  • 11. Data: 2009-06-12 15:36:39
    Temat: Re: Era nadal szuka frajerów? - zmianaregulaminu 2007
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <h0sv69$ov5$1@inews.gazeta.pl>,
    Flo <f...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Takie rzeczy to tylko w Erze.
    > Przecież to motto ich kampanii reklamowej.

    E, nie przesadzaj. Kazdy operator zachowuje sie dokladnie tak samo.

    TA

  • 12. Data: 2009-06-12 17:30:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 13:32:11 +0200, gollum wrote:

    >Trudno się z Tobą nie zgodzić, ale dziwi mnie postawa PTC - opłaca im
    >się płacić koszty sądowe itp? Kto miał zapłacić karę, już pewnie dawno
    >to zrobił i zapomniał, reszta będzie się sądzić. I PTC raczej nie wygra.

    Na razie to zadnej sprawy nie bylo i zadnych kosztow nie ma, poza moze
    drobnymi na polecone z odpowiedziami.

    J.

  • 13. Data: 2009-06-12 17:34:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 14:29:56 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Sebastianie. pomyliłeś tryby, strony i fakty :-) Roszczenie PTC jest
    >nieważne z mocy prawa.

    Ale to dopiero sad moze ocenic, i to tak naprawde dopiero najwyzszy
    :-)

    >PTC próbowało to prawo obalić, a SA pokazał im
    >gest Kozakiewicza. Czyli potwierdził, żeinterpretacja wysoko opłacanych
    >prawników PTC jest fałszywa.

    W jednej sprawie. Sprawy niby sa identyczne, ale dla prawnikow z
    zalozenia nie :-)
    Co prawda uzasadnienie SA powinno byc poprawne i stanowisko innego SA
    powinno byc takie same .. ale nie zawsze sie tak dzieje. Ba, nawet SN
    nie potrafi sie czasem dorobic jednego stanowiska.

    >Jeżeli natomiast strona tego sporu (PTC-abonent) kwestionuje prawo, to
    >IMO sprawa nadaje się do UOKiK-u, jeżeli oczywiście kolega Gollum jest
    >konsumentem (naruszenie zbiorowych praw konsumenta..).

    A jak nie jest to UKE moglby chyba jakas kare nalozyc.
    Ale to dla przyzwoitosci powinien poczekac na kilka wyrokow, zeby
    stwierdzic ze Era nie ma racji.
    A co bedzie jak ewentualna decyzje urzedu Era zaskarzy i sad [moze i
    apelacyjny] uzna ze urzad nie ma racji ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2009-06-12 18:00:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    J.F. wrote:
    > On Fri, 12 Jun 2009 14:29:56 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >
    > Ale to dopiero sad moze ocenic, i to tak naprawde dopiero najwyzszy
    > :-)

    Niezupełnie, chyba że myślisz o Sądzie Ostatecznym :-P Wyrok jest
    prawomocny.

    > W jednej sprawie. Sprawy niby sa identyczne, ale dla prawnikow z
    > zalozenia nie :-)

    Nie, to jest zupełnie inna sprawa. Jedynie przesłanki są tożsame - PTC
    nie miała racji, kwestionując zapisy art. 59 ust 6 PT

    > A jak nie jest to UKE moglby chyba jakas kare nalozyc.

    Nie, UKE nie ma mocy sprawczej, żeby ingerować w sprawy cywilne między
    przedsiębiorcą telekomunikacyjnym a abonentem, za wyjątkiem kilku
    wyjątków ujętych w PT

    Jeśli coś, to UOKiK i to w stosunku do konsumentów.

    M.

  • 15. Data: 2009-06-12 18:03:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 20:00:17 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Nie, UKE nie ma mocy sprawczej, żeby ingerować w sprawy cywilne między
    > przedsiębiorcą telekomunikacyjnym a abonentem, za wyjątkiem kilku
    > wyjątków ujętych w PT

    Ależ ma - jest Sąd Polubowny przy UKE. Owszem, pozwany musi wyrazić zgodę
    na rozprawę, ale brak zgody niezbyt ładnie wygląda przed sądem powszechnym.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 16. Data: 2009-06-12 18:30:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Ależ ma - jest Sąd Polubowny przy UKE. Owszem, pozwany musi wyrazić zgodę
    > na rozprawę, ale brak zgody niezbyt ładnie wygląda przed sądem powszechnym.

    Waldek, sprawdź kompetencje sądu polubownego.

    M.

  • 17. Data: 2009-06-12 22:34:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jun 2009 20:00:17 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Niezupełnie, chyba że myślisz o Sądzie Ostatecznym :-P Wyrok jest
    >prawomocny.

    Zaraz - o ktorym wyroku mowisz ?

    >Nie, UKE nie ma mocy sprawczej, żeby ingerować w sprawy cywilne między
    >przedsiębiorcą telekomunikacyjnym a abonentem, za wyjątkiem kilku
    >wyjątków ujętych w PT

    Hm, tak na oko, przy lekkim naciagnieciu, jesli abonent wraz z
    wypowiedzeniem poprosil o przenieniesie numeru, to mozna ich z art
    74.3.3, albo wyslac kontrole na podstawie 201.1, wystawic zalecenia
    pokontrolne, i po 30 dniach skorzystac z 201.3 ..

    J.