  • 1. Data: 2009-06-25 11:42:37
    Temat: Butki enduro z wysokiej polki
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    Helosz

    Się szuka dobrych butów enduro z wysokiej półki, gdyż albowiem mam już
    faken serdecznie dość moich Diadora MX3 - głównie za sprawą tego
    szkopułu, iż ciekną aż sito*.

    Na celowniku mam:
    Sidi CrossFire
    Oxtar TCX2 Pro
    Gaerne SG10

    Priorytety: najlepsza ochrona, wygodne, niecieknące, trwałe.

    Pierwsze i drugie już miałem okazję mierzyć i z tej dwójki bardziej
    bym się skłaniał do Sidików - mają odczuwalenie sztywniejszą podeszwę,
    choć Oxtary mają skarpętę, co jest jakimśtam plusem w kierunku
    komfortu. Gaerniaków niestety nie miałem jeszcze okazji pomacać.
    Myślałem jeszcze przez chwilę o SRS, z racji jakichśtam skłonności do
    SM, ale to chyba byłby za duży kompromis wygody w enduro... Chyba że
    się jednak mylę?

    Oczywiście cały internet już przeczytałem i wszystkie mają
    super-opinie, z jakimiśtam czasem pojawiającymi się duperelkami - a to
    Sidiki potrafią się rozkręcić i dobrze je na początku poskładać na
    Locktita, a to w TCX podeszwy się zawodnikom szybko przecierają i
    zabłocone klamerki ciężko dopiąć itp.
    Może ktoś tu miał do czynienia w praktyce z ze 2 wymienionymi modelami
    (siakiś kumpel jeździ w drugich czy coś) i mógłby skrobnąć?

    Przez chwilę jeszcze myślałem o BMW GS boots, ale chyba bym nie zniósł
    kpin kumpli ;-)))

    * I proszę mi nie pierdzielić, że buty enduro muszą cieknąć, bo ten mój
    badziew puszcza wodę przy naprawdę płytkich kałużach, gdzie nie podają
    się nawet tanie i znoszone Tech4, jakieś Formy i inne takie niedrogie.
    Łącznie z tym, że wczoraj po raz kolejny miałem błoto w środku.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 2. Data: 2009-06-25 12:41:26
    Temat: Re: Butki enduro z wysokiej polki
    Od: n...@s...com

    On Thu, 25 Jun 2009 13:42:37 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

    >Helosz

    hi

    >Oxtar TCX2 Pro

    >Priorytety: najlepsza ochrona, wygodne, niecieknące, trwałe.

    Cieknie, ale nie tak odrazu. Skarpeta tez daje wrazenie ze jest dlugo
    sucho.
    Jesli idzie o wygode to IMVHO jest spora, a ochrony nie mialem okazji
    sprawdzac to sie nie wypowiem. W kazdym razie robia dobre wrazenie.

    >Przez chwilę jeszcze myślałem o BMW GS boots, ale chyba bym nie zniósł
    >kpin kumpli ;-)))

    Ja tam myslalem ze buta chcesz do jezdzenia, a nie lansu przed
    kolegami.

> [...]
    >się nawet tanie i znoszone Tech4, jakieś Formy i inne takie niedrogie.
    >Łącznie z tym, że wczoraj po raz kolejny miałem błoto w środku.

    W sensie ze zachlapanie konczy sie przemoknieciem ? No to oxtary sa w
    porownaniu łoterpruf do 15m ;)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-06-25 12:43:37
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    >
    > Się szuka dobrych butów enduro z wysokiej półki, gdyż albowiem mam już
    > faken serdecznie dość moich Diadora MX3 - głównie za sprawą tego

    dołożyłbym jeszcze tech8 - mają bardzo wysoko membranę przeciw wodną i
    skarpetę. osobiście używam tech10 i jestem zadowolony

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-06-25 12:47:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-25 14:43:37 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:

    > dołożyłbym jeszcze tech8 - mają bardzo wysoko membran ę przeciw wodną i
    > skarpetę. osobiście używam tech10 i jestem zadowolony

    Strasznie wieeeelkie i ciężkie, jak dla mnie ciut niewygodne, a mają
    opinie rozbijających się miesiącami (i nie mam pewności czy się jednak
    ułożą do mojej stopy). No i nie mają zawiasika, a to jednak poprawia
    wygodę.

  • 5. Data: 2009-06-25 13:01:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-25 14:41:26 +0200, n...@s...com said:

> [...]
    > Jesli idzie o wygode to IMVHO jest spora, a ochrony nie mialem okazji
    > sprawdzac to sie nie wypowiem. W kazdym razie robia dobre wrazenie.

    Znaczy nie przewracasz się? W nic w nich nie przywaliłeś? Kurde, ja tak
    nie potrafię ;-)
    Tu muszę oddać honor Diadorom, że chronią nieźle - ostatnio się
    wyjebałem tak, że motocykl na glebie wylądował centralnie podnóżkiem na
    mojej kostce i tak został - później kilka dni bolało, ale biorąc pod
    uwagę, że ~150 kilowy kloc zostawił małe obicie, to raczej niezły wynik.

    > Ja tam myslalem ze buta chcesz do jezdzenia, a nie lansu przed
    > kolegami.

    Nie wiem czy jednak śmigło na butach, to aby nie za duży lans, jak na
    podryw grzybiarek ;-)
    Zresztą opnie o nich są niezłe, zwłaszcza w Hameryce gdzie są bardziej
    popularne, robi to dla BMW jakaś włoska forma, ale jakoś nie jestem
    przekonany - nie wiem np. jak będzie w razie niemca z wymianą podeszwy,
    urwaną klamerką itepe.

    > W sensie ze zachlapanie konczy sie przemoknieciem ?

    Ta. Wystarczą bryzgi spod przedniego koła przy przejeździe przez kałuże
    głębokości 10 cm.

    > No to oxtary sa w porownaniu łoterpruf do 15m ;)

    A da się w nich postać chwilę w kałuży (powiedzmy powyżej kostek) np.
    przy wyciąganiu zakopanego sprzęta, czy to już za wiele?

  • 6. Data: 2009-06-25 15:38:30
    Od: "Jacek Śliwicki" <g...@n...pl>

    osobiście używam tech10 i jestem zadowolony

    I nie ciekną ?

    Hm ... ja mam białe Tech 10 i ciekną jak diabli . Nie polecam na wodę .
    Dopiero po zakupie doczytałem gdzieś , że białe są na upał i suche - mają
    dodatkowe otwory wentylacyjne . I tymi otworami przeciekają .

    Jeżeli więc Tech 10 , to nie białe ....

    pozdro

    jacek

    WR 250F

  • 7. Data: 2009-06-25 17:46:19
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał :
> [...]
    > popularne, robi to dla BMW jakaś włoska forma, ale jakoś nie jestem
    > przekonany - nie wiem np. jak będzie w razie niemca z wymianą podeszwy,

    Mam dwie pary butów BMW. Sneakery do codziennego latania po mieście i
    ProTouringi na trasy. I żadnych problemów z nimi nie mam. Brat jeździ w
    terenie w BMW Santiago i też się nic nie dzieje. No - prawie nic. Czasem
    odpadają takie jakby-klamerki, które są na krawędzi podeszwy z przodu, ale
    nie ma problemu - można je dokupić za śmieszne grosze. No i jeszcze jedno -
    to nie są buty dla lanserów, w ogóle po nich nie widać, że firmuje je BMW.
    Nie ma widocznych śmiegiełek, ani nic w tym stylu.
    Zresztą pooglądaj sam, strona 54-55
    http://www.bmw-motorrad.pl/Wyposazenie/Wyposazenie_m
    otocyklisty/Katalog_2009/
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 8. Data: 2009-06-25 19:55:41
    Od: Marek B <r...@w...noe.net.pl>

    Jacek Śliwicki pisze:
> [...]
    > Dopiero po zakupie doczytałem gdzieś , że białe są na upał i suche - mają
    > dodatkowe otwory wentylacyjne . I tymi otworami przeciekają .

    zgadza się białe posiadają dodatkowe otwory więc do pływania się nie nadają.
    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 9. Data: 2009-06-26 07:12:22
    Od: "rrolek" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opinie rozbijających się miesiącami (i nie mam pewności czy się jednak
    > ułożą do mojej stopy). No i nie mają zawiasika, a to jednak poprawia

    Witam

    Sam używałem Diadory Crossbow przez parę ostatnich lat. Fakt ciekną po roku,
    ale tanie i wygodne.
    Kolega jest fanem tech8. Zaczęły cieknąć po 2u latch. Twierdzi że owszem
    cięzkie ale wygodne. W zimie jeździ w pojedyńczych skarpetach.
    Od roku ćwiczę Axo RC6. Bardzo wygodne, już zaczynają cieknąć. Są jednak na
    tyle szczelne że jak dostaną wody to z nich już nie wypływa i kopyta się i
    moczą i marzną.
    Kolega używa Sidi Crossfire. Też cikną po 2 latach i skrzypią. Piasek i
    błoto dostaje się w ten zawias i jest lipa.

    Ogólnie to wszystkie buty wcześniej czy później zaczną cienąć po szwach.
    Możesz z tym walczyćużywając różnych szprejów lub tradycyjnie (np mieszanka
    wosku i parafiny ciekłej aplikowana na gorąco plus jeszcze opalarka zeby
    dobrze weszła w szwy).
    Jak znam życie malo komu się to chce robić, buty się myje jak mają trafic do
    bagażnika auta przed dalszym wyjazdem, a tak stoją sobie uwalone w garażu
    (przynajmniej u mnie).

    Nie wierzę że intensywnie eksploatowane buty nawet z najwyzszej póły będą
    szczene zbyt długo. Lepiej kupować IMO tańsze (ale z dobrymi
    zabezpieczeniami) i zmieniać częściej. Przykład: Tech6 kolegi wytrzymał 5
    lat, diadory 4 lata. W momecie zakupu (gdzieś 2000r) cena odpowiednio:
    1160/550.

    I ostatnie wyjście: latać jak sucho (nie polecam)

    Pozdr
    rr

  • 10. Data: 2009-06-26 11:52:58
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-06-25 19:46:19 +0200, "Wojciech G."
    <w...@w...ursynet.com> said:

> [...]
    > Czasem odpadają takie jakby-klamerki, które są na krawędzi podeszwy z
    > przodu, ale nie ma problemu - można je dokupić za śmieszne grosze.

    Widzisz, rzecz w tym, że jest pewna różnica pomiędzy butami szosowymi,
    a do offroadu - w tych drugich przy tzw. normalnej eksploatacji
    zdarzają się przypadki urwania klamerek zapinających, osłony na czubie
    czy nawet paneli na piszczelu (np. w Sidi są one mocowane na śrubki i
    wymienne) - w butach szosowych tego typu sytuacje raczej się nie
    przytrafiają za często. Tak więc warto brać pod uwagę ewentualną
    dostępność takich gadżetów. No nic, zaglądne do Autofusa, zobaczymy czy
    da radę obmacać je na miejscu.

    > No i jeszcze jedno - to nie są buty dla lanserów, w ogóle po nich nie
    > widać, że firmuje je BMW. Nie ma widocznych śmiegiełek, ani nic w tym
    > stylu.

    Wiesz, to taki żarcik był, co być może nie dość jasno sugerować miała
    emotka ;-) Po prostu ubrania BMW mi (i chyba nie tylko) kojarzą się z
    gościami na funkiel nowych motocyklach ze śmigłem, w funkiel nowych,
    kompletnych ciuchach (ze jedynym słusznym logiem oczywiście), robiących
    nierzadko przebiegi rzędu 1kkm rocznie ;-) Wiem, paskudna
    generalizacja, ale cóż ja na to poradzę? ;-)