    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Faza w gniazdku
    Date: Mon, 1 Apr 2019 13:02:09 +0200

    W dniu 2019-03-30 o 13:14, Pszemol pisze:

    > Martwi mnie tylko to ostatnie ,,nie wiem gdzie". Czyżbyś odkrył wadę w
    > instalacji i przeszedł nad nią do porządku dziennego?
    > Ja bym tego tak nie zostawił.

    Odłączyłem od żyrandola, a sam kabelek obciąłem równo z izolacją i
    oblepiłem plastrem z info, że "Uwaga faza". Sprawdziłem też wszystkie
    pozostałe żyrandole - tam jest OK.
    Kable do żyrandoli są chyba puszczone podłużnymi otworami w płytach w
    stopie. Ten jest zatynkowany, więc sztywny, ale inny gdzie montowałem
    plafon i usuwałem hak to kabel gdzieś luźno wpadał.
    Taki kabel wewnątrz stropu trudniej namierzyć gdzie idzie.

    Może jakbym miał zdjęcia mieszkania przed tynkowaniem to do czegoś bym
    doszedł. Nad wyłącznikiem tego światła nie ma widać chyba puszki (ale
    tego to w tej chwili nie jestem pewien).
    Puszki są dość ładnie zatynkowane, czasem może w ogóle ukryte.
    Nie mam niestety zdjęć mieszkania przed tynkowaniem.
    P.G.

    P.S.
    Skojarzenie z ukryte. Brat jak się wprowadzał, to stwierdził, że w
    kuchni przydało by się jeszcze jedno gniazdko. Określił gdzie i od
    innego gniazdka majster wyrżnął mu poziomą bruzdę (ze 2..3m) aby na
    końcu rżnięcia trafić w całkowicie zatynkowane gniazdko.
    Kojarzy się "Alternatywy 4" choć to już nie było za komuny.