  • 41. Data: 2019-03-30 15:21:09
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: t-1 <t...@d...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 12:31, J.F. pisze:

    > A podstawa prawna ?
    >
    > J.

    Tu jest dyskusja na temat na forum SEP.
    http://www.forumsep.pl/viewtopic.php?t=2054

  • 42. Data: 2019-03-30 15:26:33
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:q7ladk$4p5$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Tak, ale tylko jak dotkniesz palcem punktu z tyłu śrubokręcika.
    > Neonówka w środku potrzebuje bardzo małego prądu aby świecić i
    > pojemność/upływność ciała do ziemi wystarczy aby wystarczający prąd
    > popłynął.
    > P.G.

    No dobra, to jeszcze moja matka ma pytanie. TO czemu w popularnym mierniku
    faz "Fazer 777" aby wykryć fazę nie należy dotykać na mierniku zadnych
    styków? Styki sluza do innych celow, ale zeby wykryc faze nie nalezy ich
    wcale dotykac. Wiec ktoredy ten prad plynie skoro dotyka sie tylko
    plastkikowej obudowy z superizolatora? A jednak to jakos dziala :P

    --
    Pzdr

  • 43. Data: 2019-03-30 16:32:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2019 15:26:33 +0100, miumiu napisał(a):
> [...]
    > wcale dotykac. Wiec ktoredy ten prad plynie skoro dotyka sie tylko
    > plastkikowej obudowy z superizolatora? A jednak to jakos dziala :P

    Kawal metalu/sciezki w srodku moze robic za pojemnosc.

    Ale czy nie lepiej bedzie, jak w jego poblizu bedzie reka ?

    J.

  • 44. Data: 2019-03-30 20:46:11
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 30.03.2019 o 12:31, J.F. pisze:

    > A podstawa prawna ?
    >
    > J.

    przecie masz opisane L czyli lewy N-niebieski;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 45. Data: 2019-03-30 21:03:50
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Kawal metalu/sciezki w srodku moze robic za pojemnosc.
    >
    > Ale czy nie lepiej bedzie, jak w jego poblizu bedzie reka ?
    >
    > J.

    Reka chyba nie ma zadnego znaczenia. Staralem sie teraz maksymalnie
    odizolowac rękę od miernika poprzez rozne izolatory ale i tak dziala. Pewnie
    jest tam jakiś sprytny układzik z cewką.

    --
    Pzdr

  • 46. Data: 2019-03-30 21:08:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-29 o 15:10, d...@w...pl pisze:

    A jak gniazdka mają obie dziurki w pionie to faza też ma być z lewej?

    Co zrobić jak gniazdko jest podwójne?

    > No i jeszcze jest PE - a w moich obu mieszkaniach (rok produkcji 2007 i 2012) było
    tak, że po suficie do "haczyków" szły po 4 przewody - i ten cholerny żółto-zielony w
    obu mieszkaniach kopał co nieco - nie tak, żeby spaść z drabiny, ale poczuć można
    było.
    > Co ciekawe, kopie tak tylko jak sobie luzem wisi, a jak go wkręcę w kostkę, z
    której z drugiej strony wychodzi przewód przykręcony do metalowej obudowy lampy czy
    plafoniery, to już ta obudowa nie kopie.
    > Tak ma być?

    Nie próbowałeś uziemić tego przewodu np. poprzez wsadzenie do doniczki z
    ziemią?

  • 47. Data: 2019-03-30 21:10:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-03-30 o 00:57, Ilona pisze:

    > albo, do góry nogami :)))

    Oj, chyba Ci się nogi pomyliły z bolcem :)

  • 48. Data: 2019-03-30 22:20:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Mar 2019 21:03:50 +0100, miumiu napisał(a):

    > Reka chyba nie ma zadnego znaczenia. Staralem sie teraz maksymalnie
    > odizolowac rękę od miernika poprzez rozne izolatory ale i tak dziala. Pewnie
    > jest tam jakiś sprytny układzik z cewką.

    cewka wyczuwa pole magnetyczne, a ono powstaje przy przeplywie pradu.

    A jak do gniazdka nic nie podlaczone, to prad nie plynie.

    J.

  • 49. Data: 2019-03-30 23:44:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie podlaczone do gniazdka to nic nie plynie. Ale czy w dzuyrce z faza w gniazdku
    jest prad jak nic nie podlaczone. Wydaje sie oczywiste ze jest ale czy jest? Prosty
    obwod 300 tysiecy kilometrow przewodu z jednej strony zakonczone wtykiem bananowym
    wsadzonym w dziurke z faza po drugiej stronie wlacznik, zarowka i metr przewodu z
    wtykiem bananowym wsadzonym w dziurke z N. Jak wlaczyc wlacznik to zarowka zaswieci
    sie od razu czy po sekundzie?

  • 50. Data: 2019-03-30 23:53:18
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-03-30 21:10, Uzytkownik wrote:

    > Oj, chyba Ci się nogi pomyliły z bolcem :)

    Jak by nie 'paczeć', to którys bolec jest na górze :)