  • 11. Data: 2012-01-19 19:11:02
    Temat: Re: EF-S do NEXa z elektronicznym sterowaniem.
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    [ciach]
    > Nie dopatrzyłem... Ale szansa jest, żeby działał (wolno), jak złamią
    > resztę transmisji.
    > No i cena, na razie stanowczo nie ta.

    Ciekawe czy sony znowu będzie próbowało zablokować ten "niecny" proceder,
    jak w przypadku konsol.

    Bo(o)t manager

  • 12. Data: 2012-01-19 21:46:01
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> wrote:

    > Aaa... już się domysliłem. :)

    Każdy EVIL, także bez EV :)) i niestety - większość obecnych konstrukcji. :-/

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2012-01-20 14:46:23
    Od: mt <f...@i...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > Bodajże Tamron wypuścił pierwszy zoom AF na NEX-a (i w ogóle
    > pierwszy na MLIL-a), więc jednak się da (nie wiem tylko, czy odbyło
    > się to z jakimiś płatnościami na rzecz Sony).

    Raczej nie, skoro Sony jakiś czas temu udostępniło specyfikację bagnetu
    za free.

    --
    marcin

  • 14. Data: 2012-01-20 15:58:21
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:s...@g...mierzwiak
    .com...

    > Chyba jeszcze nie było:
    >
    > http://conurus.com/sony/buy-eos-nex-adapter
    >
    > pierwsza przejściówka zapewniająca elektroniczne sterowanie obiektwów
    > Canona z korpusów NEX. Działa sterowanie przesłoną z aparatu, przekazuje
    > informacje EXIF, działa stabilizacja.
    -------------------
    Eeee... to może być przydatne tylko jeśli już masz
    dobre szkło Canona, lub bardzo będzie brakowało
    czegoś, czego nie kupisz od Sony.

    A tak poza kwestiami jakości obiektywów, to przypinanie
    wielgachnego szkła od lustrzanki do tego mikrusa to
    jest raczej marna przyjemność. Szło duże, ciężkie,
    a chwycić nie ma za co. Moim zdaniem porąbany pomysł,
    zupełne zaprzeczenie idei bezlusterkowca.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa malpka post kropka pl> tel. 897633408
    Mala Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 15. Data: 2012-01-20 18:10:15
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-19 11:38, Bartosz Mierzwiak pisze:

    > pierwsza przejściówka zapewniająca elektroniczne sterowanie obiektwów
    > Canona z korpusów NEX. Działa sterowanie przesłoną z aparatu, przekazuje
    > informacje EXIF, działa stabilizacja.

    Tu ktoś nakręcił film nexem 5n z szkłem 15-35 canona
    http://vimeo.com/31813509
    Pomijajac filmowanie - Nex wydaje się najciekawszą propozycją na tę chwilę.
    Jednak ja uwielbiam klasyczne pokrętła - czas, przysłona, korekta. Fuji
    x100 pasowałaby mi najbardziej, gdyby nie fakt, że jest dosyć ograniczona.

    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2012-01-20 18:14:18
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-19 15:13, Janko Muzykant pisze:

    > No i cena, na razie stanowczo nie ta.

    Od biedy można i taki:
    http://www.ebay.com.au/itm/Canon-EOS-EF-Lens-SONY-E-
    Mount-NEX-5-NEX-3-adapter-/190433064986?pt=US_Filter
    _Rings_Holders&hash=item2c56b1f81a#ht_500wt_1413

    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2012-01-20 18:24:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-20 16:58, Arkadiusz Stopa pisze:
    > Moim zdaniem porąbany pomysł,
    > zupełne zaprzeczenie idei bezlusterkowca.

    Dlaczego przyjęło się, że bezlusterkowce powstały po to, żeby być małe?
    Ideą jest przede wszystkim wycofanie lustra jako dodatkowego elementu
    zawodnego i generującego koszta. Nieoficjalnie (bo kto się przyzna)
    wzrasta niezawodność ostrzenia (precyzja i jednoznaczność) i pomiar
    światła. W fotografii ''niesportowej'' zysk jest spory. Docelowo
    szybkość ostrzenia wzrośnie do poziomu akceptowalnego w każdych warunkach.

    --
    pozdrawia Adam
    /czasem strach przed włączeniem światła jest większy niż strach przed Buką/

  • 18. Data: 2012-01-20 18:57:44
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pomiar światła. W fotografii ''niesportowej'' zysk jest spory.
    > Docelowo szybkość ostrzenia wzrośnie do poziomu akceptowalnego w

    Dodatkowe korzyści (pierwsze 10 sekund myślenia: :)

    - 100% krycia w wizjerze;
    - ciszej;
    - mniej wstrząsów;
    - prostsza konstrukcja UWA;
    - możliwość używania obrotowego wizjera LV;
    - możliwość podglądu efektów (np. B&W) live;
    - brak problemów z BF/FF i justacją matówki;
    - możliwość wykorzystania dodatkowej odległości (komora lustra)
    na inne drobiazgi, mnie by się np. pewnie spowodowała przejściówka T&S.
    :)

    BTW: Niedawno wymyśliło mi się, jak powinien wyglądać już następny etap. :)))

    Otóż powinny to być obiektywy na stałe zaczopowane matrycą - w pełni
    uszczelniona dupka (odporna na brud i zadrapania); na zewnątrz
    wyprowadzone tylko styki.

    Korpus pełniłby rolę ergonomicznego interfejsu obiektyw-człowiek
    (idealna guzikologia + uchwyt), wizjera oraz centrum sterowania
    i zasilania dla obiektywu.

    Każdy obiektyw byłby w zasadzie uproszczonym aparatem (żeby coś nim
    zdziałać konieczne byłoby jednak jakieś samodzielne zasilanie - może
    jakiś trwały, nieduży aku?).

    Dodatkowe zalety:
    - migawka centralna w każdym obiektywie (brak "kopa",
    przekoszenia, żywotność, precyzja + synchro z lampą od 1/1000);
    - szczelność; możliwość wymiany szkła nawet w śnieg z deszczem
    i silnym wiatrem;
    - zawsze czysta matryca, zero potrzeby czyszczenia;
    - w pełni precyzyjne spasowanie całego układu optycznego -
    żadnych luzów (np. termicznych) na bagnecie.

    No i jakby co, to ja byłem pierwszy. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 19. Data: 2012-01-20 19:07:14
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > na inne drobiazgi, mnie by się np. pewnie spowodowała

    spo(wo)do(w=b)ała => spodobała :))))

  • 20. Data: 2012-01-20 19:08:37
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 12-01-20 19:24, Janko Muzykant pisze:

    > Dlaczego przyjęło się, że bezlusterkowce powstały po to, żeby być małe?

    Słuszne pytanie, tyle, że powinieneś je skierować do producentów.
    Też bym chętniej widział coś, co da się wygodnie trzymać, przy
    okazji mogliby dać większy, pojemniejszy aku, ciepło z matrycy
    byłoby sprawniej odprowadzane, same plusy.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates