  • 11. Data: 2010-02-25 23:19:24
    Temat: Re: Dziwy z akumulatorkami
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "pk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hm5jgq$iuv$...@i...gazeta.pl...

    > Mam dwa komplety aku - GP i Eneloopy. Nie byly uzywane przez gdzies 3
    > miesiace. Podladowalem je wiec i proboje odpalic na nich lapy blyskowe -
    > najpierw 550EX, potem 540EZ i na koncu jakas starenka chinska. Zadna z
    > lamp nie wypada, canony cos jakby slychac, ze proboja naladowac
    > kondensatory jak je przylozyc od ucha ale bez efektu. Jak wlaczyc
    > podswietlenie to od razu zdychaja. Probuje doladowac aku ale nie
    > specjalnie sie da, ladowarka (cos jak ta tu
    > http://allegro.pl/item922448931_szybka_ladowarka_6h_
    mw_8168_gs_od_ss_krk.html)
    > stwierdza, ze sa naladowane.

    Ta ładowarka to wyjątkowy syf, regularnie używana niewątpliwie umie zabić
    dobre ogniwo. Wyrzuć ją do do utylizacji.

    > Pozyczam od kolegi nikonowska SB800, wkladam moje aku - lampa dziala
    > normalnie. Oprocz tego biore jego aku i wkladam do mich canonow - oba
    > dzialaja. O co tu chodzi? Czyzby moje aku zakonczyly zywota - to czemu
    > dzialaja w SB800? Czyzby nikon mial jakies nizsze wymagania? Aha,
    > sprawdzalem tez miernikiem kazdy akumulatorek - pokazuja od 1,25 do gdzies
    > 1,32V, czyli zdaje sie norma... Czy jak kupie wypas ladowake
    > http://allegro.pl/item924470106_najlepsza_profesjona
    lna_ladowarka_mh_c9000_olsztyn.html
    > to przywroci zycie moim akumulatorkom, tak zeby dzialaly w lampach canona
    > ? :) Wiem, ze mozna kupic nowy komplet aku ale porzadna ladowara i tak by
    > sie przydala...

    Wymieniona MH-9000 jest niezła, ale wyjątkowo upierdliwa, duża i mało
    wygodna. Ja proponuje BC-700/BC-900, tylko trzeba sprawdzić bo można trafić
    na lewy egzemplarz - z ich jakością jest (było) średnio.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 12. Data: 2010-02-26 07:21:54
    Od: "pk" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hm710s$kho$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Ta ładowarka to wyjątkowy syf, regularnie używana niewątpliwie umie zabić
    > dobre ogniwo. Wyrzuć ją do do utylizacji.

    Cenna uwaga, dzięki.

    > Wymieniona MH-9000 jest niezła, ale wyjątkowo upierdliwa, duża i mało
    > wygodna. Ja proponuje BC-700/BC-900, tylko trzeba sprawdzić bo można
    > trafić na lewy egzemplarz - z ich jakością jest (było) średnio.

    Hmm, a w jaki sposób to sprawdzić?

    Pozdr,
    pk

  • 13. Data: 2010-02-26 07:34:34
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Czy nic się nie zmieniło? Czyli napięcie, prąd zwarcia OK, na trzech lampach
    nie działają, na jednej - tak. W sumie to interesujące jest, zwłaszcza, że
    jeden zestaw to eneloop...

    --
    Lol

  • 14. Data: 2010-02-26 07:57:31
    Od: "pk" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Czy nic się nie zmieniło? Czyli napięcie, prąd zwarcia OK, na trzech
    > lampach nie działają, na jednej - tak. W sumie to interesujące jest,
    > zwłaszcza, że jeden zestaw to eneloop...

    Nic sie nie zmienilo, wszystko po staremu. Jak bedzie czas to ide dzisiaj
    nowy zestaw eneloopow kupic + ladowarke bc-700. Tylko obawiam sie, ze bc-700
    nie dostane w sklepie i trzeba bedzie na allegro zamowic i czekac.

    pk

  • 15. Data: 2010-02-26 21:35:19
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    > Witajcie.

    <CIACH>

    > Pozdrowienia,
    > pk

    Miałem taką ładowareczkę jak z pierwszego linka (MW8689 czy jakoś tam).
    Działała ok do czasu aż zdechła jedna część i jedna para aku nie ładowała
    się całkowicie (ładuje parami)- trzy komplety eneloopów zdechły mi po
    zrobieniu 20 zdjęć, a wcześniej jechałem spoko 500.
    Kupiłem BC700 i aku odżyły, ale ....
    Pierwsza sztuka po dwóch ładowaniach zaczęła się dziwnie zachowywać.
    Po wetknięciu 4 rozładowanych aku zaczynała ładować i po chwili 2 sztuki
    były włączane w tryb doładowywania prądem 15mA zamiast normalnego 500mA.
    Myślałem że to pozostałość po poprzedniej ładowarce, ale przełożenie
    akumulatorów miejscami rozwiało moje wątpliwości.
    Czyli per saldo miałem to samo co z poprzednią.
    Wymienieli w sklepie na druga sztukę która działa prawidłowo już od
    kilkudziesięciu ładowań.
    Także jak ci radził kolega Mikołaj Tutak warto sprawdzić działanie.
    Jak ? Niestety trzeba co jakiś czas popatrzeć na wyświetlać, kliknąć czy
    prądy są odpowiednie i czy łądowanie tra mniej więcej tyle samo dla
    wszyskich aku z kompletu.

  • 16. Data: 2010-02-27 00:47:46
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    A'propos akumulatorow: od poniedzialku w LiDlu dostepne beda 4xAA 2500 mAh
    za 12 zl:
    www.lidl.pl/cps/rde/xchg/SID-8AA23FB9-5A682E9F/lidl_
    pl/hs.xsl/index_7971.htm
    Podobno do kompaktow sie nadaja ;-)
    http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/t
    ree/browse_frm/thread/09e8ee6838968a0d/98e5e3c741e2e
    e50
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 17. Data: 2010-02-27 02:48:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Lol napisał:
    > Czy nic się nie zmieniło? Czyli napięcie, prąd zwarcia OK, na trzech lampach
    > nie działają, na jednej - tak. W sumie to interesujące jest, zwłaszcza, że
    > jeden zestaw to eneloop...

    Być może wyjaśnienie tego fenomenu jest proste - wzrosła rezystancja
    wewnętrzna jednego lub więcej ogniw. Gwałtowny skok poboru prądu w
    lampie powoduje równie gwałtowny spadek napięcia, który z kolei powoduje
    wyłączenie lampy. Jedna lampa łagodnie obchodzi się z akumulatorami a
    inne nie.
    Te eneloopy warto w dobrej ładowarce odświeżyć, wykonując kilka pełnych
    cykli rozładowania i ładowania małymi prądami. Trwa to bardzo długo ale
    pomaga. Te prymitywne ładowarki, jakie ładują szybko, bo tak chce klient
    ale gotują elektrolit, skracając żywotność akumulatorków. Coś za coś.
    Może tylko jedno ogniwo zaczyna padać a pozostałe są OK. To wyjdzie z
    raportu pojemności.
    Maciek

  • 18. Data: 2010-02-27 16:44:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Feb 2010, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w
    >
    > 3 ? Chyba 30.

    Przesadzasz, to nie NiCd :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-03-01 20:38:58
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "pk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    > wiadomości news:hm710s$kho$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    > Cenna uwaga, dzięki.

    > Hmm, a w jaki sposób to sprawdzić?

    Jak dobra to działa poprawnie, jak nie to świruje jeden kanał lub więcej
    (zwłaszcza przy dużych prądach ładowania) ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 20. Data: 2010-03-02 15:03:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    pk pisze:

    > Prąd zwracia ok. 5,5-6A dla tych aku. Jakieś wnioski?

    To nie za wiele zważywszy że przy prądach
    rzędu 4A powinien jeszcze trzymać jakieś 1.1V:
    http://www.buybattery.com/ENELOOP_AA.pdf
    Można to sprawdzić jeśli się ma opornik 0.25-0.3 ohm
    lub jakieś inne obciążenie rzędu 4A

    Ekstrapolując z wykresu, to prąd zwarcia powinien być
    dużo wyższy, niż te 5-6A