  • 1. Data: 2011-02-17 23:38:06
    Temat: Dziwne zachowanie PC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mój PCoparty na Sempronie 3000 zaczął sie nagle dziwnei zachowywac.
    Bardzo wolno włączają sięwszystkie aplikacje - wygląda to tak, ze klikam
    ikonę, muszę odczekąc 4-5 sekund, potem słychac mielenie dysku i aplikacja
    powoli wstaje.
    To samo jakies bardziej skomplikowane operacje juz po uruchomieniu
    aplikacji.
    Tak jakby nagle procesor zaczał pracować dużo wolniej niż zwykle.
    co sie moglo stac?
    Objaw zauwazyłem po przestawieniu komputera w inne miejsce, ale ponieważ
    najpierw zdazyło sie to raz na 2-3 uruchomienia a obecnie jest tak cały
    czas - nie wiem czy mozna to ze sobą wiązac.

    Jak sądzicie?
    Jak podejsc do problemu?
    Przyznaje, ze troche szkoda mi czasu na stawianie systemu od nowa - wtedy
    pewnie miałbym odpowiedz czy problem jest sprzetowy czy nie.

    Aha - nic w komputerze sie nie grzeje - powiedziałbym nawet ze zarówno
    procesor jak i dyski sa chłodniejsze niz to przewaznie wczesiej bywało.

    Z gory wielkie dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 2. Data: 2011-02-18 00:15:51
    Temat: Re: Dziwne zachowanie PC
    Od: "Piotr K." <pk:idf.pl>

[...]

    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń
    także "_")
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz
    ssać i ssać... raz szybciej, raz wolniej. Tak właśnie je się raki.

    Dwie rzeczy przychodzą mi do głowy.
    Po pierwsze uruchom konsolę i chkdsk /r
    jeśli to nie pomoże, to złapałeś jakieś świństwo, czyli najszybsze
    rozwiązanie, to postawienie systemu od nowa.

    --
    -----Piotr K.

  • 3. Data: 2011-02-18 00:19:52
    Od: "Piotr K." <pk:idf.pl>

    Użytkownik "Piotr K." napisał w wiadomości grup
    .pl...

[...]

    A jak chcesz się upewnić czy to sprzęt, soft czy błędy na HDD, to odpal
    jakieś liveCD linuksa lub coś podobnego i zobacz jak na tym chodzi komp.

    --
    -----Piotr K.

  • 4. Data: 2011-02-18 07:05:03
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 18-02-2011 o 00:38:06 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    > procesor jak i dyski sa chłodniejsze niz to przewaznie wczesiej bywało.
    >
    > Z gory wielkie dzieki za wszelkie podpowiedzi.

    Tak jak sugerował Piotr - spróbuj z jakimś LiveCD.
    Chociaż ja najpierw sprawdziłbym kable od HD - podociskałbym je porządnie.
    To samo z zasilaniem.
    No i rutynowo - sprawdzenie, czy dysk nie przeszedł w tryb PIO (jeśli to
    PATA).
    W dalszej kolejności - czy bateria od ustawień BIOSu nie padła...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2011-02-18 07:07:47
    Od: Brunon Bluthgeld <b...@o...pl>

    W dniu 2011-02-18 00:38, Budzik pisze:

    > Aha - nic w komputerze sie nie grzeje - powiedziałbym nawet ze zarówno
    > procesor jak i dyski sa chłodniejsze niz to przewaznie wczesiej bywało.

    Może tu jest problem? Przy przestawianiu radiator się obruszył, nie
    przylega i nie dobiera prawidłowo ciepła od procka, ten się przegrzewa i
    skręca obroty, zeby bronić się przed usmażeniem. Pewnie dobrze by było
    zerknąć czy na pewno dobrze siedzi.

  • 6. Data: 2011-02-18 10:12:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.02.2011 00:38, Budzik pisze:
> [...]
    > ikonę, muszę odczekąc 4-5 sekund, potem słychac mielenie dysku i aplikacja

    Ze strony sprzętowej: sprawdź kable dysków oraz mocowanie
    chłodzenia. Co prawda Sempron się wyłącza przy przegrzaniu,
    a nie zwalnia AFAIR, ale warto sprawdzić.

    Poza tym popytaj się na grupie dotyczącej systemu operacyj-
    nego o dokładniejszą diagnostykę, bo będzie można stwier-
    dzić, czy problem wynika z oprogramowania, czy ze sprzętu.
    Od razu polecę sprawdzenie trybu działania dysku twardego
    (PIO czy DMA) i uruchomienie systemu LiveCD z płyty, aby
    wykluczyć zbieg okoliczności w postaci jakiejś infekcji
    systemu lub uszkodzenia go jakimś oprogramowaniem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-02-18 16:19:53
    Od: diverek <U...@o...pl>

> [...]
    > najpierw zdazyło sie to raz na 2-3 uruchomienia a obecnie jest tak cały
    > czas - nie wiem czy mozna to ze sobą wiązac.

    Może się to wiąże z przestawieniem i wypięciem/przesunięciem czegoś tam
    (okablowania, radiatora itp.), a może to tylko zbieg okoliczności. Ja
    sugerowałbym jeszcze sprawdzenie ogólnej kondycji dysku i przeskanowanie
    go w kierunku 'bad sectors'.
    Tak jak opisujesz zachowywał się swego czasu mój leciwy laptop roboczy.
    Początkowo sporadycznie, później coraz częściej, aż w końcu stanął na
    dobre (kilkanaście 'bad sectors' na HDD załatwiło sprawę). Przywróciłem
    go do życia, ale nie używam go do żadnych ważnych prac czy danych.

    --
    Pozdrawiam,
    diverek

  • 8. Data: 2011-02-18 22:39:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail smacul_cut_here@go2._and_here_.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Tak jak sugerował Piotr - spróbuj z jakimś LiveCD.

    spróbuje, ale nigdy z czegos takiego nie korzystałem - mam nadzieje, ze
    a: bez problemu odpale
    b: rozumem ze trzeba sciagnac paczke z netu i wypalic na CD
    c: ze nic mi to nie nagrzebie w systemie bo kilka dysków mam zaszyfrowanych
    truecryptem

    > Chociaż ja najpierw sprawdziłbym kable od HD - podociskałbym je
    > porządnie. To samo z zasilaniem.

    zrobione

    > No i rutynowo - sprawdzenie, czy dysk nie przeszedł w tryb PIO (jeśli
    > to PATA).

    równiez sprawdziłęm

    > W dalszej kolejności - czy bateria od ustawień BIOSu nie padła...

    xp pokazuje prawidłową godzinę ,wiec chyba jest ok.

    Sprawdze jeszcze przylegane radiatora do procka - moze tu jest problem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO