-
21. Data: 2015-10-06 10:04:11
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1plxy97d5md9s$.12folzbr1tzjo.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 5 Oct 2015 10:29:16 +0200, yabba napisał(a):
>
>> Miałem Uno Fire 1,1 (tak był opisywany) i był gaźnik.
>> Mój wujek miał Uno Fire 0,9 albo 1,0 (nie pamiętam dokładnie) i też był z
>> gaźnikiem.
>> Być może w Niemczech był oferowany tylko z wtryskiem, a na biedniejsze
>> kraje
>> szły wersje z gaźnikiem.
>
> Ale to i tak chyba były już takie mocno wycudaczone gaźniki - sterowane
> komputerem z sondą lambda. Zawór od hamowania silnikiem był tam raczej na
> pewno.
Zwyky jednoprzepływowy gaźnik: pływak, dysze i dwie śrubki do regulacju.
Bardziej rozbudowany gaźnik miałem w Ładzie Samarze - dwuprzepływowy, super
oszczędny. ZHS silnikiem był tam na 100% - pamiętam jak niechcący go
odłączyłem i silnik gasł na wolnych obrotach. Był też styk przy dźwigni
przepustnicy załaczający się przy jej położeniu dla obrotów biegu jałowego.
W Uno z silnikiem Fire i gaźnikiem, ZHS był na 95%. Pamiętam jeden kabelek
dochodzący do gaźnika, ale nie pamiętam kabelka od czujnika położenia
dźwigni przepustnicy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
22. Data: 2015-10-06 19:24:07
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 06.10.2015 o 10:04, yabba pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>
> Zwyky jednoprzepływowy gaźnik: pływak, dysze i dwie śrubki do regulacju.
> Bardziej rozbudowany gaźnik miałem w Ładzie Samarze - dwuprzepływowy,
> super oszczędny. ZHS silnikiem był tam na 100% - pamiętam jak niechcący
> go odłączyłem i silnik gasł na wolnych obrotach.
To było coś innego - odłączanie dopływu paliwa po wyłączeniu zapłonu
kluczykiem aby wyeliminować samozapłony, wiele gaźników to posiadało np.
w Zastawa 1100 i chyba Skoda 105L.
W którymś z nich odłączanie dopływu paliw w przypadku hamowania
silnikiem był realizowany podciśnieniowo - zwiększone podciśnienie przy
zamkniętej przepustnicy i dużych "obrotach" silnika poruszało tłoczek w
gaźniku, który zamykał zawór odcinający dopływ paliwa.
> Był też styk przy
> dźwigni przepustnicy załaczający się przy jej położeniu dla obrotów
> biegu jałowego.
> W Uno z silnikiem Fire i gaźnikiem, ZHS był na 95%. Pamiętam jeden
> kabelek dochodzący do gaźnika, ale nie pamiętam kabelka od czujnika
> położenia dźwigni przepustnicy.
>
--
Czarek
-
23. Data: 2015-10-06 22:21:11
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:56119f26$0$580$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Scobowski" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> news:mus4j9$60o$1@sunflower.man.poznan.pl...
>>W dniu 2015-10-04 o 01:50, RadoslawF pisze:
>>> Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
>>> je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)
>> Ale pytanie było konkterne, o uno 0,9/1,0
>> "FullyIntgratedRobotizedEngine" - a ten miał wtrysk.
> Silniki Fire były też z gaźnikami.
U mnie jest wtrysk. I rzeczywiście pytanie było konkretne.
--
Pozdrawiam
neelix
-
24. Data: 2015-10-06 22:27:31
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
wiadomości news:5611525d$0$581$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:56100a2b$0$27506$65785112@news.neostrada.pl...
>> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
>> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
> W Uno z wtryskiem na pewno tak. W Uno z gaźnikiem, sprawdź czy dochodzą do
> niego jakieś kabelki. Jeśli tak, to na 99% masz zawór hamowania silnikiem
> i będą oszczędności paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Wtrysk.
> Na gazie, to zapewne masz instalację I lub II generacji i ona nie odcina
> dopływu gazu przy hamowaniu silnikiem.
Instalacja z 2010 r. Najprostsza. Skoro nie odcina gazu to czy nie pali
więcej podczas hamowania?
--
Pozdrawiam
neelix
-
25. Data: 2015-10-06 22:30:46
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" <g...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
news:mus517$a3n$1@news.vectranet.pl...
>W dniu 04.10.2015 o 18:26, yabba pisze:
>> Na gazie, to zapewne masz instalację I lub II generacji i ona nie odcina
>> dopływu gazu przy hamowaniu silnikiem.
> Teoretycznie, jeśli jest trójpozycyjny przełącznik rodzaju paliwa, to na
> czas dłuższego zjazdu z górki można go przełączyć na "0".
> Kiedyś tak robiłem w starym Kadecie.
Przełącznik ma 3 pozycje( B 0 G), ale do benzyny bez zgaśnięcia silnika nie
przełączy.
--
Pozdrawiam
neelix
-
26. Data: 2015-10-07 10:36:18
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
news:mv103n$d72$1@news.icm.edu.pl...
>
>
> W dniu 06.10.2015 o 10:04, yabba pisze:
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>>
>> Zwyky jednoprzepływowy gaźnik: pływak, dysze i dwie śrubki do regulacju.
>> Bardziej rozbudowany gaźnik miałem w Ładzie Samarze - dwuprzepływowy,
>> super oszczędny. ZHS silnikiem był tam na 100% - pamiętam jak niechcący
>> go odłączyłem i silnik gasł na wolnych obrotach.
>
> To było coś innego - odłączanie dopływu paliwa po wyłączeniu zapłonu
> kluczykiem aby wyeliminować samozapłony, wiele gaźników to posiadało np. w
> Zastawa 1100 i chyba Skoda 105L.
Nie, na pewno to był ZHS. Opisany w instrukcji, sterowany modułem :))
elektronicznym w zależności od położenia dźwigni przepustnicy i obrotów.
Sprawdzałem woltomierzem, że odcinał paliwo w czasie jazdy.
> W którymś z nich odłączanie dopływu paliw w przypadku hamowania silnikiem
> był realizowany podciśnieniowo - zwiększone podciśnienie przy zamkniętej
> przepustnicy i dużych "obrotach" silnika poruszało tłoczek w gaźniku,
> który zamykał zawór odcinający dopływ paliwa.
Teraz coś kojarzę, że chyba moje Uno miało tak zrobiony ZHS. Był tam
siłownik podciśnieniowy.
>> Był też styk przy
>> dźwigni przepustnicy załaczający się przy jej położeniu dla obrotów
>> biegu jałowego.
>> W Uno z silnikiem Fire i gaźnikiem, ZHS był na 95%. Pamiętam jeden
>> kabelek dochodzący do gaźnika, ale nie pamiętam kabelka od czujnika
>> położenia dźwigni przepustnicy.
>>
>
--
Pozdrawiam,
yabba