  • 11. Data: 2015-08-13 08:49:55
    Temat: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 22:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    To chyba ja :)

    Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
    tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
    filtrem :)

    Jestem już po 3 wypaleniach (zbliża się 4.) i niedługo jak się zbiorę,
    to napiszę się wszystko skończyło.

    Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.

  • 12. Data: 2015-08-13 09:06:20
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-12 o 23:43, Lisciasty pisze:

    > Powiedz to tysiącom użytkowników pasków/octavii/golfów tdi ;)
    >
    > http://tinyurl.com/pst2n6w
    >
    > L.

    U mnie ten nagar się zrobił tam gdzie spaliny z egr "mieszały" się z olejem.

  • 13. Data: 2015-08-13 10:23:09
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-12 o 19:00, Budzik pisze:

    > Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
    > obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko czy
    > pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to umówiłem się
    > na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej jezdzic.

    Serio? "panie, rozbierz pan silnik, bo coś mi się wydaje, ze inaczej
    chodzi".

    Dobrze, ze przynajmniej masz swiadomość swojego przewrażliwienia i
    dajesz zarobić mechanikom :)

    @

  • 14. Data: 2015-08-13 11:08:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA4F4DED6986A1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > A tego to ja niestety nie wiem.
    > W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.

    OK.

    > Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
    > Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
    > gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
    > Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.

    Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie niepokojących
    dźwięków.

    > No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
    > opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
    > grupy premium)
    > Ja nalałem "normalnego" diesla.

    Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że paliwa premium różnią się
    głównie ceną. Chyba, że ktoś na stacji kradnie paliwo normalne i braki
    uzupełnia świństwem. Wtedy rzeczywiście premium może być lepsze, w
    znaczeniu - trzymające normę.

    > Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
    > Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo
    > ta
    > czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
    > nie kupiłem auta z wycietym DPF.
    > Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.

    Nie chodziło mi o sam DPF, ale o błąd EGR. Zawór był sprawny, a powodem
    błędu była zapchana rurka. Zwracam uwagę, że błąd EGR nie oznacza
    automatycznie uszkodzenia tego zaworu, ale że problem leży w czymś, mniej
    lub bardziej, z nim związanym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2015-08-13 11:12:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To chyba ja :)
    >
    > Tyle tylko, że nie doczytałeś do końca, bo zapchany egr był usterką, że
    > tak powiem towarzyszącą, i odetkanie niestety nie zmieniło sytuacji z
    > filtrem :)

    Źle się wyraziłem, niepotrzebnie wmieszałem w to DPF.
    U Ciebie był błąd EGR, zawór był jednak sprawny, a błąd w komputerze
    wywoływała zapchana rurka. Czyli komunikat błędu nie oznacza automatycznie,
    że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.

    > Jestem już po 3 wypaleniach (zbliża się 4.) i niedługo jak się zbiorę, to
    > napiszę się wszystko skończyło.

    Czekamy z niecierplliwością na ostateczne wyniki śledztwa.
    :)

    > Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    > było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.

    Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
    kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2015-08-13 21:58:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "twistedme"

    Jeżeli egr zapchany, to auto powinno jeździć nawet lepiej (u mnie tak
    było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
    ---
    Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.

  • 17. Data: 2015-08-13 22:07:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

> [...]

    że dany element jest uszkodzony, ale że coś dzieje się w jego otoczeniu.
    Bo EGR to system/układ recyrkulacji spalin, którego tylko jednym z elementów
    jest zawór.

> [...]

    Ja u siebie w Fiacie Stilo odłączyłem na próbę EGR i oprócz zaświecenia
    kontrolki na desce nie zauważyłem żadnych zmian.
    No i co z tego ? Odkręcisz kółko i też nie będzie żadnych zmian poza tym, że
    się przechyli. Spróbuj pojechać.

  • 18. Data: 2015-08-13 22:31:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > ---
    > No i co z tego ? Odkręcisz kółko i też nie będzie żadnych zmian poza tym,

    Dowcipniś.
    Bez kółka nie pojadę. Z odłączonym EGR jeździłem i różnicy nie zauważyłem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2015-08-14 08:24:20
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-13 o 21:58, re pisze:

> [...]
    > było), przecież niektórzy specjalnie zaślepiają.
    > ---
    > Jak jest zapchany to błędy zgłasza a nie lepiej jeździ.

    A co ma błąd na desce do jazdy?

    Z powodu zapchanego/zaślepionego egr nie wejdzie w tryb serwisowy, a
    zamiast spalinami oddycha tylko powietrzem.

  • 21. Data: 2015-08-14 09:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > Czy jechaes przy tej samej barierce, gdy stwierdziłeś ustanie
    > niepokojących dźwięków.

    Nie, zupełnie w innym miejscu.
    Ale musisz mi uwierzyc na słowo ze dzwiek sie zmienił dość mocno i ze po
    tankowaniu ustał.