eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym... › Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
    Date: Wed, 12 Aug 2015 20:01:00 +0000 (UTC)
    Organization: DOM
    Lines: 84
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <55cb7f2f$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 79.173.35.225
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1439409660 15570 79.173.35.225 (12 Aug 2015 20:01:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2015 20:01:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
    [+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
    X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567099
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    >> Dziwna historia mi się zdarzyła.
    >> Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
    >> Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
    >> samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
    >> Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
    >> stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.
    >>
    >> Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
    >> obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko
    >> czy pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to
    >> umówiłem się
    >> na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej
    >> jezdzic.
    >>
    >> No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i
    >> po odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
    >> Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
    >>
    >> Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
    >> "skontroluj silnik".
    >>
    >> Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.
    >
    > Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w
    > obwodzie cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza
    > w dolocie się nie zgadzała?
    >
    A tego to ja niestety nie wiem.
    W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.
    >>
    >> Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
    >> spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.
    >>
    >> Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
    >> sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.
    >>
    >> Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz
    >> przez
    >> nastepne 700km sie nie właczyła.
    >>
    >>
    >> Pytania ktore sie nasuwaja:
    >> - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"
    >
    > Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120
    > km na inne paliwo.
    >
    Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
    Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
    gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
    Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.

    >> - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR
    >
    > Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby
    > spaliny tak znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
    >
    No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
    opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
    grupy premium)
    Ja nalałem "normalnego" diesla.

    >> - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym
    >> paliwie EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.
    >
    > Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
    > w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
    > winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.

    Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
    Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo ta
    czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
    nie kupiłem auta z wycietym DPF.
    Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.
    >>
    >> I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po
    >> tankowaniu w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?
    >>
    >
    >
    >

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: