  • Data: 2011-01-06 18:53:47
    Temat: (FUW) odszkodowanie a DG, bylo: pech...zderzenie [...]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <FUT warning, -> .podatki>

    Ja w ZUPEŁNIE innej kwestii.

    On Thu, 6 Jan 2011, Michał Gut wrote:

    > AC do mojego autka to bodajze 1,6 czy 2kpln (kiedys liczylem w kalkulatorze
    > internetowym)
    > Zwyczajnie mnie nie stać.
    > Moja firma choc sie rozwija jest mala (zatrudniam
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^
    > jedna osobe tylko i to w niepelnym wymiarze) i jeszcze jestem na etapie
    > splacania startu firmy wiec tne koszty. [...]
    > ale stac mnie na 6 letniego
    > punciaka po przejsciach z ekonomicznym silnikiem i takim sie poruszalem.

    Jesteś świadom tego, że warunkiem zaliczenia w koszty wydatków
    związanych z naprawą samochodu jest posiadanie zawartej *umowy
    AC*, bez względu na to, czy przysługuje czy nie odszkodowanie
    i czy od kogoś czy z czyjegoś OC?
    Literalnie czytając przepis być może mogłaby być inna umowa
    ubezpieczenia (np. NNW), ale nie spodziewam się żeby ktoś
    miał NNW bez AC (i nie wiem jak by US zareagował).

    Ew. odszkodowanie (jeśliby wypłacili) będzie przychodem, ale
    wydatki na remont *nie* mogą iść w koszty.

    Jesteś w plecy o podatki od naprawy (w tym wydatki na elementy).
    Nie wypowiem się w kwestii VAT, bo zniesiono tam bezwględne
    (uprzednio) uzależnienie prawa do odliczeń od prawa zaliczenia
    wydatku w koszty, więc być może odliczenie jest "legalne" (jako
    że zainteresowany nie jestem nie chce mi się przekopywać ustawy,
    możesz spróbować).

    Oto przepis:
    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz
    kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie były objęte
    ubezpieczeniem dobrowolnym;
    ---

    Pytanie "dlaczego" kierować na Wiejską w W-wie, przypuszczać
    mogę ale nie wiem.

    pzdr, Gotfryd