  • 1. Data: 2010-02-25 10:30:44
    Temat: Dziwy z akumulatorkami
    Od: "pk" <n...@o...pl>

    Witajcie.

    Mam dwa komplety aku - GP i Eneloopy. Nie byly uzywane przez gdzies 3
    miesiace. Podladowalem je wiec i proboje odpalic na nich lapy blyskowe -
    najpierw 550EX, potem 540EZ i na koncu jakas starenka chinska. Zadna z lamp
    nie wypada, canony cos jakby slychac, ze proboja naladowac kondensatory jak
    je przylozyc od ucha ale bez efektu. Jak wlaczyc podswietlenie to od razu
    zdychaja. Probuje doladowac aku ale nie specjalnie sie da, ladowarka (cos
    jak ta tu
    http://allegro.pl/item922448931_szybka_ladowarka_6h_
    mw_8168_gs_od_ss_krk.html)
    stwierdza, ze sa naladowane. Pozyczam od kolegi nikonowska SB800, wkladam
    moje aku - lampa dziala normalnie. Oprocz tego biore jego aku i wkladam do
    mich canonow - oba dzialaja. O co tu chodzi? Czyzby moje aku zakonczyly
    zywota - to czemu dzialaja w SB800? Czyzby nikon mial jakies nizsze
    wymagania? Aha, sprawdzalem tez miernikiem kazdy akumulatorek - pokazuja od
    1,25 do gdzies 1,32V, czyli zdaje sie norma... Czy jak kupie wypas ladowake
    http://allegro.pl/item924470106_najlepsza_profesjona
    lna_ladowarka_mh_c9000_olsztyn.html
    to przywroci zycie moim akumulatorkom, tak zeby dzialaly w lampach canona ?
    :) Wiem, ze mozna kupic nowy komplet aku ale porzadna ladowara i tak by sie
    przydala...

    Pozdrowienia,
    pk

  • 2. Data: 2010-02-25 11:09:19
    Temat: Re: Dziwy z akumulatorkami
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "pk" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kondensatory jak je przylozyc od ucha ale bez efektu. Jak wlaczyc
    > podswietlenie to od razu zdychaja. Probuje doladowac aku ale nie

    Sprawdź prądy zwarcia, jak masz możliwość (amperomierz o zakresie do jakichś
    3A) - tylko nie dłużej niż sekundę... Może to coś wyjaśni.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2010-02-25 11:30:44
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pk" <n...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > SprawdĽ pr?dy zwarcia, jak masz możliwo?ć (amperomierz o zakresie do
    > jakich? 3A) - tylko nie dłużej niż sekundę... Może to co? wyja?ni.
    >
    > --
    > Lol
    Nie polecam pomiaru prądu zwarciowego, jeżeli miernik nie ma możliwości
    rejestracji chwilowych wartości szczytowych.
    Pomiar zwykłym miernikiem cyfrowym czasem trwa nawet 2-3 sekundy.

  • 4. Data: 2010-02-25 11:35:05
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > ? :) Wiem, ze mozna kupic nowy komplet aku ale porzadna ladowara i tak by

    Z porządną ładowarką masz rację, ale w cudowne jej działanie na akumulatory
    nie licz. Taka ładowarka to jak zdrowy styl życia, a nie cudowny uzdrowiciel
    ;)
    Może po prostu w międzyczasie starłeś warstwę tlenków ze styku baterii?

  • 5. Data: 2010-02-25 11:43:53
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Nie polecam pomiaru prądu zwarciowego, jeżeli miernik nie ma możliwości
    > rejestracji chwilowych wartości szczytowych.
    > Pomiar zwykłym miernikiem cyfrowym czasem trwa nawet 2-3 sekundy.
    Może "zwykłym" tak, ale takim za 15 zł z Obi czy innej Castoramy, zmierzy w
    czasie poniżej 1s ;).
    Tak - generalnie nie powinno się zwierać akumulatorów, więc jeśli wątkodawca
    ma możliwość, to niech zmierzy np. napięcia dla poszczególnych akumulatorów
    przy obciążeniu 1 Ohm. Z tym, że ja okazjonalnie w tego rodzaju sytuacjach
    "ostrożnie" mierzę prądy zwarciowe i często to wiele wyjaśnia...

    --
    Lol

  • 6. Data: 2010-02-25 11:50:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > :) Wiem, ze mozna kupic nowy komplet aku ale porzadna ladowara i tak by sie

    slowo profesjonalna w tym przypadku oznacza , zeby wykonac trywialna
    czynnosc naladowania akumulatorkow bedziesz musial kilkakrotnie w
    odpowiedniej kolejnosci wcisnac rozne przyciski.

  • 7. Data: 2010-02-25 13:33:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Sprawdź prądy zwarcia, jak masz możliwość (amperomierz o zakresie
    > do jakichś 3A) - tylko nie dłużej niż sekundę... Może to coś
    > wyjaśni.

    3 ? Chyba 30.

    akumulatorki do telefonu, NiMH, ogniwa chyba mniejsze niz AAA,
    dzialaly,
    dzialaly, i przestaly. Napiecia prawidlowe, prad zwarcia 11A, i to
    chyba z
    bezpiecznikiem w baterii, a telefon sie wiesza gdzies przy
    pierwszej probie
    kontaktu z siecia.

    Podobnie np noname NiCd R6 - cyfrowka na nich nie pochodzi.
    Sa akumulatory i Akmulatory.

    Oczywiscie jest tez mozliwych pare innych uszkodzen, ale
    akumulatory sie starzeja.

    J.

  • 8. Data: 2010-02-25 13:42:40
    Od: "pk" <n...@o...pl>

    Prąd zwracia ok. 5,5-6A dla tych aku. Jakieś wnioski?

    pk

  • 9. Data: 2010-02-25 13:43:48
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > 3 ? Chyba 30.

    A to zależy również od rezystancji wejściowej amperomierza... Ale raczej 3
    niź 30. No powiedzmy 10 ;)

    --
    Lol

  • 10. Data: 2010-02-25 13:52:10
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Prąd zwracia ok. 5,5-6A dla tych aku. Jakieś wnioski?
    >
    > pk

    Jeśli dla wszystkich, to sprawne.

    Sprawdź styki (aku oraz lampy) oraz docisk sprężynek. Niekiedy pojemniki na
    aku mają taką plastikową przegrodę z otworem. Niektóre akumulatory
    (zwłaszcza o wyżyłowanej pojemności) mają zbyt krótki bolec (+) który nie
    wystaje poza otwór przegrody.

    --
    Lol