  • 151. Data: 2018-11-04 12:29:30
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    03 Nov 2018 17:12:20 GMT, Mateusz Viste

    > Brzmi całkiem jak science-fiction :)

    Co takiego? Że się silnik podpina bezpośrednio pod koła jak elektryki nie
    mają wystarczającem mocy z akumulatorów/prądnicy?

    > Ale domniemywam że takie cuda muszą kosztować, no i koszt dwóch silników
    > zamiast jednego.

    Konkretnie to trzech. Tam są dwa silniki elektryczne na przedniej i tylnej
    osi i dodatkowo spalinowy na przedniej. I owszem, kosztuje to sporo.
    Outlander z ICE kosztuje w mojej wersji wyposażeniowej 180 tys. zł a 240 w
    wersji PHEV (w tym ma mneijszy bagażnik i brak możliwości posiadania wersji
    7-os którą można mieć z ICE). Z tym, że ja kupiłem trzylatka za 100k.

    > Czy liczyłeś może po jakim czasie różnica w cenie między
    > hybrydą a tym samym modelem ale 100% spalinowym zwróci się dzięki
    > mniejszemu spalaniu? To żadna zaczepka z mojej strony, pytam
    > z uczciwej ciekawości.

    Nie liczyłem, bo i dla zwrotu go nie kupowałem. Chciałem po prostu mieć
    ciche elektryczne auto, ale że mi żona oprotestowała czyste EV (szczególnie
    że dziecko przybyło i trzeba było większe auto), to kupiłem taką właśnie
    hybrydę. Jednak wg mnie takie hybrydy to ślepa uliczka -- pisałem o tym nie
    raz. Możesz policzyć, MNIE przy cenie benzyny 5zł/L wychodzi średnio
    zużycie 4L/100km (2L z prądu i 2L benzyny).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 152. Data: 2018-11-04 12:39:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2018 o 12:29, Myjk pisze:

> [...]
    > że dziecko przybyło i trzeba było większe auto), to kupiłem taką właśnie
    > hybrydę. Jednak wg mnie takie hybrydy to ślepa uliczka

    Czy to nie ty wielkorotnie pisałeś jakie te elektyki to fajne? A jak
    przyszło co do czego nie uznałeś, że fajne ale kupiłeś hybrydę, o której
    twierdzisz, że to bez sensu? O co tu biega?

    Shrek

  • 153. Data: 2018-11-04 12:55:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 10:51:59 +0100, Myjk napisał(a):
    > Fri, 2 Nov 2018 23:07:26 +0100, nadir
    >
    > Póki co 10-letnie akumulatory trzymają się dobrze. W tym czasie w
    > samochodzie spalinowym utylizuje się 30-40L oleju więc się pytam czy to
    > zostało uwzględnione.

    Ale ten olej ponoc trafia do rafinerii, ktora robi z niego nowy olej.

    A kto wie - moze i cementownia sie z niego ucieszy, bo to dobre paliwo

    J.

  • 154. Data: 2018-11-04 13:05:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 10:05:42 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Bo Norwedzy mają czysty prąd.
    > Prawie w całości z wody, więc im elektryki nie smrodzą.

    No i ulga podatkowa byla. Ulga sie skonczy i sie okaze, ze wcale tacy
    zieloni nie sa :-)

    > A u nas w państwie PIS, walczy się z wiatrakami i fotowoltaiką.
    > A to by załatwiło znaczną część problemu - przy odpowiednim prawie
    > ludzie sami by sobie czysty prąd zrobili.

    Akurat czasem mijam troche wiatrakow, i mam wrazenie, ze zawsze stoja.
    Albo np polowa stoi a polowa sie kreci ... pracuja, czy tylko udaja ?

    A PV ... daje prad nie calkiem wtedy, gdy trzeba.
    W efekcie weglowe musza sie krecic po proznicy.

    J.

  • 155. Data: 2018-11-04 13:20:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 02:23:47 +0100, Marek S napisał(a):

    > Może z tą oszczędnością faktycznie nie było tak różowo bo po
    > przeprowadzce trwał remont więc płukanie pędzli itp. mogły zabierać
    > ciepłą wodę. Ciężko mi odtworzyć teraz warunki jakie panowały wtedy.
    > Woda była grzana do 90 stopni, bo gówniana grzałka taki właśnie
    > termostat miała.

    No i co Ty z tymi 90 st zrobiles ?
    Pedzle myles w tysiacu litrow ?

    Taka goraca sie miesza z zimna i wychodzi 4800 litrow wody do kapieli

    > Przy obecnym piecu grzeję wodę do 55 stopni w
    > histerezie +/- 5 stopni za pomocą gazu. Tyle wystarcza.
    > Niemniej jednak wiem ile płaciłem a ile płacę obecnie.

    Spojrz jeszcze raz w rachunki.Bo to wrecz niemozliwe.

    Moze przy okazji remontu odciales paru sasiadow od pradu.

    Ewentulnie - grzalka przy 90 st wytopila styropian izolujacy,
    grzales wode, ona sie szybko chlodzila.
    Ale to powinienes miec cholernie goraco w domu/mieszkaniu, bo to
    jednak 5kW non stop..

    J.

  • 156. Data: 2018-11-04 13:29:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 01:46:09 +0100, Marek S napisał(a):

    > Całkowicie się z Tobą nie zgadzam. Elektryka kupi albo ktoś komu państwo
    > go w dużym % dofinansuje albo hipster.

    No i co - hipster bedzie biegal po ladowarkach ?

    > W garażu można elektryka naładować wygodnie - i to z zastrzeżeniami, ale
    > zdecydowanie nie tanio a w perspektywie niedalekiej - nawet sporo
    > drożej.

    Na razie tanio, w porownaniu do ceny paliwa.

    > Co do "wygodnie" - dotyczy to jedynie bogaczy, którzy mają w
    > domach prąd 3-fazowy, wykupione spore limity prądowe

    To akurat norma u nas

    > i ładowarkę za ponad 10 koła.

    Taka droga ? no to dealer dorzuci w bonusie :-)

    > Wtedy jest wygodnie. Chyba, że używasz elektryka do
    > dojazdów rzędu 20km. Wtedy i zwykła ładowarka wydoli.

    No i wielu zadowoli.

    > Jasne - ale czy znasz poziom emisji na biegu jałowym vs w ciągu dnia?

    > Nie sądzę aby w nocy sypano tyle samo węgla.

    Nie zrozumiales - elektrowni weglowo-parowej nie mozna odstawic na
    bieg jalowy. Miales liczby - 55%, nie mniej.

    Akurat u nas ten nocny dolek jest wiekszy, wiec nie ma problemu i
    faktycznie w nocy sie pali mniej wegla.

    J.

  • 157. Data: 2018-11-04 13:33:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 11:47:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > "Na wyspach Bergamutach

    Nie tam tylko tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Feldheim_(Treuenbrietz
    en)
    i tu:
    https://www.rp.pl/artykul/1123568-El-Hierro---samowy
    starczalna-wyspa.html
    Ale tak to jest jak ktoś czerpie informacje z "Gościa Niedzielnego".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 158. Data: 2018-11-04 13:49:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie tam tylko tu:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Feldheim_(Treuenbrietz
    en)

    liczba ludności - 128. Teraz wróc z danymi ile tam stoi zakładów
    przemysłowych, ile linni metra lub tramwajów i czy mają tam chociaż
    skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. A no i ile elektryków tam jest
    zarejestrowanych.

    tu masz tą wioskę:
    https://www.google.pl/maps/place/Feldheim,+14929+Tre
    uenbrietzen,+Niemcy/@52.0102218,12.8183544,1202m/dat
    a=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47a881e664a2b3d7:0xa212048d68
    1f370!8m2!3d52.0193241!4d12.8213085

    żeby zobaczyć wiatraki musisz zmienić skalę, bo zajmują one o dwa rzędy
    większą powierzchnie niż sama wioska, a ty o jakiejś fotowoltaice na
    dachu... samochodu nadajesz.

    Weź przez chwilę pomyśl - przecież matematyka jest obowiązkowa w
    szkołach a i fizykę na poziomie wzoru na energię i moc ogarniesz.

    > i tu:
    > https://www.rp.pl/artykul/1123568-El-Hierro---samowy
    starczalna-wyspa.html

    Położenie geograficzne na Oceanie Atlantyckim sprawia, że El Hierro jest
    idealnym miejscem do wykorzystywania wiatru do produkcji energii
    elektrycznej. Ruch powietrza praktycznie nie ustaje tam przez cały rok,
    ani dniem, ani nocą. Dlatego zgodnie z projektem energia wiatrowa
    pokrywa 80-85 proc. zapotrzebowania wyspy. Dostarcza jej pięć wiatraków,
    każdy o wysokości 64 m. W sumie wytwarzają _11,5_MW_

    Czyli razem jakieś 14MW.

    Na 11 tysięcy osób + drugie tyle turystów. 600W na łba - łącznie z
    "przemysłem", lotniskiem, oświetleniem ulic i odsalaniem wody. Znów
    zapytam - ile tam mają elektryków?

    > Ale tak to jest jak ktoś czerpie informacje z "Gościa Niedzielnego".

    Tak to jest, jak ktoś nie potrafi użyć kalkulatora.

    Shrek

  • 159. Data: 2018-11-04 13:51:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 12:39:16 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > przyszło co do czego nie uznałeś, że fajne ale kupiłeś hybrydę, o której
    > twierdzisz, że to bez sensu? O co tu biega?

    Nie myślisz. Przecież ci napisał że do oferowanych elektryków rodzina mu
    się nie mieściła. Więc wybrał gorsze energetycznie ale pojemniejsze.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 160. Data: 2018-11-04 14:01:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie myślisz. Przecież ci napisał że do oferowanych elektryków rodzina mu
    > się nie mieściła.

    Jak mu się nie mieściła - pisał o dziecku (jednym). Dodatkowo Outlander
    to piecioosobowa bryka. Hmm - nie robią elektryków na pięc osób.

    > Więc wybrał gorsze energetycznie ale pojemniejsze.

    Wybrał auto bez podstawowych wad elektryków. A i tak doszedł do wniosku,
    że to ślepa uliczka.

    Shrek