  • 1. Data: 2011-02-16 21:59:34
    Temat: Spaliłem płytę ?
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    Witam!

    Czy podłączając do płyty głównej (EVGA 650 Ultra, Core Duo) zasilacz
    z 20 pinami zamiast 24 mogłem spalić płytę lub procka?

    Płyta została wyjęta z chodzącego bezproblemowo kompa.
    Zamontowana w innej obudowie i nie startuje nawet na zasilaczy 24pin.
    Wiatraki się kręcą, świecą diody.

    W.W.

  • 2. Data: 2011-02-16 22:14:11
    Temat: Re: Spaliłem płytę ?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 22:59:34 +0100, Wojtek W. napisał(a):

> [...]
    >
    > Płyta została wyjęta z chodzącego bezproblemowo kompa.
    > Zamontowana w innej obudowie i nie startuje nawet na zasilaczy 24pin.

    Nie. Te dodatkowe 4 piny to tylko zdublowane (i zwarte na płycie) masa i
    zasilanie.
    Wpiąłeś wtyczkę 4-pinową (P4)?

  • 3. Data: 2011-02-16 22:21:40
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 16.2.2011, Wojtek W. napisał(a):

    > Czy podłączając do płyty głównej (EVGA 650 Ultra, Core Duo) zasilacz
    > z 20 pinami zamiast 24 mogłem spalić płytę lub procka?

    Jeśli zasilacz był sprawny i wszystko wpiąłeś prawidłowo to IMO nie ma
    takiej możliwości.

    > Płyta została wyjęta z chodzącego bezproblemowo kompa.
    > Zamontowana w innej obudowie i nie startuje nawet na zasilaczy 24pin.
    > Wiatraki się kręcą, świecą diody.

    Musiałeś uszkodzić ją w inny sposób. Nie porysowałeś jej śrubokrętem?
    Może szurasz stopami i "rzucasz piorunami"? ;D
    A może zwyczajnie coś źle kontaktuje - dociśnij RAM i karty rozszerzeń, na
    próbę odłącz co zbędne.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 4. Data: 2011-02-16 22:23:21
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > Wpiąłeś wtyczkę 4-pinową (P4)?

    tak była podpięta.

  • 5. Data: 2011-02-16 22:30:00
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > Musiałeś uszkodzić ją w inny sposób. Nie porysowałeś jej śrubokrętem?
    > Może szurasz stopami i "rzucasz piorunami"? ;D

    bardzo ostrożnie się z nią obchodziłem.

    > A może zwyczajnie coś źle kontaktuje - dociśnij RAM i karty rozszerzeń, na
    > próbę odłącz co zbędne.

    próbowałem też nie pomaga.

    Obejrzałem sobie na spokojnie gniazdo procka i znalazłem coś niepokojącego.
    jedna nóżka wygląda dziwnie.
    Jest wykrzywiona, końcówka jest odgięta do góry jak by przy wyjmowaniu
    procka się do niego przykleiła.
    Próbowałem ją w miarę możliwości poprawić ale to nic nie dało.
    Na procku nie ma żadnych podejrzanych śladów.

    Czy płyta powinna pokazać okno biosa bez procesora ?

    W.W.

  • 6. Data: 2011-02-16 22:36:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wojtek W." <p...@g...net> wrote in message
> [...]
    >
    > Płyta została wyjęta z chodzącego bezproblemowo kompa.
    > Zamontowana w innej obudowie i nie startuje nawet na zasilaczy 24pin.

    Odpiąłbym wszystko - zostawił tylko video i zobaczył czy wstanie.

  • 7. Data: 2011-02-16 22:49:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czy płyta powinna pokazać okno biosa bez procesora ?

    A któraś w ogóle pokazuje?

  • 8. Data: 2011-02-16 22:53:18
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > Odpiąłbym wszystko - zostawił tylko video i zobaczył czy wstanie.

    próbowałem

  • 9. Data: 2011-02-16 23:44:02
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    > procka się do niego przykleiła.
    > Próbowałem ją w miarę możliwości poprawić ale to nic nie dało.
    > Na procku nie ma żadnych podejrzanych śladów.

    Tak długo jak po zamontowaniu CPU styka tam gdzie powinna i nigdzie poza
    tym nie przejmowałbym się tym.

    BTW. W jakim celu wyciągałeś CPU przy przenoszeniu MB???

    > Czy płyta powinna pokazać okno biosa bez procesora ?

    Nie. AFAIR bez CPU to nawet POST nie pójdzie (i tu nie pamiętam czy MB
    jakoś zareaguje "beeperem" w takim przypadku ale IMO nie skoro brak POST).
    --

  • 10. Data: 2011-02-16 23:46:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    > procka się do niego przykleiła.
    > Próbowałem ją w miarę możliwości poprawić ale to nic nie dało.
    > Na procku nie ma żadnych podejrzanych śladów.

    Dopóki po zamontowaniu CPU styka tam gdzie powinna i nigdzie poza