiem z postu gosc robil fotki z parkingu
    > nalezacego do centrum handlowego. Jak by nie bylo jest to teren prywatny
    > gdzie wlasciciel moze sobie nakazac jak masz sie zachowywac. Jak ci to nie
    > odpowiada to wypad i rob sobie fotki z drogi publicznej.

    Chyba ci sie zapomniało, że ten parking jest miejscem publicznym, ogólnie
    dostepnym, a że to miejsce ma własciciela to jakby kwestia drugorzedna.

    --
    www.szumofobia.pl
    www.tompac.pl

  • 20. Data: 2009-04-06 17:16:25
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    > Bylo troche szarpaniny (mojej torby ze sprzetem), byly tez obustronne
    > obietnice dzwonienia na policje a ja nawet wykrecalem juz numer
    > ale otrzezwialem i odpuscilem, bo o co niby mialem ich prosic?
    > Miale wykrecic 112 i prosic o ochrone przed pieniaczem?

    TAK!!! Jesli Cie dotknal i torby fotograficznej, to zglaszasz napad z
    uzyciem sily (rozboj) i probe kradziezy mienia znacznej wartosci. Przyjezdza
    policja, legitymuje go na Twoja prosbe i wtedy Ty mozesz go podac do sadu.
    Oczywiscie tego nie robisz, bo szkoda czasu. Ale jego dane masz

    Zennon

    p.s. i do k*.*y nedzy walczcie o swoje!!! Nie dawajcie sie przyglupawym
    cieciom, pieniaczom i oszolomom. Teraz prawie kazdy aparat ma nagrywanie,
    nagrywajcie takich gosci i do sieci z nimi, albo do sadu !!!

    p.s. 2 a jeszcze jesli macie jakas chocby najprostsza legitymacje prasowa,
    to startujcie z tekstem, ze za probe niedopuszczenia do publikacji
    materialu prasowego jest kara 3 lata wiezienia. Goscie gwaltownie cichna po
    takim tekscie.