  • 31. Data: 2014-04-13 15:06:43
    Temat: Re: Elektroda.pl
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-12 16:42, tusk, donald tusk pisze:

    > poddajmy rozwadze zachowanie jednego z tutejszych specjalistów od
    > przetwornic... jednym pomaga, a do innych się przypiedrala... szkoła
    > europy?

    Raczej szkołą Elektrody :)

  • 32. Data: 2014-04-13 22:08:35
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Ale oni niekoniecznie są mniej rozgarnięci. Zazwyczaj po prostu nie mają
    > gdzie się nauczyć projektować,

    Nie można się nauczyć projektować. Umiejętność tworzenia czegoś z niczego to
    cecha osobnicza. Tak samo jak nie zostaniesz kompozytorem nawet umiejąc
    wspaniale grać z nut. Nie da sie nauczyć tego. Natomiast da się odciąć od
    wiedzy tych co umieją przerysować schemat, skopiować kod i przerobić w nim
    kilka linijek, no i zaoferować niższą cenę.
    Później jeden z drugim jeździ po warsztatach i bierze po 20zł za coś co
    kilku palantów opublikowało na elektrodzie, a było wynikiem lat pracy i
    developementu.
    Np w pracy mamy zasadę żeby nie wtajemniczać pracowników we wszystko. Żaden
    nie może ogarniać całości. Nawet kilka lat temu kupiliśmy terminale zamiast
    PC-tów żeby nie mogli kraść danych czy robić kopii lub wgrywać
    czegokolwiek.Już były sytuacje, że pracownik odchodził i próbował przejąć
    część klientów.
    Ale tych co publikują na elektrodzie to już zupełnie nie rozumiem :-(

  • 33. Data: 2014-04-13 23:22:24
    Od: LS <l...@g...com>

    > Jeżeli wiedza mała i człowiek niskich lotów, to broni swojego skrawka
    > wiedzy, sądząc,
    > że ma skarb jakiego ktoś inny nie może posiadać.
    > Sokrates się kłania.
    > "Wiem, że nic nie wiem"
    > S.

    A to można mieć różne podejścia do tematu, np. producenci w latach
    80tych i wcześniej dawali schematy do urządzeń, teraz jakby im się
    trochę odwidziało, a może to czas życia produktu się skrócił, a może
    chińczycy obrośli w piórka i maja możliwości technologiczne.

  • 34. Data: 2014-04-13 23:34:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > trochę odwidziało, a może to czas życia produktu się skrócił, a może
    > chińczycy obrośli w piórka i maja możliwości technologiczne.
    Ile się czasem człowiek musi natrudzić, aby np. naprawić urządzenie.
    Kiedyś musiałem zbudować urządzenie, które zgaduje hasło, po to tylko,
    abym mógł zgrać ten sam program na inne medium.
    Producent odmówił serwisu, gdyż uważał, że urządzenie jest za stare.
    S.

  • 35. Data: 2014-04-13 23:37:10
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > abym mógł zgrać ten sam program na inne medium.
    > Producent odmówił serwisu, gdyż uważał, że urządzenie jest za stare.

    No ale z tego żyjesz :-) Jakbyś swoje narzędzie dał leszczom z elektrody za
    darmo, oczywiście źródła też to za chwilę wyrosło by 10 serwisantów maszyn
    przemysłowych :-) Do grubszych spraw brali by ciebie ale do pomniejszych
    tych z elektrody :-)

  • 36. Data: 2014-04-13 23:57:20
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "LS" <l...@g...com> wrote in message

> [...]
    > odwidziało, a może to czas życia produktu się skrócił, a może chińczycy
    > obrośli w piórka i maja możliwości technologiczne.

    Nie tyle odwidziało co konkurencja się zrobiła i jak nie dasz schematu to
    zawsze konkurent ma pod górkę. Troszkę zawsze trudniej, bo trzeba schemat
    zdjąć i komuś za to zapłacić i tak dalej. A dając schemat tylko go
    przerysować i zlecić płytke i robić podróbki.
    Na elektrodzie jest wielu młodzików pragnących uwielbienia. Dostaną za to co
    publikują tylko piękne słówka i przy okazji pytanie "a nie dasz źródełek?"
    Tak mu kadzą aż da wszystko chyba, że wariat i od razu da całość. A firmy
    siedzą nad czymś rok, a taki owaki ci zepsuje interes jednego wieczoru.
    Bardzo wielu tylko czeka aż ktoś coś opublikuje w celu bycia "uwielbianym".

    Ja ma straszne poglądy dla 90% hehe.
    uważam, że płacenie za dużegej pensji też jest podkopywaniem samego siebie.
    Pół biedy jak jest to sprzedawca czy kierowca ale jak ktoś bardziej kumaty
    to kłopot. Na własnej piersi wykarmisz sobie przyszłą konkurencję. Będziesz
    finansował wysokimi wypłatami jego przyszły biznes, który odbierze ci połowę
    klientów :-)

    Nawet ostatnio mówił mi gość, że miał w sklepiku internetowym takiego
    kierownika sprzedawców, który pilnował innych. Bez żadnej szkoły chłopak ale
    kumaty i się starał. Jak zaczynali sie rozwijać to szef firmy zlecił temu
    pracownikowi pozakładanie kont GG, Skype, ICQ i tak dalej. No więc ten
    pracownik założył ale sam z domu i loginy podał swoje imię w stylu jan1,
    jan2 ..... I tak się to kręciło 3 lata. Konta były firmowane jako tej
    firemki. Doszedł do tego numer GSM, zakupiony prepaidowy przez pracownika na
    co szef mu kupował zdrapki żeby po godzinach mógł odpowiadać kliento.
    Dostawał za to kasę. 6.000 na rękę.

    No i pewnego dnia przed świętami 2013 październik/listopad szef patry a ktoś
    na Allegro sprzedaje podobne rzeczy tylko taniej. Obroty spadaja itd.

    Panowie rozstali się jeszcze w listopadzie ale pracownik odmówił wydania
    haseł do kont i numeru telefonu i karty SIM, bo powiedział, że to były jego
    prywatne i je tylko uzyczył :-)
    Tak więc widzicie, nawet wtajemniczanie pracowników w dostawców, odbiorców i
    ceny rodzi w ich głowach kalkulację ile to ich szef zarabia :-) Tak samo sie
    dzieje z publikowanymi projektami. Wszyscy na nie czekają aż ktoś opublikuję
    patcha na kolejny model VW czy Bemki :-)

  • 37. Data: 2014-04-14 10:39:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-13 22:08, nowyr pisze:

    > "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Nie można się nauczyć projektować. Umiejętność tworzenia czegoś z
    > niczego to cecha osobnicza.

    Właśnie zniknąłeś szkoły plastyczne i konserwatoria :)
    I wiele lat ciężkiej pracy z pędzlem czy smyczkiem w ręku.
    Nie wiem czy ty się zajmujesz projektowaniem urządzeń czy serwisem. Ja
    projektuję i wiem, że tego jak najbardziej trzeba się uczyć. Widzę to po
    sobie i widzę po znajomych czy współpracownikach, którym chętnie
    pomagam. I jakoś nie obawiam się, że mi zagrożą na rynku. Skoro ty
    obawiasz się ze wyposażeni w gcc, Kicada czy Eagle i w tani programator
    JTAGA leszcze i frajerzy mogą ci zagrozić, to mogę ci jedynie współczuć.

> [...]
    > próbował przejąć część klientów.
    > Ale tych co publikują na elektrodzie to już zupełnie nie rozumiem :-(

    Jestem ciekaw czy wśród tych serwisantów zwalczających tych leszczów i
    frajerów z tanimi interfejsami, są w ogóle tacy którzy sami
    zaprojektowali i oprogramowali interfejsy do samochodów.

    MD

  • 38. Data: 2014-04-14 10:46:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-13 23:22, LS pisze:

    > A to można mieć różne podejścia do tematu, np. producenci w latach
    > 80tych i wcześniej dawali schematy do urządzeń, teraz jakby im się
    > trochę odwidziało, a może to czas życia produktu się skrócił,

    Kiedyś jedną z zalet urządzenia było jego trwałość a w przypadku
    uszkodzenia - łatwość i niska cena naprawy. Stąd dołączanie schematu.
    Teraz nie liczy się trwałość bo trzeba jak najszybciej sprzedać kolejny
    towar. Producenci mają rozwiniętą sieć autoryzowanych serwisów, które
    mają naprawiać w czasie gwarancji, a po gwarancji odstraszać kosztami
    napraw.

    MD

  • 39. Data: 2014-04-14 11:03:59
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-13 23:57, nowyr pisze:

> [...]
    > siebie. Pół biedy jak jest to sprzedawca czy kierowca ale jak ktoś
    > bardziej kumaty to kłopot. Na własnej piersi wykarmisz sobie przyszłą

    Najlepiej kumatemu płacić 1200/mc to będzie bardziej lojalny :)
    Skąd się takie ludki biorą?

    MD

  • 40. Data: 2014-04-14 17:44:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Apr 2014 11:03:59 +0200, Mario <m...@p...onet.pl>
    wrote:
    > Najlepiej kumatemu płacić 1200/mc to będzie bardziej lojalny :)
    > Skąd się takie ludki biorą?

    Ale aby nie "wyniósł" i żeby płacić mniej jest prosty sposób: nie
    zatrudniać kumatych.

    --
    Marek