  • 21. Data: 2009-10-14 13:45:19
    Temat: Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    W moim przypadku to jest tak, że robię od czasu do czasu (powiedzmy raz albo
    dwa razy w miesiącu) jakiś "dynks".
    Czasem zdarza się, ze powtarzam coś robionego już wcześniej, ale nawet jeśli
    tak, to i tak są jakieś zmiany.
    A przeważnie to są zupełnie różna za każdym razem urządzenia.

    I oczywiście dwustronna płyteczka to maximum, jakiego wymagam, a przeważnie
    staram się robić na jednostronnych, dla wygody i taniości.
    Bawić mi się osobiście w robienie płytek już trochę nie chce. Więc
    najchętniej znalazłbym sobie jakąś firmę, do "stałej współpracy".
    W sumie to mi nie są nawet przeważnie potrzebne soldermaski, opisy itp - ale
    chętnie dopłacę za te fanaberie dla estetyki :)

    No ale te standardowe stawki za przygotowalnię (czyli np. 100 za 1 rodzaj
    płytki) to mi się specjalnie nie podobuje.
    A już zwłaszcza jak np. BAZEKO z Łodzi zaproponowało mi koszty przygotowania
    700 zł przy cenie płytek 160 zł :)
    Ci to już w ogóle nie bawili się w zestawianie formatek , tylko metoda
    cepa - 1 płyteczka - 1 formatka :)

    Oczywiście, ja mogę klientowi wliczyć taką cenę. I klient może nawet
    zapłaci.
    Tylko, po kiego diabła mam bulić sporą jakby nie było kasę za coś, co
    doskonale sam zrobię ?
    Do naświetlarni to mam 15 minut, samo naświetlanie kosztuje grosze. Być
    może, jeśli kiedyś będę robił sterowniki do rakiet balistycznych
    to mi będzie latało te parę setek, ale jak na razie takiego zlecenia nie
    było :)

    Ja oczywiście wiem, że te moje parę dcm2 płytek to zawracanie dupy dla
    płytkarni - więc wychodzę z założenia, że jak im dam własną dokumentację,
    to korzyść jest dla obu stron - ja im mniej zawracam - i zaoszczędzam przy
    tym.
    Zapytałem BAZEKO co oni na to - ale na razie cisza :)

    Co do tematu przedmiotowego, to na razie olałem te wszystkie wielkie firmy i
    zamówiłem tutaj http://pl.obwody-drukowane.com/pcb_pl_goo.php#kalkul
    ator
    Tym konkretnym razem mi wystarczy, a te zaoszczędzone minimum 300 zł wolę
    przechulać z żoną :)

    No, ale - żarty żartami - jednak wolałbym ładne płyteczki z maską itp. Poza
    tym, jednakowoż czasem potrzeba jednak zrobić coś bardziej ambitnego, no i
    dlatego
    drążę temat. Na razie jednakowoż słabo to wygląda. No ale zobaczymy co
    dalej.

  • 22. Data: 2009-10-14 16:21:47
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Swego czasu przekopalem internet i ogolnie niewiele ich znalazlem.

    Bo naświetlarnie to zanikająca branża.
    Całe drukarstwo przechodzi na CTP (czyli naświetlanie
    od razu blach z pliku postscriptowego).

    Szukałem u mnie (trójmiasto) po firmach, w których
    kiedyś naświetlałem sporo - nikt już nie miał
    fotonaświetlarki.

    Mi pomogło szukanie w góglu hasła "CTF" - w ten sposób
    znalazłem parę firm w Gdańsku, które jeszcze tę usługę
    świadczą. Mogę z czystym sercem polecić www.studio-4.pl
    - zlecam e-mailem, ale odbieram osobiście. Nie widzę
    jednak problemu, żeby nie mieli wysłać kurierem pod
    wskazany adres.

    Zawsze możesz kupić fotonaświetlarkę ;) - dużo drukarń
    je sprzedaje.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 23. Data: 2009-10-14 16:56:41
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > A ma ktos opracowane procedury zalatwiania czegos takiego zdalnie ?
    >
    > Robie dokumentacje, wysylam do jakiejs drukarni, oni odsylaja do faldruku,
    > a tamci do mnie...

    Chyba współpracują z Faldrukiem:
    http://www.zumi.pl/487012,Studio_Pre_Press_Acad.,Joz
    efow,firma.html

    Paweł

  • 24. Data: 2009-10-15 06:34:08
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba współpracują z Faldrukiem:
    > http://www.zumi.pl/487012,Studio_Pre_Press_Acad.,Joz
    efow,firma.html

    Jak ja im wysle pliki mailem jak oni najwyrazniej nie maja zadnego maila. No
    ale
    sprobuje tam zadzwonic.

  • 25. Data: 2009-10-15 15:31:03
    Od: Name <u...@e...org>

    bagno wrote:
> [...]
    efow,firma.html

    > Jak ja im wysle pliki mailem jak oni najwyrazniej nie maja zadnego maila. No

    Email do Acad: acad@p?o?s?t?.pl (usunąć '?' z adresu). Wysyłasz pliki
    postcript lub PDF do naświetlania oraz email do Faldruk że klisze robią
    się w Acad. Na drugi dzień ludzie z Faldruku sami je odbierają czyli nie
    trzeba kombinować z transportem.

  • 26. Data: 2009-10-15 18:06:05
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Name" <u...@e...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > postcript lub PDF do naświetlania oraz email do Faldruk że klisze robią
    > się w Acad. Na drugi dzień ludzie z Faldruku sami je odbierają czyli nie

    Nooo brzmi zachecajaco. To moze jeszcze jestes w stanie napisac czy to sie
    uda
    dla pojedynczych plytek ? Powiedzmy 1dm2.

  • 27. Data: 2009-10-15 19:14:05
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    No bardzo zachęcająco nawet brzmi :)
    Kolega tak korzystał rozumiem ?

  • 28. Data: 2009-10-16 00:12:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    bagno pisze:

    > Nooo brzmi zachecajaco. To moze jeszcze jestes w stanie napisac czy to sie
    > uda
    > dla pojedynczych plytek ? Powiedzmy 1dm2.

    AFAIR minimalne zamówienie w Faldruku to 1,5dm^2.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 29. Data: 2009-10-16 16:56:40
    Od: Name <u...@e...org>

    sundayman wrote:

    > No bardzo zachęcająco nawet brzmi :)
    > Kolega tak korzystał rozumiem ?

    Tak to standardowa firmowa procedura.

  • 30. Data: 2009-10-16 17:02:58
    Od: Name <u...@e...org>

    bagno wrote:
    > Nooo brzmi zachecajaco. To moze jeszcze jestes w stanie napisac czy to sie
    > uda
    > dla pojedynczych plytek ? Powiedzmy 1dm2.

    Minimalne zamówienie to około 2dm^2 i za tyle płacisz nawet gdy płytka
    ma 2x2cm powierzchni.
    Dlatego na formatkę trzeba wepchnąć kilka projektów żeby się opłacało.