-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dziwna historia z kiepskim paliwem i ERG albo czymś zupełnie innym...
Date: Wed, 12 Aug 2015 20:01:00 +0000 (UTC)
Organization: DOM
Lines: 84
Message-ID: <X...@1...0.0.1>
References: <X...@1...0.0.1>
<55cb7f2f$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 79.173.35.225
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1439409660 15570 79.173.35.225 (12 Aug 2015 20:01:00
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2015 20:01:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/06.02.16 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
X-face: BLh}>?{~CH'WA=)f4?:u-*RM:]E8eg1,C36Huk4z3Ik!._5}RI^y764M6hf6KQJQ'u(&!Q@!5A=z_
[+$i|I*Y)S@Mh]O.,Z6t$yb9s{9{4Fo+";^*9^.\uB3+KOZlOgFrM)]x:k&Qz"
X-Posting-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567099
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...
>> Dziwna historia mi się zdarzyła.
>> Pacjent to Ducato 2012 2.0 115KM
>> Kilka tygodni temu po zatankowaniu i przejechaniu około 120km silnik
>> samochodu zaczał troche inaczej pracowań.
>> Przyspieszenie ok, spalanie ok, ale dzwiek troche inny, taki bardziej
>> stukowy, terkoczący. Nadal równo, ale jednak inaczej niz zazwyczaj.
>>
>> Jestem przewrazliwiony na punkcie takich spraw wiec do mechanika, ten
>> obejrzał wszystko w około i mówi, ze nic nie widac, zeby jakies kołko
>> czy pasek stukało, pukało etc wiec jak juz to cos w silniku. No to
>> umówiłem się
>> na rozebranie ale do tego czasu powiedział ze w sumie mozna raczej
>> jezdzic.
>>
>> No to jezdziłem, przejechałem jakies 600km, zatankowałem ponownie i
>> po odjechaniu ze stacji objaw zniknał...
>> Pomyslałem, ze paliwo jakies dziwne było i tyle.
>>
>> Przejechałem jakies 250km i włączyła sie kontrola check + komunikat
>> "skontroluj silnik".
>>
>> Podłaczenie do komputera i wynik - EGR.
>
> Ale co z tym EGR? Sterownik nie wykrywał jego obecności - przerwa w
> obwodzie cewki, czy był stale zamknięty lub otwarty i ilość powietrza
> w dolocie się nie zgadzała?
>
A tego to ja niestety nie wiem.
W poniedziałek odczytam dokładnie kody błedów to napisze.
>>
>> Ale poniewaz poza kontrolka nic sie nie dzieje - jezdze dalej. Nie ma
>> spadku mocy, zwiekszonego spalania, silnik tez pracuje ok.
>>
>> Kontrolka po włączeniu silnika przewaznie sie właczała ale czasami,
>> sporadycznie nie. Tak jakby EGR sie zawieszal ale czasami działał ok.
>>
>> Po przejechaniu kolejnych 800km kontrolka przestała się właczać i juz
>> przez
>> nastepne 700km sie nie właczyła.
>>
>>
>> Pytania ktore sie nasuwaja:
>> - czy to zbieg okolicznosci i dwie rozne "awarie"
>
> Chyba zbieg okoliczności. Dziwne aby silnik zareagował dopiero po 120
> km na inne paliwo.
>
Byc moze zaczał pracowac inaczej wczesniej.
Wtedy wyraznie to usłyszałem jadac przy jakiejs barierce z otwartym oknem
gdzie dzwiek odbijał się od tej barierki.
Ale to ze tak nagle dzwieki ustały po zatankowaniu to chyba dziwne.
>> - czy moze jednak kiepskie paliwo mogło wpłynąc na awarię EGR
>
> Do EGR trafiają spaliny i chyba paliwem musiałby być mazut, żeby
> spaliny tak znacząco zmieniły swój skład, aby zapchać EGR.
>
No własnie tez mi się to wydawało dziwne, aczkolwiek dwoch znajomych tez
opisywało problemy z EGR ktore znikneły jak zaczeli lac lepsze paliwo (z
grupy premium)
Ja nalałem "normalnego" diesla.
>> - czy mozliwe, ze przejechaniu kolejnych set kilomentrów na dobrym
>> paliwie EGR sie odblokował (przestał się zawieszać) i juz bedzie ok.
>
> Może to być objaw innej usterki - zapchanego wężyka czy nieszczelności
> w dolocie. Ostatnio ktos tu walczył z dziwnymi problemami z DPF, a
> winnym okazał się zapchany sadzą wężyk z EGR.
Tak, tak, czytałem ten watek z wypiekami.
Tyle ze u mnie nie ma problemów z wypalaniem DPF. Chociaz moze i jest bo ta
czynnosc jest dla mnie niezauwazalna, wiec nawet nie wiem czy przypadkiem
nie kupiłem auta z wycietym DPF.
Nie mam pojecia czy i kiedy on sie wypala.
>>
>> I pytanie dodatkowe - czy ktos moze tez miał jakies problemy po
>> tankowaniu w drugiej połowie lipca na stacji AUCHAN w Swadzimiu?
>>
>
>
>
Następne wpisy z tego wątku
- 12.08.15 23:43 Lisciasty
- 12.08.15 23:59 LordBluzg(R)
- 13.08.15 01:39 LordBluzg(R)
- 13.08.15 07:32 Marek
- 13.08.15 08:00 Budzik
- 13.08.15 08:00 Budzik
- 13.08.15 08:30 Kamil 'Model
- 13.08.15 08:49 twistedme
- 13.08.15 09:06 twistedme
- 13.08.15 10:23 Artur Miller
- 13.08.15 11:08 yabba
- 13.08.15 11:12 yabba
- 13.08.15 21:58 re
- 13.08.15 22:07 re
- 13.08.15 22:31 yabba
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=