  • 141. Data: 2018-11-04 10:00:44
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-11-2018 o 02:00, Marek S pisze:
> [...]
    e-to-mobilne-magazyny-energii-czyli-rzecz-o-v2g

    elektroauta-moga-pomoc-systemowi-energetycznemuSzero
    kie

    > Super... a teraz zderzenie z rzeczywistością PL. Jesteś prosumentem? Nie
    > sądzę, bo formalności by Cię zjadły, koszty też.

    Ja jestem.

    To co on pisze to bzdury, bo wtedy gdy świeci słońce, to samochodu
    ładować nie idzie, bo jesteś nim w pracy.
    Ładowania potrzebuje gdy już słońca nie ma.

  • 142. Data: 2018-11-04 10:03:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-11-2018 o 02:15, Marek S pisze:

    > Nie! Miałem bojler - chyba 100 czy 150l. Grzałką bodajże 10kW grzał się
    > wieki w taryfie nocnej a za dnia wcale bo mi kasy szkoda było.

    Na pewno nie miałeś grzałki 10 kW.
    Ja mam grzałkę 2 kW i podgrzanie 120l bojlera to jakieś 3h.

    No i koszty 10 razy niższe niż podajesz, choć też tylko na II taryfie.

    > Obecnie mam bojler 200l grzany piecem gazowym (ogrzewanie też za jego
    > pośrednictwem). Grzanie jest przez całą dobę. Mimo to koszty wynoszą 10%
    > tego, co było.

    Nie - to wtedy coś źle liczyłeś.
    Ten prąd musiał iść na inne rzeczy niż cwu.

  • 143. Data: 2018-11-04 10:05:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-11-2018 o 02:04, Marek S pisze:

    > No tak. Zatem po jaką cholerę Norwedzy dopłacają do smrodzących
    > elektryków? Czemu Green Peace milczy?

    Bo Norwedzy mają czysty prąd.
    Prawie w całości z wody, więc im elektryki nie smrodzą.

    A u nas w państwie PIS, walczy się z wiatrakami i fotowoltaiką.
    A to by załatwiło znaczną część problemu - przy odpowiednim prawie
    ludzie sami by sobie czysty prąd zrobili.

  • 144. Data: 2018-11-04 10:17:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 10:00:47 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Ja jestem.
    >
    > To co on pisze to bzdury, bo wtedy gdy świeci słońce, to samochodu
    > ładować nie idzie, bo jesteś nim w pracy.

    Ale panele PV eneregie produkują i oddają to co na bieżąco nie zużyjesz do sieci

    > Ładowania potrzebuje gdy już słońca nie ma.

    I wtedy mozesz odebrac 80% nadprodukcji dziennej.

  • 145. Data: 2018-11-04 10:32:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 13:28:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zanim napisales bzdure popatrzyles na mapy kontynentow ktore przecina rownik?
    Mogles nie byc na lekcji jak uczyli ze jak jest na mapie zielone to znaczy ze tam
    jakas rosliny rosna. Jak inne kolory to ze nie rosna.

    Zenek, doprawdy trudno jest podążać za twoją światłą myślą. Dla mnie
    "wyłączone z wegetacji" znaczą "nic tam nie rośnie".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 146. Data: 2018-11-04 10:40:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 02:00:26 +0100, Marek S napisał(a):

    > Super... a teraz zderzenie z rzeczywistością PL. Jesteś prosumentem?
    > Nie sądzę, bo formalności by Cię zjadły, koszty też.
    Mówię o przyszłym oraz całym swiecie i sytuacji do której obecnie się
    dąży a nie o obecnej szczególnej niekorzystnej sytuacji w Polsce.

    > Po drugie - jak mam oddawać energię ze swojego Leafa w ciągu dnia też go
    > ładuję by móc wrócić do domu z uwzględnieniem ew. objazdów gdy zdarzy
    > się kraksa na standardowej trasie.
    Nie jest to zbyt po polsku dlatego są trudności z deszyfracją.
    Ładuje/rozładowywuje się ze specjalnej ładowarki. Masz rozum to kalkuluj
    jaki sobie zapas zostawić.

    > Po trzecie - jaki mam biznes w tym abym w domu ładował samochód i
    > rozładowywał go w firmie? Nie sądzę by firma zapłaciła mi za to. Nie
    > sądzę też aby firma stała się prosumentem ot tak po prostu.
    Biznes jest prosty. Na oddawaniu prądu zarabiasz. Nie robisz tego w
    firmie (choć w internetowym świecie i to jest możliwe) tylko w domu
    gdzie nie ma dodatkowego kłopotu z identyfikacją.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 147. Data: 2018-11-04 10:47:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 10:00:44 +0100, Cavallino napisał(a):

    > To co on pisze to bzdury, bo wtedy gdy świeci słońce, to samochodu
    > ładować nie idzie, bo jesteś nim w pracy.
    > Ładowania potrzebuje gdy już słońca nie ma.

    Co za brak wyobraźni. Ale czego się spodziwać po Cavalino który szybciej
    pisze niż myśli. Mieszkasz w dzielnicy w której przez większość czasu za
    dnia stoi parę tysięcy samochodów, które się właśnie ładują i nigdzie
    nie odjadą. Stoją ponieważ właściciele nie pracują bo są emerytami/na
    zwolnieniu, pracują w innych godzinach czy w nocy, albo pracują w domu.
    Swój naładujesz w nocy korzystając z energii w nich zmagazynowanej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 148. Data: 2018-11-04 10:51:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 23:07:26 +0100, nadir

    > Pewnie tak samo jak w elektrykach ujęto utylizację akumulatorów.

    Póki co 10-letnie akumulatory trzymają się dobrze. W tym czasie w
    samochodzie spalinowym utylizuje się 30-40L oleju więc się pytam czy to
    zostało uwzględnione.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 149. Data: 2018-11-04 11:47:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zwolnieniu, pracują w innych godzinach czy w nocy, albo pracują w domu.
    > Swój naładujesz w nocy korzystając z energii w nich zmagazynowanej.

    "Na wyspach Bergamutach
    Podobno jest kot w butach,
    Widziano także osła,
    Którego mrówka niosła,
    Jest kura smograjka
    Znosząca złote jajka,
    Na dębach rosną jabłka
    W gronostajowych czapkach,
    Jest i wieloryb stary,
    Co nosi okulary,
    Uczone są łososie
    W pomidorowym sosie
    I tresowane szczury
    Na szczycie szklanej góry,
    Jest słoń z trąbami dwiema
    I tylko... wysp tych nie ma."

    Shrek

  • 150. Data: 2018-11-04 11:49:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2018 o 23:02, nadir pisze:

    > Raz, że on pisze o NIVIE, a dwa to mieszka zdaje się we Francji, a tam
    > nie dość, że znają się na gazie, to jeszcze tym bardziej w radzieckiej
    > technologii. Tak więc nic z tego nie będzie. :)

    Jak ma jeszcze LPG regulowane na śrubkę to i u nas mechanicy mogliby
    popaść w depresję widząc to cudo;) Może na Ukrainie ogarną:P

    Shrek