    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Ecodriving "chfalem siem"
    Date: Mon, 10 Oct 2011 08:06:52 +0200

    Czołem.

    Kiedyś, dawno temu, pamiętam mała utarczkę słowną z kolegą Waldkiem G.
    odnośnie mojego stwierdzenia że 2.0 Turbo Benzyna o mocy ponad 200KM, w
    trasie pali mniej niż 7L/100km, zostałem wręcz wyśmiany i żeby nie
    powiedzieć oskarżony o brednie ;P

    Wczoraj zostałem zmuszony do przejechania około 75km na praktycznie
    pustym zbiorniku paliwa (Niedziela, wieczór, wybory, więc prawie
    wszystkie stacje na kochanej DK8 zamknięte).

    Owszem był to może stricte radykalny ecodriving, bez jakiegokolwiek
    wyprzedzania ale jechałem z dokładnie taką samą prędkością jak
    dziesiątki tirów przede mną i za mną, więc jakoś szczególnie drogi nie
    zawalałem. Wszelkie dane z komputera pokładowego wraz z opisem są
    dostępne tu:

    http://www.youtube.com/watch?v=T3Vng5CxzJs&feature=p
    layer_embedded

    Dla wrażliwych na jakość obrazu ostrzegam, że jest paskudna ale widać co
    trzeba.

    Tak więc owszem, to auto potrafi spalić mniej niż dane fabryczne (nie,
    to nie jest uszkodzony komputer pokładowy bo jak trzeba to i 30l/100km
    pokaże i sprawdzany był ze wskazaniami dystrybutora na stacji paliw)

    Dystans od resetowania komputera nie jest jakiś porywający ale dopiero
    po jakichś 40km takiej tirowej jazdy przyszło mi do głowy, że się kiedyś
    sprzeczałem o spalanie a na co dzień takie cyferki mnie nie kręcą;)

    Na koniec dodam, że na dwupasmówce już przed samą stacją paliw dogoniłem
    kilku szybkich i wściekłych (nie starając się specjalnie), którzy z
    gazem w podłodze i zasłoną dymną ze swoich TDi wyprzedzali na złamanie
    karku kilkanaście km wcześniej ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis