  • 11. Data: 2010-02-22 06:53:54
    Temat: Re: Fotografia reportazowa
    Od: MariuszF <f...@f...pl>

    romek76 wrote:
    > Tylko, czy Twoim zdaniem, duzo jest fotografii o poglebionym elemencie
    > spolecznym, wartosciowej, ukazujace wnikliwie oblicze naszego zycia
    > spolecznego...?:)

    Trudno powiedziec czy duzo... Mysle, ze podobnie jak kiedys, chociaz
    moze sie wydawac, ze mniej. Takie wrazenie moze sprawiac latwosc
    fotografowania cyfrowo. Znikaja przeszkody w stylu: sprzet, umiejetnosc
    poprawnego naswietlania, obrobki. Technologia jest bardzo prosta.
    Przeszkody pojawiaja sie raczej po drugiej stronie - chocby, moim
    zdaniem, bardzo restrykcyjne prawo do wizerunku obowiazujace w UE, ktore
    powoduje, ze ograniczenia pojawiaja sie juz w trakcie fotografowania, a
    zdjecia ktore powstaja bardziej przypominaja fotografie reklamowa, gdzie
    bohater zdjecia podpisuje zgode na rozpowszechnianie tylko takiego
    wizerunku,ktory sam zaakceptuje. Poza tym coraz wieksze izolowanie sie
    grup spolecznych, itp
    Wielu fotografow fotoreportaz/dokument traktuje jak poczatek kariery
    fotograficznej nie silac sie na poglebienie tematu,a raczej na ubranie
    plytkich zdjec w nowoczesna forme. Czesto uzywaja do tego aparatu
    srednioformatowego, rzadziej pracuja na filmie maloobrazkowym (b&w).
    Modny jest tzw. zapis socjologiczny, ktory czesto stawia sie na rowni z
    fotoreportazem. W wielu biednych miejscach na swiecie fotograf coraz
    czesciej postrzegany jest jako ktos bardzo bogaty, ktory zaplaci kazde
    pieniadze za pomoc i ochrone i w ten sposob rosna koszty wykonania czy
    dotarcia do takich miejsc.

    Tych elementow jest bardzo wiele, trudno wszystko wyczerpac dyskutujac w
    ten sposob...

    pozdrawiam, m

  • 12. Data: 2010-02-22 07:33:36
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "romek76" <r...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Witam :).
    >
    > Jestem ciekaw zdania na temat: Jak jest z kondycja fotografii reportazowej
    > Polsce po 1989 roku - rozwoj (kierunki ewent. rozwoju) czy regres... Jak
    > rozpowszechnienie fotografii cyfrowej wplywa na jej oblicze. Etc. etc.

    to pytanie musiałbyś zadac jakiemuś znawcy, anie na pl.rec.foto.cyfrowa:)))

  • 13. Data: 2010-02-22 10:58:43
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-22 08:33, Kokos pisze:
    > U?ytkownik "romek76"<r...@o...eu> napisa? w wiadomo?ci

    > to pytanie musia?by? zadac jakiemu? znawcy, anie na pl.rec.foto.cyfrowa:)))

    Podaj definicję "znawcy".

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 14. Data: 2010-02-22 14:24:09
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

    > Podaj definicję "znawcy".

    "ten kto sie na tym zna" proste jak budowa cepa

  • 15. Data: 2010-02-22 15:16:38
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-22 15:24, Kokos pisze:
    > U?ytkownik "cichybartko"<c...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > "ten kto sie na tym zna" proste jak budowa cepa

    No to według tego kryterium pl.rec.foto.cyfrowa jest idealnym miejscem
    ;). Sami znawcy tematu i jeszcze możesz liczyć na natychmiastową odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 16. Data: 2010-02-22 19:19:46
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Dynamiczny rozwój mamy.Wydawnictwa angażują wielu zdolnych fotoreporterów z
    > długimi teleobiektywami a owoc ich pracy można oglądać w "FAKT ZEITUNG" ,
    > "CO MÓWIĄ GWIAZDY" itp. Wymówne są też tytuły fotoreportaży "Gwiazda X bez
    > majtek" , "Posłanka Sz. baluje z księdzem" - od wyboru do koloru.
    > AD

    Powtorka z historii.
    W miedzywojniu byla bardzo popularna taka tematyka.

  • 17. Data: 2010-02-22 19:33:53
    Od: r...@o...eu

    > W zeszłym roku tłumaczyłem pracę magisterską na temat historii polskiej
    > fotografii dokumentalnej i reportażowej. Nie wiem, czy autor już ją
    > (o)bronił. Być może zdecyduje się na jej opublikowanie. Ja oczywiście
    > nie mogę. Ale czytałem (tłumaczyłem) z zainteresowaniem.
    >
    > Ludek

    O, to musi byc ciekawe!

  • 18. Data: 2010-02-22 19:39:16
    Od: r...@o...eu

    > Użytkownik "romek76" <r...@o...eu> napisał w wiadomości

    > to pytanie musiałbyś zadac jakiemuś znawcy, anie na pl.rec.foto.cyfrowa:)))

    Mnie chodzi miedzy innymi o odczucia nie-znawcow etc. Ponadto zwlaszcza Mariusz
    Forecki sporo sensownego napisal :).
    I: czy w Polsce znajdziemy znawcow tego akurat tematu..? Nie jest to wcale pewne...
    Moze ten facet, ktory napisal prace mgr..?:)
    A moze jakis wlasnie3 znawca TU sie ujawni (wlasnie tu, a niekoniecznie na
    ktoryms z forow foto)?

  • 19. Data: 2010-02-22 19:40:55
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Podaj definicjÄ&#65533; "znawcy".