  • 11. Data: 2011-01-05 09:03:07
    Temat: Re: Fotograf na ślub - prośba o ocenę
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 5 Sty, 00:34, Kryhu <k...@p...pl> wrote:
    > W dniu 1/4/11 3:46 PM, ukasz K. pisze:
    >
    > Hej

    > Autor pisze e przy tym zdj ciu zastosowa film o czu o ci 100, sorrry
    > ale ja tego nie kupuj :)

    Widzisz chłopcze, niektórzy do zrobienia fotki muszą użyć body z
    jednocyfrowym oznaczeniem i z hiper duper wysokim ISO, a innym
    wystarczy użycie własnej głowy ....

  • 12. Data: 2011-01-05 09:16:52
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Jan 5, 4:03 am, Anonymouse <j...@g...pl> wrote:

    > Widzisz chłopcze, niektórzy do zrobienia fotki muszą użyć body z
    > jednocyfrowym oznaczeniem i z hiper duper wysokim ISO, a innym
    > wystarczy użycie własnej głowy ....

    "Pynhologlowka"?
    Robia sobie otwor w glowie i naswietlaja mozg, czy jakas inna to
    metoda chlopcze?
    veri

  • 13. Data: 2011-01-05 09:42:45
    Od: Łukasz K. <i...@l...pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > świecić jak latarnie? Nie znam takiej :)
    > Przy ISO 100 i czasie naświetlania jaki był w tej sytuacji potrzebny lampą
    > trzeba walnąć tak, że wszystkie światła w kościele "zgasną".
    > Na moje oko takie efekty daje bardzo wysoka czułość matrycy lub długi czas
    > naświetlania na który w tym przypadku nie ma szans.
    >
    > Nie neguję analoga bo do pewnych zastosowań przewyższa cyfrę ale w zdjęcie
    > nr3 z analoga nie wierzę.
    >
    > To co napisałem nie zmienia również faktu że wiele zdjęć z galerii mi się
    > podoba niezależnie od techniki wykonania :)

    A zauważyłeś że pisze też o fuji press 800 - Iso 800 pewnie pchięte do
    1600 - do tego lampa.
    Klisza więcej zniesie niż matryca i jest bardziej tolerancyjna na
    niedoświetlenie czy prześwietlenie - przy skanowaniu można rożne parametry
    stosować.
    Oczywiscie cyfra ma niezaprzeczalne zalety - jednak klisza ma ich także
    wiele.

    Lukasz.

  • 14. Data: 2011-01-05 13:12:34
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 5 Sty, 10:16, "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote:

    > "Pynhologlowka"?
    > Robia sobie otwor w glowie i naswietlaja mozg, czy jakas inna to
    > metoda chlopcze?
    > veri

    Jest inna metoda, tobie też by może pomogła - polega ona na
    uaktywnieniu swoich szarych komórek, szczeniaczku.

  • 15. Data: 2011-01-05 14:05:02
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    W dniu 1/5/11 10:42 AM, Łukasz K. pisze:

    Hej

> [...]
    > Klisza więcej zniesie niż matryca i jest bardziej tolerancyjna na
    > niedoświetlenie czy prześwietlenie - przy skanowaniu można rożne

    Autor wyraźnie napisał na forum CB że klatka nr.7 (czyli nr3 w galerii)
    to film ISO100.
    Jakich trzeba parametrów naświetlania, czy forsowania żeby żyrandole z
    tyłu tak świeciły?
    Liczyłeś ile jest EV różnicy między ISO 100 a np. 1600 żeby można było
    przyjąć że to efekt forsowania?
    A może znasz receptę jak lampą doświetlić taki żyrandol żeby tak świecił? ;)
    Jeśli zestawimy to z krótkim czasem naświetlania potrzebnym przy wyjściu
    z kościoła to mi nie pasuje.

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 16. Data: 2011-01-05 14:15:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 05.01.2011 15:05, Kryhu wrote:
> [...]
    > świecił? ;)
    > Jeśli zestawimy to z krótkim czasem naświetlania potrzebnym przy wyjściu

    Akurat to zdjęcie z żyrandolem to mi wygląda jak kiepski HDR.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 17. Data: 2011-01-05 15:36:42
    Od: Łukasz K. <i...@l...pl>

    >W dniu 1/5/11 10:42 AM, Łukasz K. pisze:
    >
    > Hej

    > Autor wyraźnie napisał na forum CB że klatka nr.7 (czyli nr3 w galerii) to
    > film ISO100.
    <CIACH>
    > --
    > Pozdro
    > Kryhu

    Naipsał: "To Nikon F80 + Kodak Pro 100 dopalany lampą na swój sposób i
    zeskanowany" - ja mu wierzę. Filmy można pchać o 2 EV sokojnie w czasie
    wołania - a potem skanować ze 2-3 razy - taki analogowy HDR - napisal tez że
    doplal lampą.
    Ja mu wierzę - dalej spierać się nie będę - podałem to jako ciekawostkę.

    dla mnie EOT.

    Łukasz

  • 18. Data: 2011-01-05 16:27:19
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 5 Sty, 15:15, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > wer <",,)~~http://szumofob.eu

    HaDeRy byly robione tez na filmach. Ja mialem do 9-ciu klatek jedna
    na drugiej, bez przesuwu filmu.
    Trzeba balo zaczac od mniejszego naswitlania danej klatki. Wszystkie
    te plakaty miast z wiezowcami swiecacymi w nocy,
    byly dawniej robione w ten sposob, a po to bys widzial budynki (robine
    wczesniej) i zapalone swiatla okien, robione pozniej.
    Przy osmiu klatkach na sekunde dalo sie tez robic zdjecia z ludzmi;)
    pozdrowienia
    StaM

  • 19. Data: 2011-01-05 18:14:00
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

  • 20. Data: 2011-01-05 18:25:44
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    > Jest inna metoda, tobie też by może pomogła - polega ona na
    > uaktywnieniu swoich szarych komórek, szczeniaczku.

    Napisz wiec dziaduniu jak tobie pomaga ta metoda, ze do zrobienia
    fotki nie uzywasz aparatu a wystarczy ci uzycie wlasnej glowy.

    "Widzisz chłopcze, niektórzy do zrobienia fotki muszą użyć body z
    jednocyfrowym oznaczeniem i z hiper duper wysokim ISO, a innym
    wystarczy użycie własnej głowy ...."

    Radzilbym ci dziaduniu uzywac glowy do pisania, bo piszesz brednie.
    veri