  • 1. Data: 2009-10-12 15:39:58
    Temat: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Zapewne którys z kolegów zamawia płytki w Faldruku ze swoją własną
    dokumentacją, więc może podpowie - jakie mają wymagania.

    - Klisze z jakich warstw ? Dla jednostronnej PCB z maską, bez opisów ?
    - Jak z emulsją - znaczy jak ma być "czytelnie" ?
    - potrzebuję po kilka szt. małych płyteczek - mogę je złożyć do 1
    "formatki" - jakiego rozmiaru ?
    Jak potem z pocięciem takiej formatki - bo wiadomo, że nie będzie to
    regularna "siatka" - płytki mogą być różnych rozmiarów.
    - jaki plik wierceń ? Jakieś może zalecenia co do ilości narzędzi czy cóś ?

    Robię w Altium Designerze 2004 jakby co.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-10-12 15:47:26
    Temat: Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Może trochę nie na temat.
    Dlaczego chcesz samemu przygotowywać dokumentację pod konkretną firmę
    skoro dokumentacja jest jednorazowa, a w innych firmach raczej się nie
    przyda
    bo każda przygotowuje ją pod swoją produkcje?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2009-10-12 15:57:14
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > skoro dokumentacja jest jednorazowa, a w innych firmach raczej się nie
    > przyda
    > bo każda przygotowuje ją pod swoją produkcje?

    Bo, po pierwsze nie jest jednorazowa - mam takie same rzeczy do zrobienia od
    czasu do czasu, a przecież materiały to klisze i pliki wierceń, to w sumie
    chyba do każdej
    firmy tak samo ?
    A po drugie - to kwestia kosztów - ostatnio jak poprosiłem o wycenę tu i
    ówdzie, to wyszły mi koszty dokumentacji 2 razy wyższe niż koszt płytek.
    Akurat z Faldruku jeszcze nie mam wyceny, ale pytam na wszelki wypadek :)

  • 4. Data: 2009-10-12 16:13:22
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Akurat z Faldruku jeszcze nie mam wyceny, ale pytam na wszelki wypadek :)

    Nie wiem czy pytałeś tu
    http://www.merkar.pl/cennik.html
    kiedyś u nich zamiawiałem płytki z gotowego pliku pcb właśnie jednostronne z
    soldermaską.
    Z dokumentacją wyszło dziwnie tanio a płytki były niczego sobie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2009-10-12 16:15:21
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Wyślij im plik pcb zapisany w formacie 3.0 i zapytaj ile będzie kosztować.

    Paweł

  • 6. Data: 2009-10-12 17:31:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > z soldermaską.
    > Z dokumentacją wyszło dziwnie tanio a płytki były niczego sobie.

    W merkarze akurat jeszcze chyba nie pytałem. Zaraz im wyślę.

  • 7. Data: 2009-10-12 17:31:49
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wyślij im plik pcb zapisany w formacie 3.0 i zapytaj ile będzie kosztować.

    No wysyłam własnie PCB 3.0.
    Ale pisząc "im" kogo miałeś na myśli ?

  • 8. Data: 2009-10-12 17:35:29
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    aha, no i jeszcze jedna rzecz istotna.
    Problem trochę w tym, że do zrobienia mam jedną plyteczke większą, tak 200mm
    x 100mm, w 2 szt.
    A poza tym to kilkadziesiąt płyteczek tak średnio 50 x 60 mm, w dodatku 7
    rodzajów, od 2 do 24 szt w rodzaju :)

    Więc, pomyślałem, że mógłbym zrobić z tego jakąś "formatkę" większą, która
    by zawierała po kilka szt.
    Nie bardzo wiem tylko co z pocięciem potem, bo jak dam na 1 formatce parę
    różnych rodzajów, to nie wyjdzie do pocięcia taka równa "siatka".
    No , chyba że mogą to pociąć potem jakoś CNC, czy cós...

  • 9. Data: 2009-10-12 19:07:49
    Od: Name <u...@e...org>

    sundayman wrote:
    > Zapewne którys z kolegów zamawia płytki w Faldruku ze swoją własną
    > dokumentacją, więc może podpowie - jakie mają wymagania.

    Najlepiej zapytać się u źródła.

    > - Klisze z jakich warstw ? Dla jednostronnej PCB z maską, bez opisów ?

    Bottom layer i bottom solder.

    > - Jak z emulsją - znaczy jak ma być "czytelnie" ?

    Jak sam dostarczasz klisze to w zleceniu naświetlania dla pracowni DTP
    piszesz: na druk offsetowy, pozytyw, 1:1, 1200DPI i wszystko jasne.
    Grafiki dla DTP muszą być odbiciem lustrzanym (dotyczy tylko bottom)
    żeby klisze były czytelne po przyłożeniu do laminatu.

  • 10. Data: 2009-10-12 20:04:27
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    pawel pisze:
> [...]
    > soldermaską.
    > Z dokumentacją wyszło dziwnie tanio a płytki były niczego sobie.

    Uwaga na Merkar. Robiłem u nich dwa tygodnie temu i strasznie
    przeciągali terminy. Z 10 dni zrobiło się 21 dni i to po moich
    telefonach co drugi dzień.
    Cena i jakość OK, ale termin dostawy nieprzewidywalny. Na długo się z
    nich wyleczyłem.

    Pozdrawiam,
    Michał