    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: EF-S do NEXa z elektronicznym sterowaniem.
    Date: Fri, 20 Jan 2012 19:57:44 +0100

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Dlaczego przyjęło się, że bezlusterkowce powstały po to, żeby być
    > małe? Ideą jest przede wszystkim wycofanie lustra jako dodatkowego
    > elementu zawodnego i generującego koszta. Nieoficjalnie (bo kto się
    > przyzna) wzrasta niezawodność ostrzenia (precyzja i jednoznaczność) i
    > pomiar światła. W fotografii ''niesportowej'' zysk jest spory.
    > Docelowo szybkość ostrzenia wzrośnie do poziomu akceptowalnego w
    > każdych warunkach.

    Dodatkowe korzyści (pierwsze 10 sekund myślenia: :)

    - 100% krycia w wizjerze;
    - ciszej;
    - mniej wstrząsów;
    - prostsza konstrukcja UWA;
    - możliwość używania obrotowego wizjera LV;
    - możliwość podglądu efektów (np. B&W) live;
    - brak problemów z BF/FF i justacją matówki;
    - możliwość wykorzystania dodatkowej odległości (komora lustra)
    na inne drobiazgi, mnie by się np. pewnie spowodowała przejściówka T&S.
    :)

    BTW: Niedawno wymyśliło mi się, jak powinien wyglądać już następny etap. :)))

    Otóż powinny to być obiektywy na stałe zaczopowane matrycą - w pełni
    uszczelniona dupka (odporna na brud i zadrapania); na zewnątrz
    wyprowadzone tylko styki.

    Korpus pełniłby rolę ergonomicznego interfejsu obiektyw-człowiek
    (idealna guzikologia + uchwyt), wizjera oraz centrum sterowania
    i zasilania dla obiektywu.

    Każdy obiektyw byłby w zasadzie uproszczonym aparatem (żeby coś nim
    zdziałać konieczne byłoby jednak jakieś samodzielne zasilanie - może
    jakiś trwały, nieduży aku?).

    Dodatkowe zalety:
    - migawka centralna w każdym obiektywie (brak "kopa",
    przekoszenia, żywotność, precyzja + synchro z lampą od 1/1000);
    - szczelność; możliwość wymiany szkła nawet w śnieg z deszczem
    i silnym wiatrem;
    - zawsze czysta matryca, zero potrzeby czyszczenia;
    - w pełni precyzyjne spasowanie całego układu optycznego -
    żadnych luzów (np. termicznych) na bagnecie.

    No i jakby co, to ja byłem pierwszy. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]