  • Data: 2011-10-10 09:25:46
    Temat: Re: Ecodriving "chfalem siem"
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-10 09:08, Marek P. pisze:

    > Diesel nie ma tu nic do rzeczy bo chcia?em pokazaza?, ?e takie spalanie
    > osi?gne?e? g??wnie dzi?ki mniejszym oporom powietrza Pr?dko?? (75-85 km/h)
    > te? mia?a du?e znaczenie tak jak do?wiadczenie TIR-owca, kt?ry jecha?
    > p?ynnie.
    > Szafa TIRAa ma ok 2,5 m szeroko?ci o ok 4 m wysoko?ci a powietrze
    > rozdmuchiwane jest na zewn?trz. Po 50 metrach te? masz ni?sze opory
    > zw?aszcza w stosunku do niskiego SAAB-a. My?l? ?e sam na drodze osi?gn??by?
    > ok 7 l je?eli chcia?oby Ci si? jecha? tak d?ugo ok 80 km/h.

> [...]

    Jak jeżdżę, że tak powiem bez zbędnego oszczędzania ale z głową a nie
    gaz/hamulec mieszczę się z 6 z przodu, jak sie faktycznie śpieszę to i 9
    z przodu się pojawia, ale prawdę mówiąc na trasie 100km oszczędzę
    15-20min ale za to paliwa sporo więcej...

    Napisałem tego posta i nagrałem ten filmik bo kiedyś się posprzeczaliśmy
    że "pierdo***ę" mówiąc że 200konne auto pali mniej niż 7 w trasie i
    obiecałem że nagram filmik dla udokumentowania, później zapomniałem o
    sprawie a wczoraj przy okazji mi się przypomniało ;P I owszem, te 5.5 to
    aż sie sam zdziwiłem bo obstawiałem około 6 ;)

    Diesel ma to do rzeczy, że wspomniany przez Ciebie 1.8 ma około 100KM a
    nie 270 ;) Do tego jakoś nie znoszę pracy diesla i tego "kopniaka" w
    zakresie 2500-3000RPM więc taka skromna różnica jeśli chodzi o TD i TB
    jeden pali z założenia mało drugi podobno nie ;) I gdy pojawi się
    krytyczny moment w którym przydałoby się mieć trochę zapasu pod pedałem
    gazu, zdecydowanie wole TB ;)

    Chwalę sobie mojego "lansa" trochę kapryśne auto i dobrze jest mieć jako
    taką wiedzę o "mechanice i elektryce" oraz kawałek garażu ale nie jest
    też jakoś strasznie awaryjne. Ważne żeby dowiedzieć się co boli
    konkretne modele (u mnie np słaba pompa oleju i obracające się panewki)
    i odpowiednio temu zapobiegać.

    Z przodu miejsca jest całkiem sporo i jest wygodnie, przydałaby się
    jedynie regulacja kierownicy w płaszczyźnie pionowej. Fotele mam od
    Viggena więc takie trochę kubełkowe, nie za ciasne na tyłek i całkiem
    nieźle trzymają. Z tyłu z miejscem jest skromnie, a jak kierowca jest
    trochę większy to już w ogóle jest bieda. Natomiast bagażnik jest
    przeogromny jak na takie auto, bez większego kombinowania zapakowałem na
    6dni 4osoby w tym 2 kobiety ;P

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis