  • 1. Data: 2009-06-26 08:37:28
    Temat: Dziwny problem z aku - ktoś z Wawy Ochoty z aku?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    Witam,

    przed chwilą wyskoczyłem z pracy do domu po jedną rzecz i wracać
    niestety musiałem autobusem ale do rzeczy: puściłem za szybko klamkę
    sprzęgła przy ruszaniu i moto zgasło i odpalić się już nie dało.
    Dziwne jest to, że migały kontrolki tak dziwnie a po nacisnięciu
    startera gaśnie wszystko, słychać tylko tyknięcie przekaźnika.
    Podobnie jest z zaświeceniem świateł, postojówki jeszcze dają się
    zaświecić (kierunki też działają) ale po włączeniu świateł gaśnie
    wszystko, po wyłączeniu po chwili powoli się zaświecają.

    Ktoś ma pomysł co może być? Padnięty aku? Dlaczego akurat po
    zgaśnięciu? Czyściłem klemy i zaciski - bez różnicy. Jak wrócę do domu
    sprawdzę napięcie multimetrem.

    A może jest ktoś z Ochoty kto mógłby podskoczyć koło Dworca
    Zachodniego i użyczyć mi na chwilkę aku?

    Dzięki za odpowiedzi
    --
    Artur

  • 2. Data: 2009-06-26 08:53:10
    Temat: Re: Dziwny problem z aku - ktoś z Wawy Ochoty z aku?
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Artur Zabroński" <a...@g...com> wrote in message
    p.googlegroups.com...

[...]

    **

    Pomysl jest nastepujacy: wszystkie opisane objawy wskazuja na prawie
    kompletne rozladowanie akumulatora. Utrzymywanie go w tym stanie, spowoduje
    zasiarczenie plyt przez co straci spora czesc swej pojemnosci czyli mocy
    rozruchowej.
    Jesli przyczyna sytuacji jest brak ladowania to uzyczenie aku innego nic Ci
    nie da. Motocykl uruchomisz zas za pomoca kabli pozyczkowych zarowno z
    innego motocykla jak i samochodu. Wazne by po uruchomieniu sprawdzic czy
    jest rzeczone ladowanie: mierzac na aku powinno byc 14-14.4 V, zakladajac ze
    rozladowany moze byc mniej, ok 13.8.
    Dodam ze, gdybys jednak uparl sie przy przekladaniu, odlaczanie akumulatora
    celem wymiany na pracujacym silniku moze uszkodzic prostownik alternatora.

    Cieszesiezemoglempomoc.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2009-06-26 08:55:02
    Od: gonzik <b...@y...com>

    On 26 Cze, 10:37, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > Ktoś ma pomysł co może być? Padnięty aku? Dlaczego akurat po
    > zgaśnięciu? Czyściłem klemy i zaciski - bez różnicy. Jak wrócę do domu
    > sprawdzę napięcie multimetrem.

    Zacznij od sprawdzenia czy klemy sa dobrze dokrecone. Jest
    bezobslugowy aku? Tak czy siak moze byc "suchy".

    Pozdrav,
    Gonzik.
    R1100R

  • 4. Data: 2009-06-26 10:14:09
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 26 Cze, 10:53, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

    > Pomysl jest nastepujacy: wszystkie opisane objawy wskazuja na prawie
    > kompletne rozladowanie akumulatora.
    A sprawdzenie organoleptyczne wskazuje na wewnetrzne zwarcie aku albo
    inna dziwna jego usterke. Napiecie przy wylaczonym zaplonie: 12,5V. Po
    probie odpalenia napiecie powoli wzrastalo z 2V do wspomnianych 12V.

    > jest rzeczone ladowanie: mierzac na aku powinno byc 14-14.4 V, zakladajac ze
    > rozladowany moze byc mniej, ok 13.8.
    Przy podpietym aku napiecie ladowania wynosilo 14,7V; na wyzszych
    obrotach ponad 15V. Po wlaczeniu swiatel, mimo podpietego aku z
    samochodu, drynga gasla natentychmiast.

    > Dodam ze, gdybys jednak uparl sie przy przekladaniu, odlaczanie akumulatora
    > celem wymiany na pracujacym silniku moze uszkodzic prostownik alternatora.
    Przy odpietym aku motocykla i podpieciu aku samochodowego po kablach
    odpalil bez problemu, ladowanie w normie - 14,3V.

    Moja diagnoza: padniety akumulator.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 5. Data: 2009-06-26 10:22:50
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

> [...]
    > zasiarczenie plyt przez co straci spora czesc swej pojemnosci czyli mocy
    Aku działało bez problemu 3 miesiące odkąd jestem właścicielem moto
    wraz z aku a padło dzisiaj samo z siebie w jedną chwilę (po jeździe
    10min) a z uruchomieniem nie było żadnego problemu.
> [...]
    > jest rzeczone ladowanie: mierzac na aku powinno byc 14-14.4 V, zakladajac ze
    Sprawdzone już - doktorski opisał post niżej, winny znaleziony.
    > Dodam ze, gdybys jednak uparl sie przy przekladaniu, odlaczanie akumulatora
    > celem wymiany na pracujacym silniku moze uszkodzic prostownik alternatora.

    Na działającym nie, po prostu pomysł był odpalenia moto z innego
    akumulatora i sprawdzenie czy to on jest winny.

    Mimo to dzięki za pomoc :-)
    --
    Artur

  • 6. Data: 2009-06-26 10:23:56
    Temat: Re: Dziwny problem z aku - ktos z Wawy Ochoty z aku?
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "doktorski" <d...@g...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

    > A sprawdzenie organoleptyczne wskazuje na wewnetrzne zwarcie aku albo
    > inna dziwna jego usterke. Napiecie przy wylaczonym zaplonie: 12,5V. Po
    > probie odpalenia napiecie powoli wzrastalo z 2V do wspomnianych 12V.

    IMVHO raczej nie zwarcie lecz utrata polaczenia (duza rezystancja) pomiedzy
    celami lub z celi do klemy. To sie zdarza.

> [...]
    > Przy odpietym aku motocykla i podpieciu aku samochodowego po kablach
    > odpalil bez problemu, ladowanie w normie - 14,3V.

    Sluszna. Dobry sklep, niedaleko: Artmax Warszawa, ul. Wolska 50a paw. 4C

  • 7. Data: 2009-06-26 10:25:29
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 26 Cze, 12:14, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > Przy podpietym aku napiecie ladowania wynosilo 14,7V; na wyzszych
    > obrotach ponad 15V. Po wlaczeniu swiatel, mimo podpietego aku z
    > samochodu, drynga gasla natentychmiast.

    Ciekawe tylko czym to było spowodowane, że napięcie na walniętym aku
    wynosiło tak dużo?

    > Przy odpietym aku motocykla i podpieciu aku samochodowego po kablach
    > odpalil bez problemu, ladowanie w normie - 14,3V.
    >
    > Moja diagnoza: padniety akumulator.

    Diagnoza raczej jest poprawna, rozglądam się właśnie za nowym.

    Dzięki raz jeszcze :-)
    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-06-26 10:27:24
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 26 Cze, 12:23, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

    > IMVHO raczej nie zwarcie lecz utrata polaczenia (duza rezystancja)  pomiedzy
    > celami lub z celi do klemy. To sie zdarza.

    A duże napięcie po odpaleniu z kabli samochodu? Co mogłoby być
    przyczyną tej usterki?

    > Sluszna. Dobry sklep, niedaleko: Artmax  Warszawa, ul. Wolska 50a paw. 4C

    A jeszcze bliżej mojej pracy bo minutę nogami :-)

    --
    Artur

  • 9. Data: 2009-06-26 10:37:50
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Artur Zabroński" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > A duże napięcie po odpaleniu z kabli samochodu? Co mogłoby być
    > przyczyną tej usterki?

    Napiecie w instalacji masz jest identyczne. Akumulator byl chory i tyle.

    > A jeszcze bliżej mojej pracy bo minutę nogami :-)

    Nie zakumalem - przezyles? ;) Po wymianie warto przemierzyc czy nie
    przeladowuje.

  • 10. Data: 2009-06-26 10:43:40
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 26 Cze, 12:37, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:

    > Napiecie w instalacji masz jest identyczne. Akumulator byl chory i tyle.

    No i zmarło mu się tak nagle?

    > Nie zakumalem - przezyles? ;) Po wymianie warto przemierzyc czy nie
    > przeladowuje.

    Teraz ja nie kumam ;-) Chodziło mi o to że ten sklep to jest zaraz
    obok mojej pracy :-)

    --
    Artur