    From: ryszardbocian <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Falcon 85mm f1.4 - opinie ?
    Date: Thu, 7 May 2009 12:05:50 -0700 (PDT)

    On 7 Maj, 16:18, "gebi" <g...@p...fm> wrote:
    > Użytkownik "ryszardbocian" <r...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:011f0fd9-f5c7-4050-a81f-cef14627c42d@
    l28g2000vba.googlegroups.com...
    0_85_1_5_85mm_f_1_...

    > Stary obiektyw bez gwarancji, minimalnie ciemniejszy, prawie dwa razy cięższy
    > (950g vs 513g). Pewnie trochę tańszy jak się upoluje, ale czy lepszy?

    Wiek nie jest tu problemem. W tego typu obiektywie raczej niewiele
    jest elementów do psucia a i konstrukcja solidna. Różnica pomiędzy 1.4
    i 1.5 nie jest mocno odczuwalna.
    Ocena zdjęć to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje, ale są tacy
    co twierdzą, że Helios jest królem portretu. Ja także się do nich
    zaliczam. Nie jest to może obiektyw do wszystkiego ale widziałem kilka
    fotek, które powaliły mnie na kolana.

    pozdrawiam