  • 1. Data: 2009-10-12 15:12:13
    Temat: akumulator samochodowy
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś tu umiałby wyjaśnić załączony obrazek:
    http://henku.ayz.pl/akumulator.jpg? skąd ten nalot, miesiąc temu wymieniałem
    klemę na nową i dalej to samo...

  • 2. Data: 2009-10-12 15:20:09
    Temat: Re: akumulator samochodowy
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-12 17:12:13 +0200, "identifikator: 20040501"
    <N...@o...eu> said:

    > czy Ktoś tu umiałby wyjaśnić załączony obrazek:
    > http://henku.ayz.pl/akumulator.jpg? skąd ten nalot,

    Nieszczelność na wyprowadzeniu z akku. Elektrolit sobie wycieka.

    > miesiąc temu wymieniałem klemę na nową i dalej to samo...

    Klema nic nie winna... Choć obrywa najbardziej ;)

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-10-12 16:48:25
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 12 paź 2009 17:12:13 in article
    identifikator: 20040501 wrote:
    > czy Ktoś tu umiałby wyjaśnić załączony obrazek:
    > http://henku.ayz.pl/akumulator.jpg? skąd ten nalot, miesiąc temu wymieniałem
    > klemę na nową i dalej to samo...

    Z takim czymś chyba zimy nie przetrzymasz :(

    Sprawdź czem prędzej napięcie zarówno w postoju (min. 1godz) i w czasie
    pracy silnika. Chyba ci się wygotowuje aku: albo zwarta cela albo uszkodzony
    regulator.

  • 4. Data: 2009-10-13 17:44:19
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > Sprawdź czem prędzej napięcie zarówno w postoju (min. 1godz) i w czasie
    > pracy silnika. Chyba ci się wygotowuje aku: albo zwarta cela albo
    > uszkodzony
    > regulator.

    postój 12,5V, rozruch 14,5V... czy to normalne, że akumulator który całe
    lato spisywał się wyśmienicie, teraz zimą ledwo kręci silnikiem?

  • 5. Data: 2009-10-14 11:27:32
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hb2ete$7q3$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > postój 12,5V, rozruch 14,5V... czy to normalne, że akumulator który całe
    > lato spisywał się wyśmienicie, teraz zimą ledwo kręci silnikiem?

    Może mu pojemność się zmniejszyła .
    Elektryk samochodowy na pewno ma stosowny przyrząd do pomiaru .

    Pzdr