  • 31. Data: 2013-10-11 10:07:14
    Temat: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    W renault nie ma takiego problemu że olej się rozrzedza.
    Tam jest dodatkowy wtryskiwacz ON w wydechu.
    I filtr wypala się na spokojnie nawet jak stoisz.
    Nie wierze że od filtra zatarł się silnik, co najwyżej błąd na desce.

    Przemeq

  • 32. Data: 2013-10-11 10:14:25
    Temat: Re: Fitr dpf-fap-rekojmia
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-11 10:07, Przemeq pisze:
> [...]
    > I filtr wypala się na spokojnie nawet jak stoisz.
    > Nie wierze że od filtra zatarł się silnik, co najwyżej błąd na desce.

    Ja nie wnikam co sie stalo, olej zostal wymieniony po zakupie, rozrzad
    nie strzelil a silnik sie zatarl.
    Oczywiscie mozna zrobic ekspertyze, co chyba bedzie konieczne, chodzi o
    fakt uszkodzenia silnika, prawdopodobnie nie z winy uzytkownika.
    To jest meritum sprawy.

  • 33. Data: 2013-10-11 10:24:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 09:33:30 +0200, wchpikus

    > Uzytkowane normalnie

    Na to stwierdzenie trzeba brać poprawkę, bo dla jednego normalnie to jest
    jazda 1-2km do pracy z prędkościami obrotowymi silnika do 1,5 tys. a dla
    innego 30 km dziennie ze średnią ponad 3 tys. obrotów. Każdy będzie miał
    rację że to "normalne" użytkowanie mieszczące się w normach, jednak dla
    konkretnego egzemplarza to może robić różnicę. Tymczasem z samochodem jest
    jak z kobietą, każdy lubi coś innego i zwyczajnie trzeba model poznać (choć
    poczytać) by nie mieć z nim kłopotów.

    > miasto tez codziennie,

    Jak duże odcinki? Korki?

    > Jako osoba prywatna rozumiem, ale jako firma masz obowiazek (tak mysle)
    > udzielenia rekojmi i znania stanu technicznego pojazdu

    Ależ ja znam stan techniczny i stwierdzam, że jest bardzo dobry. Nie
    odpowiadam natomiast za to, co zrobi kolejny właściciel z autem przez 10
    tys. km. Dla przykładu, przy tzw. "normalnym" użytkowaniu można zabić filtr
    DPF w pierwszych 1000km i to tylko samym stylem jazdy (kapelusz mode). Jak
    się nie studzi turbo to podobnie i rezutlatem będzie jego uszkodzenie a w
    konsekwencji np. rozbieganie silnika. Może też wystąpić zwykła usterka w
    ramach poprawnego użytkowania. No ale to już jest IMHO ryzyko wkalkulowane
    w zakup używanego auta.

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2013-10-11 10:27:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 10:14:25 +0200, wchpikus

    > Oczywiscie mozna zrobic ekspertyze, co chyba bedzie konieczne, chodzi o
    > fakt uszkodzenia silnika, prawdopodobnie nie z winy uzytkownika.

    Jeśli chcesz wykazywać, że powodem było przepełnienie mieszanki, to jest to
    wina użytkownika. W instrukcji stoi (a przynajmniej powinno stać, zwłaszcza
    jeśli jest to diesel z dpf), że należy cyklicznie kontrolować poziom oleju.

    --
    Pozdor Myjk

  • 35. Data: 2013-10-11 10:29:59
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-11 10:27, Myjk pisze:
> [...]
    > jeśli jest to diesel z dpf), że należy cyklicznie kontrolować poziom oleju.

    Przepelnienie mieszanki jest nastepstwem awarii a co za tym idzie zatarcie.
    Normalny silnik sam z siebie nie przepelnia stanu oleju.

    Co do sprawdzenia, olej byl wymieniony zaraz po zakupie.

  • 36. Data: 2013-10-11 10:32:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-11, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > ramach poprawnego użytkowania. No ale to już jest IMHO ryzyko wkalkulowane

    To co piszesz idealnie pokazuje jakie to mity kraza o DPFach i ich
    uzytkowaniu...

    Kto kiedys zastanawial sie jak jest jezdzony samochod? Samochod to narzedzie
    i ma byc jak najmniej upierdliwe w uzytkowaniu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 37. Data: 2013-10-11 10:35:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 10:29:59 +0200, wchpikus

    > Przepelnienie mieszanki jest nastepstwem awarii a co za tym idzie zatarcie.

    Nie jest. Wiele razy już napisałem, że rozbieganie silnika występuje także
    pojazdach, gdzie tego efektu nie ma. Wystarczy uszkodzenie turbo/IC, a to
    może stać się nagle.

    > Normalny silnik sam z siebie nie przepelnia stanu oleju.

    Napisałem już wielokrotnie, że przepełnia. Chyba, że tak jak zauważył
    Przemeq, ma dodatkowy wtrysk w wydechu. Jednak takie rozwiązania są
    stosunkowo rzadkie.

    > Co do sprawdzenia, olej byl wymieniony zaraz po zakupie.

    Czyli 10 tys. wcześniej. Ile razy był sprawdzony w tym czasie?

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2013-10-11 10:43:46
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-11 10:35, Myjk pisze:
> [...]
    > stosunkowo rzadkie.

    > Czyli 10 tys. wcześniej. Ile razy był sprawdzony w tym czasie?

    To ile razy byl sprawdzany nie ma znaczenia, ale byl i nie zostalo
    zauwazone by cos sie dzialo nie tak.
    Oczywiscie uzytkownik mogl to przeoczyc, ale to nie oznacza ze jesli
    przelewal, to jesli to robil zaraz po zakupie (jak pisalem olej byl
    wymieniany) to usterka musiala byc juz w aucie obecna.

    Jestes rzeczoznawca, ze twierdzisz ze to wina uzytkownika czy to Tylko
    twoje zdanie?
    Ja nie szukam winnych, jest prawo i mozna z niego korzystac.
    Ustalenie co naprawde sie stalo nie lezy po stronie uzytkownika, on
    zostal postawiony przed faktem dokonanym, przy czym normalne uzytkowanie
    auta nie doprowadza do tak szybkiej awarii jednostki napedowej,
    Rozumiem jakby stanal, lub pekl pasek, to inne historie.
    Tutaj masz zatarcie silnika, ktore nie da sie przewidziec przez uzytkownika.

  • 39. Data: 2013-10-11 11:06:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2013 08:32:43 +0000 (UTC), AZ

    > To co piszesz idealnie pokazuje jakie to mity kraza
    > o DPFach i ich uzytkowaniu...

    Mity to krążą o ich problematyczności. Tylko większość tych mitów tworzą
    ignoranci, którzy nawet instrukcji obsługi nie przeczytali.

    > Kto kiedys zastanawial sie jak jest jezdzony samochod?
    > Samochod to narzedzie i ma byc jak najmniej upierdliwe w uzytkowaniu.

    Aha, czyli jak se kupisz siekierę to łupiesz nią krawężniki, co więcej jej
    w życiu nie naostrzysz, bo to przecież narzędzie -- ma działać i być jak
    najmniej upierdliwe w użytkowaniu. Jak się złamie trzonek, albo sobie mały
    palec u nogi utniesz, to też lament podnosisz że narzędzie jest do dupy?

    Mam auto z DPFem, przejechane 125 tys. głównie po zakorkowanej Wawie, i ani
    razu nie miałem problemu z DPFem -- czyt. mam auto bezobsługowe. Tylko poza
    przeczytaniem instrukcji i jej zrozumieniem, zainteresowałem się jak działa
    narzędzie którego używam i jak go używać w trudnych warunkach
    (diesel+korki), by nie mieć problemów.

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2013-10-11 11:14:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wchpikus" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Rozumiem jakby stanal, lub pekl pasek, to inne historie.
    > Tutaj masz zatarcie silnika, ktore nie da sie przewidziec przez

    Nie rozumiesz. Silnik się zatarł prawdopodobnie przez uszkodzone turbo.
    Ciężko zakładać że Turbo było niesprawne w momencie sprzedaży skoro
    podziałało jeszcze 10 tysięcy kilometrów. Gdyby to się wydarzyło dwa dni po
    zakupie to sprawa byłaby do wygrania, ale nie 10 tysięcy później!

    Oczywiście można próbować jakiejś prawniczej ekwilibrystyki może się trafi
    kiepski adwokat po drugiej stornie i sędzia w stanie pomroczności jasnej,
    ale szanse są mizerne. IMO Szkoda pieniędzy na rzeczoznawcę i adwokata.

    Pozdrawiam
    Ergie