-
41. Data: 2013-08-21 12:27:26
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Trybun <I...@j...pl>
W dniu 2013-08-20 20:54, J.F. pisze:
>
>>> I tak pani dala formularz do wypelnienia, przyjela towar i wyplacila
>>> pieniadze od reki ?
>> Tak/Tak/Tak
>> Tak/Tak/Tak
> A to jestem pod wrazeniem.
>
A jednak, jakiś miesiąc temu zwróciłem wadliwą wiertarkę w Polo. Zwrot
gotówki przy kasie, bez żadnych wstrętów i zbędnych formalności.
-
42. Data: 2013-08-21 12:29:01
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Trybun <I...@j...pl>
W dniu 2013-08-20 13:23, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> O to, że on jest skonfigurowany pod Aero2, ale jest źle skonfigurowany.
> Gdyby nie był -- nie byłoby problemu. Co więcej -- początkowo go nawet
> dobrze skorygowałem, ale bojąc się namieszania, stuknąłem w Dodaj APN
> i zamiast trafić w dodaj, trafiłem w przywrócenie wartości
> ,,fabrycznych'',
> a te były złe. Moja karta Aero2 była wkładana do wielu smartfonów,
> dlatego konfigurowanie raczej nie było trudne -- prawdę mówiąc należało
> zawsze wstawić tylko jedno słowo 'darmowy' i niczego więcej nie ustawiać.
>
>
> Smartfon został nadgorliwe skonfigurowany -- i jakoś błędnie.
> Akurat taki wpis (internet) nie wygląda źle -- Ace ma
> 'internet + mms' czy jakoś podobnie.
>
>
>
> Wiesz, w ilu miejscach pozwolono mi na włożenie karty Aero2?
> Ile smartfonów i tabletów przetestowałem? Co tu dużo kryć -- z
> zadowoleniem
> sprzedawcy, któremu ,,konfigurowałem'' ów sprzęt, czyli wstawiałem słowo
> 'darmowy' i dodawałem, że elastyczność tych wpisów jest duża. I jakoś nie
> pamiętam, abym miał jakiekolwiek problemy. Tylko w jednym miejscu nie
> pozwolono mi na włożenie karty Aero2, choć rozpakowano zafoliowane
> pudełko
> i pozwolono na zaglądanie do środka.
>
> BTW -- telefonów jednego producenta nie pozwolono mi rozbierać. ;)
> Tym producentem jest Alcatel. :) Teraz pytanie -- Monster potrafi
> tak zawiesić się, że trzeba albo wyjąć baterię, albo zaczekać do
> czasu, gdy rozładuje się. Co w razie zawieszania się Alcatelu/a?
>
W czym dokładnie leży problem dodania APN Aero2? Ja biorę telefon do
ręki, wybieram ustawienia ->sieci komórkowe->ustawienia sieci->sim nr1
(Aero2)->punkty dostępowe->menu kontekstowe -> nowa nazwa apn - w nazwę
wpisuje Aero2 w apn - darmowy - menu kontekstowe - zapisz. Później
ustawiam ten APN jako domyślny, i to wszystko Tak to wygląda w telefonie
Alcatel z Andkiem 4.0.4 na pokładzie. W tablecie z Andkiem w wersji 2.2
musiałem na początku zainstalować aplikację APN z Google Play. Ale było
to potrzebne tylko w czasie pierwszego uruchamiania karty Aero2 w
urządzeniu. Resetowałem do ustawień fabrycznych tablet już dwukrotnie, a
w czasie konfiguracji Aero2 instalacja wużej wymienionego APN z Google
Play nie była już konieczna.
No, w Alcatelu też w razie zawieszenia też czasem trzeba wyjąć baterię.
O co chodzi z tym "Rozbieraniem"? Ja nie widzę w nim żadnej różnicy
między Samsungiem czy Motorolą.
-
43. Data: 2013-08-21 14:01:55
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Chris" <c...@s...pl>
J.F. nabazgrał(a):
> Dnia Wed, 21 Aug 2013 11:33:33 +0200, Chris napisał(a):
>> J.F. nabazgrał(a):
>>> Taa, i teraz mam mieszane uczucia - lepiej odeslac do sklepu jak
>>> radzilem, i niech on sobie szuka wlasciwego serwisu,
>>> czy lepiej samemu wyslac do nowego, dobrego serwisu w okresie
>>> promocyjnym, niz pozwolic sprzedawcy odeslac do tego co kiepsko
>>> obsluguje :-)
>> Sam powiem że nie wiem ... w sumie sklep zgodnie z ustawą (o ile nie
>> biorę na FA) ma 14 dni na odpowiedz ale tylko czy uznają czy nie ..
>> potem termin
> Ale to juz ich troche ogranicza co do przyszlosci.
Jak dla mnie nie ma różnicy między sklepem a serwisem oprócz tego że sklep
to pośrednik i wydłuża tylko czas.
>> naprawy/wyminy nie jest ustalony więc może to trwać ... jeśli chodzi o
>> serwisy zewnętrzne tak jak tutaj to jak iom wyślę to na 95% mam
>> pewność że w 14 dni będę miał sprzęt naprawiony w domu albo
>> akceptację wyminy na nowy
> No wlasnie - 95%.
5% to zgubienie paczki, trzesienie ziemi, najazd obcych na ziemię itp :)
> Poza tym sklep przeciez nic innego nie zrobi, tylko do serwisu odesle.
> Wiec tak naprawde to tracisz ~4 dni, a przy zakupie na miejscu nawet
> mniej. Przy 3-dniowej naprawie to duzo, przy 14-to dniowej to juz
> drobiazg.
Sklep to pośrednik i tylko wydłuża czas.
>> drogą dystrybucyjną czyli dostaję papier że nie są w stanie naprawić i
>> oddaję go do sklepu i sklep oddaje kasę albo daje nową sztukę a papier
>> już sobbie sam rozlicza ze swoim dostawcą.
> Chyba ze to jakis okrezny import i jest gorzej.
To wtedy nie masz gwaracji PL ale takich żeczy się nie kupuję bo sprzedają
to w sumie tylko na Allegro.
> Poza tym ... o zauwazonej niezgodnosci nalezy poinformowac sprzedawce
> w ciagu 14 dni. Sprzedawce, nie serwis :-)
Ten przepis to fikcja ...
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
44. Data: 2013-08-21 14:09:31
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Chris" <c...@s...pl>
Trybun nabazgrał(a):
> W dniu 2013-08-20 20:54, J.F. pisze:
>>>> I tak pani dala formularz do wypelnienia, przyjela towar i wyplacila
>>>> pieniadze od reki ?
>>> Tak/Tak/Tak
>>> Tak/Tak/Tak
>> A to jestem pod wrazeniem.
> A jednak, jakiś miesiąc temu zwróciłem wadliwą wiertarkę w Polo. Zwrot
> gotówki przy kasie, bez żadnych wstrętów i zbędnych formalności.
Koledze padła klawiatura Microsoftu, Tel do centrali co dalej ? poprosili o
S/N i adres na jaki mają wysłać nową sztukę i na tym koniec. Tylko że to
było w USA :)
Znajomy (obywatelstwo Szwedzkie i Polskie) też miał fajnie z gwarancją auta,
padło mu XC90 i Tel do ubezpieczyciela w Szwecji (pakiet obejmuje auto
zastępcze na czas naprawy) że bierze auto zastępcze tylko jak ma to
rozliczyć z nimi (fa ?) a odpowiedz była szybka .. proszę podać na @/tel
sumę jaką pan wydał na wynajem i numer konta w celu przelania pieniędzy ...
na tym koniec .. deklaracja słowna że wydało się xx tyś na wynajem auta a
oni bez problemu zwracają ...
Ale takie żeczy tylko w cywilizaji a nie krajach 3 świata :)
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
45. Data: 2013-08-21 14:13:43
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 21 Aug 2013 14:01:55 +0200, Chris napisał(a):
> J.F. nabazgrał(a):
>>> Sam powiem że nie wiem ... w sumie sklep zgodnie z ustawą (o ile nie
>>> biorę na FA) ma 14 dni na odpowiedz ale tylko czy uznają czy nie ..
>>> potem termin
>> Ale to juz ich troche ogranicza co do przyszlosci.
> Jak dla mnie nie ma różnicy między sklepem a serwisem oprócz tego że sklep
> to pośrednik i wydłuża tylko czas.
Na pierwszy rzut oka tak sie wydaje, na drugi jak pisalem - lepiej
stracic pare dni i byc pod ochrona ustawy.
>>> naprawy/wyminy nie jest ustalony więc może to trwać ... jeśli chodzi o
>>> serwisy zewnętrzne tak jak tutaj to jak iom wyślę to na 95% mam
>>> pewność że w 14 dni będę miał sprzęt naprawiony w domu albo
>>> akceptację wyminy na nowy
>> No wlasnie - 95%.
> 5% to zgubienie paczki, trzesienie ziemi, najazd obcych na ziemię itp :)
Albo zwyczajne urlopy w serwisie ?
>> Poza tym ... o zauwazonej niezgodnosci nalezy poinformowac sprzedawce
>> w ciagu 14 dni. Sprzedawce, nie serwis :-)
>
> Ten przepis to fikcja ...
Moze byc przestac fikcja jak sprzedawca odpisze ze nie uznaje
reklamacji, bo nie zostal poinformowany w ustawowym terminie.
J.
-
46. Data: 2013-08-21 14:24:44
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 21 Aug 2013 14:09:31 +0200, Chris napisał(a):
> Trybun nabazgrał(a):
>>>>> I tak pani dala formularz do wypelnienia, przyjela towar i wyplacila
>>>>> pieniadze od reki ?
>>>> Tak/Tak/Tak
>>>> Tak/Tak/Tak
>>> A to jestem pod wrazeniem.
>> A jednak, jakiś miesiąc temu zwróciłem wadliwą wiertarkę w Polo. Zwrot
>> gotówki przy kasie, bez żadnych wstrętów i zbędnych formalności.
Tylko ze latwiej sprawdzic ze wiertarka nie kreci, niz ze procesor
nieprawidlowo pracuje w trybie SD :-)
> Koledze padła klawiatura Microsoftu, Tel do centrali co dalej ? poprosili o
> S/N i adres na jaki mają wysłać nową sztukę i na tym koniec. Tylko że to
> było w USA :)
> Znajomy (obywatelstwo Szwedzkie i Polskie) też miał fajnie z gwarancją auta,
> padło mu XC90 i Tel do ubezpieczyciela w Szwecji (pakiet obejmuje auto
> zastępcze na czas naprawy) że bierze auto zastępcze tylko jak ma to
> rozliczyć z nimi (fa ?) a odpowiedz była szybka .. proszę podać na @/tel
> sumę jaką pan wydał na wynajem i numer konta w celu przelania pieniędzy ...
> na tym koniec .. deklaracja słowna że wydało się xx tyś na wynajem auta a
> oni bez problemu zwracają ...
> Ale takie żeczy tylko w cywilizaji a nie krajach 3 świata :)
No nie, w Polsce tez sie zdarza, przynajmniej to pierwsze.
Ale ... pewna amerykanska firma (HP), wymyslila sobie ze po awarii
drukarki (wtedy jeszcze plujki byly srednio drogie), bedzie ona
wywieziona do Paryza i tam naprawiona (jeden serwis na cala Europe,
wiec nie ma co zwalac na kraj trzeciego swiata). Klient aby byl
zadowolony dostanie szybko inna drukarke - uzywana po naprawie.
Jego po naprawie trafi do innego klienta.
Na gwarancji moze i to i dziala, ale po gwarancji ... cena za taka
usluge prawie rowna nowej drukarce ze sklepu ...
J.
-
47. Data: 2013-08-21 15:18:40
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Trybun" kv24p6$g4o$...@u...news.interia.pl
> W czym dokładnie leży problem dodania APN Aero2? Ja biorę telefon do ręki,
wybieram ustawienia ->sieci komórkowe->ustawienia
> sieci->sim nr1 (Aero2)->punkty dostępowe->menu kontekstowe -> nowa nazwa apn - w
nazwę wpisuje Aero2 w apn - darmowy - menu
> kontekstowe - zapisz. Później
Problem polegał na nietrafieniu palcem w >>Nowy APN<< -- zamiast dodania
nowego, uruchomiłem resetowanie -- uznałem więc, że nie ma opcji dodawania
i mogę jedynie przywrócić wartości ,,fabryczne''.
Opisałem to Tobie dość szczegółowo w innym poście.
W Ace ani razu nie zdarzyło się nietrafienie w tak duży :) ,,przycisk'',
więc nie brałem pod uwagę takiego czegoś.
Ponieważ na opakowaniu Monstera napisano, że współpracuje z Aero2
a w ustawieniach był APN z Aero2, uznałem, że w Monsterze nie można
dodać żadnego innego APN.
Dopiero rozmawiając z Tobą, sprawdziłem, czy aby na pewno wstukanie
>>Nowy APN<< daje reset i zauważyłem, że jestem w błędzie. Takie
sprawdzanie wszystkiego na wszelki wypadek przed opisaniem jest
u mnie standardowym :) zachowaniem.
> ustawiam ten APN jako domyślny, i to wszystko Tak to wygląda w telefonie Alcatel z
Andkiem 4.0.4 na pokładzie. W tablecie z
> Andkiem w wersji 2.2 musiałem na początku zainstalować aplikację APN z Google Play.
Ale było to potrzebne tylko w czasie
> pierwszego uruchamiania karty Aero2 w urządzeniu. Resetowałem do ustawień
fabrycznych tablet już dwukrotnie, a w czasie
> konfiguracji Aero2 instalacja wużej wymienionego APN z Google Play nie była już
konieczna.
W Monsterze resetowanie daje złe wyniki -- wstawia się niepotrzebnie
słowo 'internet' w poletku typ APN. Usuniecie tego słowa daje pożądany
efekt. Już po wszystkim zacząłem szukać pomocy w sieci i znalazłem
sporo opisów tego problemu. :)
> No, w Alcatelu też w razie zawieszenia też czasem trzeba wyjąć baterię. O co chodzi
z tym "Rozbieraniem"? Ja nie widzę w nim
> żadnej różnicy między Samsungiem czy Motorolą.
Te Alcatele, które ja oglądałem (Idol i jakiś inny) nie były rozbieralne.
W EuroAGD powiedziano mi, że Alcatele z reguły nie są rozbieralne i w razie
zawieszenia -- pozostaje serwis lub czekanie na rozładowanie baterii. Ace
nie zawiesił się ani razu, ale moim zdaniem na takie nierozbieralne telefony
nie nadszedł jeszcze czas.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
48. Data: 2013-08-21 15:26:44
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Chris" kv21he$jog$...@n...news.atman.pl
> Sam powiem że nie wiem ... w sumie sklep zgodnie z ustawą (o ile nie biorę na FA)
ma 14 dni na odpowiedz ale tylko czy uznają czy
> nie .. potem termin naprawy/wyminy nie jest ustalony więc może to trwać ...
Nie muszą wymienić, ale mogą naprawiać. :) I mogą naprawiać
do skutku, czyli do czasu, gdy gwarancja skończy się. :)
> jeśli chodzi o serwisy zewnętrzne tak jak tutaj to jak iom wyślę to na 95% mam
pewność że w 14 dni będę miał sprzęt naprawiony w
> domu albo akceptację wyminy na nowy drogą dystrybucyjną czyli dostaję papier że nie
są w stanie naprawić i oddaję go do sklepu i
> sklep oddaje kasę albo daje nową sztukę a papier już sobbie sam rozlicza ze swoim
dostawcą.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
49. Data: 2013-08-21 15:42:29
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 13zgg8ro4fc6u$.cl5dybpeaktg$....@4...net
>> Sam powiem że nie wiem ... w sumie sklep zgodnie z ustawą (o ile nie biorę
>> na FA) ma 14 dni na odpowiedz ale tylko czy uznają czy nie .. potem termin
> Ale to juz ich troche ogranicza co do przyszlosci.
Już nie ogranicza -- ja w Electro.pl nie kupię niczego. :)
-- reklamacja nie tak, jak chcą, choć jednak na ich formularzu jako reklamacja
-- ani słowa podpowiedzi, co zrobić, aby Aero2 ruszyło, choć z mojej strony
współpraca była co najmniej bardzo dobra (informacja o tym, że karta Play
współpracuje bez problemu a karta Aero2 rejestruje się w sieci)
-- brak bonu wakacyjnego (do tej pory nie ma)
Zwróciłem się do nich, korzystając z tego formularza, wybierając 'pytanie dotyczące
reklamacji':
http://www.electro.pl/document-kontakt-84.html
co zignorowali a w czasie rozmowy telefonicznej zauważyli, że
trzeba zwrócić się do nich, korzystając z tego formularza:
http://www.electro.pl/index.php?a=reclamation
-=-
Aby Prześmiewca miał to, o co prosi:
Jak ksiądz teolog Leszek Struk -- trzeba zwrócić się do Jezusa, nie do Boga. :)
-=-
Wy możecie kupować w tym sklepie, ja nie będę. :)
Mam porównanie z innymi sklepami, mam porównanie z innymi supportami...
Przykład:
DLNA... Nacisnąłem ,,przycisk'' typu ,,dlaczego mam problem'' i poszło
pytanie w świat. Zanim obejrzałem się, m@ilem przyszła odpowiedź, choć
nie była mi potrzebna, gdyż wiedziałem, jakie robię błędy.
Takich przykładów jest sporo -- po prostu inni ludzie traktują
swoją pracę jako obowiązek.
-=-
Jak/jeśli chce sądzić się, tracić czas (jak wiele czasu
już straciłem na ten smartfon) może tam kupować. :) Ja
nie chcę.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
50. Data: 2013-08-21 15:54:07
Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Artur Maśląg" 52137e4c$0$1216$6...@n...neostrada.pl
>>>> Myślę, że w jakimkolwiek markecie jest lepiej kupić taką tanią chińszczyznę niż
w sklepach.
>>> IMO masz rację. W Carrefourze traktują znacznie lepiej niż
>>> w Electro.pl; Auchan? -- tego nie można opisać, :) bo tam
>>> noszą niemal na rękach; real -- naprawdę z przyjemnością. :)
>>> Eletro.pl to jakąś pomyłka.
>> IMO - na jedno wyjdzie.
> Po rożnych doświadczeniach śmiem twierdzić, że nie.
Ja też ośmielam się i twierdzę, że w marketach nie ma takiej złej obsługi.
Nawet w Leroy Merlin uznano mi reklamację przepalonej żarówki halogenowej. :)
-=-
Problemy są zawsze i wszędzie -- ważne, jak są rozwiązywane.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....