  • 1. Data: 2011-03-24 21:25:53
    Temat: Dyski zew 2.5 USB 3.0 & dodatkowe kable
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    Właśnie rozglądam się za takim dyskiem , i w opiniach o tych dyskach
    osoby które ja kupiły piszą że mają 2 kable, jeden USB do danych a 2 do
    zasilania, czy one naprawdę pobierają aż tak dużo prądu żeby im nie
    wystarczył z jednego kabelka ??

  • 2. Data: 2011-03-24 22:14:44
    Temat: Re: Dyski zew 2.5 USB 3.0 & dodatkowe kable
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > a 2 do zasilania, czy one naprawdę pobierają aż tak dużo prądu żeby im nie

    No coz. Nie da sie niestety w takim wypadku odpowiedziec jednoznacznie.
    Moje doswiadczenie z ostatniej niedzieli. Klient przychodzi z reklamacja ze
    dopiero co zakupiony dysk zewnetrzny 500 GB nie dziala pod Vista w kompie
    stacjonarnym. Ten sam dysk dziala jednak bez problemu z .... laptopem. I co
    sie okazuje po sprawdzeniu? Dysk zewnetrzny podpiety kablem z kompletu
    z jedna wtyczka USB do laptopa dziala bez problemu, podpiety tym samym
    kablem do komputera stacjonarnego nie dziala. Rozwiazanie? Podpiecie dysku
    do komputera stacjonarnego za pomoca kabla USB z ... 2 wtyczkami. Czemu
    tak jest nie wiem. Pewnie jest jednak tego jakis (techniczny?) powod.
    AM

  • 3. Data: 2011-03-24 23:30:24
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 23:14:44 +0100, Hades napisał(a):

> [...]
    > do komputera stacjonarnego za pomoca kabla USB z ... 2 wtyczkami. Czemu
    > tak jest nie wiem. Pewnie jest jednak tego jakis (techniczny?) powod.

    Przypadkiem na stacjonarnym komputerze nie był podłączany do panelu
    przedniego?

    [ Love. The slowest form of suicide. (znalezione w necie) ]

  • 4. Data: 2011-03-24 23:38:15
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Przemysław Ryk"

    > Przypadkiem na stacjonarnym komputerze nie był podłączany do panelu
    > przedniego?
    > Przemysław "Maverick" Ryk

    Troche zle sie wyrazilem. Nie byl to komp, ale tylko plyta glowna w wersji
    roboczej. Nie mniej dysk podpinany bezposrednio w gniazda USB.
    AM

  • 5. Data: 2011-03-25 00:39:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Hades" 4d8bd5e8$0$2496$6...@n...neostrada.pl

    > Troche zle sie wyrazilem. Nie byl to komp, ale tylko plyta glowna w wersji
    > roboczej. Nie mniej dysk podpinany bezposrednio w gniazda USB.

    USB 2 czy 3? W wypadku USB 2 potrzeba zwykle dwóch gniazdek -- ale tylko
    w chwili ruszania dysku, bo później wystarcza zwykle jedno. Jeśli to
    dobry komp -- USB bez linii sygnałowych nie daje dużo prądu i może być
    tak, że słaby komp ciągnie, a dobry nie ciągnie dysku po USB 2.

    W wypadku USB 3 problem odpada -- USB 3 daje dostatecznie
    dużo prądu na rozruch, a tym bardziej na prace dysku. Po
    to właśnie USB 3 -- aby było i szybciej, i stabilniej.

    Ja mam grymaśną Toshibę -- włączam zasilanie (dodatkowy kabelek)
    razem z sygnałowym, po czym wyłączam sygnałowy (dysk nadal jest
    zasilany, ale system traci go z oczu) i po chwili podłączam
    sygnałowy a odłączam dodatkowy.

    Tym sposobem dysk wchodzi na USB 2, zamiast na USB 1.1 -- podpięcie
    ,,normalne'' daje mu raptem 600 mA, co nie starcza na poprawna pracę.

    Od początku października (kupiłem wówczas netbook) do tej pory Toshiba
    pracowała w netbooku jako wewnętrzny -- było OK. Od wczoraj szaleje
    jako zewnętrzny (trzeba było skopiować ją na nowy dysk) i są problemy
    TYLKO w chwili ruszania. Po ruszeniu i wejścia na USB 2 -- dysk pracuje
    jako zewnętrzny ponad jedną dobę bez trudności. :)

    Toshiba ustąpiła miejsce Seagete'owi. Seagate sprawuje się dobrze
    w notebooku a teraz będzie testowany w netbooku. W notebooku mam
    (właśnie teraz pisze) WXP, a w netbooku mam W7 i pod nim, na
    maszynie wirtualnej mam WXP...

    Najchętniej bym Toshibę wrzucił do obudowy z USB 3...

    -=-

    Za jakiś czas opisze wrażenia z Seagatów -- na razie mogę napisać,
    że są szokująco szybkie jak na dyski 2.5 calowe. :) Setkę MB/s
    ciągnie to coś bez trudu gdzieś do połowy dysku. Od dziś zacznę
    testowanie tego dysku także w netbooku -- dziś dopiero skopiowałem
    Toshibę na tego Seagate...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-03-25 07:22:08
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-24 23:14, Hades wrote:

> [...]
    > do komputera stacjonarnego za pomoca kabla USB z ... 2 wtyczkami. Czemu
    > tak jest nie wiem. Pewnie jest jednak tego jakis (techniczny?) powod.

    Jeżeli w PC/Laptop masz porty USB3.0 (które dają większy prąd) - na 100%
    podłączasz jednym kabelkiem. Z USB2.0 nie ma gwarancji ponieważ wg
    specyfikacji USB2.0 nie daje wystarczającego prądu do rozkręcenia dysku.

  • 7. Data: 2011-03-25 07:36:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Hades" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > stacjonarnym. Ten sam dysk dziala jednak bez problemu z .... laptopem. I co

    Okazuje się, że stacjonarny to stary trup nie dający odpowiedniego natężenia
    prądu na USB? Stacjonarne 5 letnie komputery bez problemu dają na USB 1A i nie
    trzeba podłączać dwóch przewodów USB.

  • 8. Data: 2011-03-25 08:37:31
    Od: "Paweł U." <p...@n...pl>

    Użytkownik "Hades" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do komputera stacjonarnego za pomoca kabla USB z ... 2 wtyczkami. Czemu
    > tak jest nie wiem. Pewnie jest jednak tego jakis (techniczny?) powod.

    Obstawiam, że zaoszczędzono na zworce dysku. Taki np. WD ze zworką na dysku
    nawet przy rozruchu nie pobiera więcej niż 500mA, co powinno wytrzymać każde
    dniazdo USB /taki soft start/.

    Paweł

  • 9. Data: 2011-03-25 08:38:37
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > prądu na USB? Stacjonarne 5 letnie komputery bez problemu dają na USB 1A i nie

    Napisze ze mnie oosobiscie jest obojetne co i ile pradu daje na zlacza
    USB. Ja nie uzywam (i nie przewiduje w przyszlosci) dyskow zewnetrznych.
    Dla mnie wiec to zadne zmartwienie.
    AM

  • 10. Data: 2011-03-25 10:48:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Paweł U." 4...@n...home.net.pl

    > Obstawiam, że zaoszczędzono na zworce dysku. Taki np. WD ze zworką na dysku nawet
    przy rozruchu nie pobiera więcej niż 500mA, co
    > powinno
    > wytrzymać każde dniazdo USB /taki soft start/.

    A co to za zworka? Może mam ją w Toshibie?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'