  • 51. Data: 2019-03-31 00:12:16
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2019 15:44:24 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Jak nie podlaczone do gniazdka to nic nie plynie. Ale czy w dzuyrce
    > z faza w gniazdku jest prad jak nic nie podlaczone. Wydaje sie
    > oczywiste ze jest ale czy jest?

    Jest napiecie, a nie przeplyw pradu.
    A jak nie ma przeplywu pradu, to cewka obok nic nie zlapie.

    No, przeplyw drobny jest, na pojemnosci w kablu.

    > Prosty obwod 300 tysiecy kilometrow
    > przewodu z jednej strony zakonczone wtykiem bananowym wsadzonym w
    > dziurke z faza po drugiej stronie wlacznik, zarowka i metr przewodu
    > z wtykiem bananowym wsadzonym w dziurke z N. Jak wlaczyc wlacznik
    > to zarowka zaswieci sie od razu czy po sekundzie?

    Przypadek wredny do analizy.
    A gdyby tak dwie zarowki przy obu koncach ?
    Cos mi sie zdaje, ze ta seunda bylaby potrzebna.

    A przy 50Hz to jeszcze inaczej - pol dlugosci fali to raptem 3000 km

    J.

  • 52. Data: 2019-03-31 11:57:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 31.03.2019 00:12, J.F. wrote:

    > A gdyby tak dwie zarowki przy obu koncach ?
    > Cos mi sie zdaje, ze ta seunda bylaby potrzebna.

    Przy tej skali doświadczenie realne tylko w myślach.
    Ale jak ktoś nie wierzy fizykom niech kombinuje.
    Najprościej przekonać się biorąc jakikolwiek monitor analogowy PAL
    (cokolwiek z wejściem composite), źródło sygnału (cokolwiek z wyjściem
    composite) i kilkadziesiąt metrów kabla (najlepiej koncentryk 75omów,
    ale w zasadzie zadziała z dowolnym).

    --
    Mirek.

  • 53. Data: 2019-03-31 12:25:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 11:57, Mirek pisze:

> [...]
    > (cokolwiek z wejściem composite), źródło sygnału (cokolwiek z wyjściem
    > composite) i kilkadziesiąt metrów kabla (najlepiej koncentryk 75omów,

    Iiiiiii? :-)

    Robert

  • 54. Data: 2019-03-31 18:38:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z czym wredny przypadek? Zero jedynkowy, albo sie zarowka zapali od razu albo po
    sekundzie. Zamontowanie zarowki na poczatku nic nie zmienia. Dla pradu to
    kilkadziesiat centymetrow przewodu wiecej. Przy trzystu tysiacach kilometrow szczegol
    bez znaczenia. Co innego jak by zarowke zamontowac w po stu piecdziesieciu tysiacach
    kilometrow. Gdyby zaswiecila od razu po wlaczeniu zarowki na koncu przewodu. To by
    znaczylo ze ze w przewodzie prad byl i zarowka na koncu musiala by sie zapalic tez od
    razu. Ale jak by ta w polowie przewodu zapalila sie po polowie sekundy to by znaczylo
    ze pradu w przewodzie nie bylo.

  • 55. Data: 2019-03-31 18:39:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co fizycy na ten temat mowia?

  • 56. Data: 2019-04-01 09:47:14
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 14:18, stary grzyb pisze:

    > Gdańsk Żabianka, mieszkanie w domu z wielkiej płyty, odbierane w 1974: WSZYSTKIE
    wyłączniki były pod neutralnym (faza na lampie).

    A jak powinno być?
    Na odwrót, czy może nie ma to znaczenia?

  • 57. Data: 2019-04-01 10:02:56
    Temat: Re: (OT)Faza w gniazdku
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 19:22, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > "Matka siedzi z tyłu!"
    > https://www.youtube.com/watch?v=T9PemRItJGk

    I to miałem na myśli.

  • 58. Data: 2019-04-01 13:00:05
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 14:26, robot pisze:
    > Mam takie jedno pytanie, ale wstydzę się je zadać na tej grupie.
    > Więc jakby co, to nie ja zadaje, tylko ktoś inny z mojego kompa pisze. Powiedzmy że
    to moja matka pisze.

    Apropos mieszania w to matki: https://www.youtube.com/watch?v=VV65e9Ql0l4 , a
    konkretnie od 3:26. ;-)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 59. Data: 2019-04-01 13:02:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 13:14, Pszemol pisze:

    > Martwi mnie tylko to ostatnie ,,nie wiem gdzie". Czyżbyś odkrył wadę w
    > instalacji i przeszedł nad nią do porządku dziennego?
    > Ja bym tego tak nie zostawił.

    Odłączyłem od żyrandola, a sam kabelek obciąłem równo z izolacją i
    oblepiłem plastrem z info, że "Uwaga faza". Sprawdziłem też wszystkie
    pozostałe żyrandole - tam jest OK.
    Kable do żyrandoli są chyba puszczone podłużnymi otworami w płytach w
    stopie. Ten jest zatynkowany, więc sztywny, ale inny gdzie montowałem
    plafon i usuwałem hak to kabel gdzieś luźno wpadał.
    Taki kabel wewnątrz stropu trudniej namierzyć gdzie idzie.

    Może jakbym miał zdjęcia mieszkania przed tynkowaniem to do czegoś bym
    doszedł. Nad wyłącznikiem tego światła nie ma widać chyba puszki (ale
    tego to w tej chwili nie jestem pewien).
    Puszki są dość ładnie zatynkowane, czasem może w ogóle ukryte.
    Nie mam niestety zdjęć mieszkania przed tynkowaniem.
    P.G.

    P.S.
    Skojarzenie z ukryte. Brat jak się wprowadzał, to stwierdził, że w
    kuchni przydało by się jeszcze jedno gniazdko. Określił gdzie i od
    innego gniazdka majster wyrżnął mu poziomą bruzdę (ze 2..3m) aby na
    końcu rżnięcia trafić w całkowicie zatynkowane gniazdko.
    Kojarzy się "Alternatywy 4" choć to już nie było za komuny.

  • 60. Data: 2019-04-01 13:03:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 14:07, J.F. pisze:

    > Moze ci elektryk wylacznik podlaczyl pod neutralny ...

    Nie.
    P.G.