  • 11. Data: 2009-08-07 19:17:24
    Temat: Re: Dysk 120 GB - gdzie kupić ?
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > No i? Zawsze można zmniejszyć pojemność.

    Nie ma pewności czy toto będzie działać.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2009-08-07 19:29:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PeJot" napisał:

    > Nie ma pewności czy toto będzie działać.

    Kiedyś, gdy granicą była pojemność 2 GiB a następnie 32 GiB, dyski bywały
    wyposażone w zworkę ograniczającą pojemność do tej magicznej granicy. Może
    teraz są jakieś modele ze zworką ograniczającą pojemność do 128 GiB?

    JoteR

  • 13. Data: 2009-08-08 14:41:50
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "PeJot" <P...@o...pl> wrote in message news:h5huk1$7l4$1@inews.gazeta.pl...
    > Nie ma pewności czy toto będzie działać.

    pewnosci to nigdy nie ma, ale 99% prawdopodobienstwo jest

    nigdy nie widzialem sprawnego dysku ktory odmowilby
    wspolpracy z plyta (przynajmniej ide, w sata byly problemy
    z chipsetami via)

    a nawet jezeli to zawsze mozna machnac upgrade biosu (jezeli
    jest lub da sie zrobic), czy kupic kontroler sata na pci i
    dysk sata

  • 14. Data: 2009-08-08 18:05:53
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie płyta tylko mostek USB/ATA.
    -----------------
    Zamiast szukać dysku z wykopalisk, wymień ten mostek
    lub całą obudowę, w którym mostek siedzi i będzie
    po problemie. A najprościej będzie zakupić nowy
    dysk zewnętrzny, może wyjść nawet taniej niż dysk ATA
    o tej samej pojemności.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 15. Data: 2009-08-09 13:29:01
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    > nigdy nie widzialem sprawnego dysku ktory odmowilby
    > wspolpracy z plyta (przynajmniej ide, w sata byly problemy
    > z chipsetami via)

    nie doczytalem, tym bardziej - lepiej wymienic cala kieszen na sata
    niz zajmowac sie wykopaliskami

  • 16. Data: 2009-08-09 13:55:04
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    tg pisze:
    > nigdy nie widzialem sprawnego dysku ktory odmowilby
    > wspolpracy z plyta (przynajmniej ide, w sata byly problemy
    > z chipsetami via)

    Zworka sprawę załatwia, ale ja wiem, że łatwiej jest psioczyć na VIA:)
    Swego czasu była tu na grupie o tym dyskusja i nie chce po raz drugi
    puszki pandory otwierać;)

    > a nawet jezeli to zawsze mozna machnac upgrade biosu (jezeli
    > jest lub da sie zrobic), czy kupic kontroler sata na pci i
    > dysk sata

    Upgrade biosu nie zawsze sprawę załatwia. Ja bym przed tym zajrzał na
    stronę producenta, czy w historii aktualizacji jest coś o "48 bit LBA
    support" Producent mógł prostu sprawę olać i już nie aktualizuje biosa
    od danego modelu.
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 17. Data: 2009-08-14 10:23:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    JoteR pisze:
    > granicy. Może teraz są jakieś modele ze zworką ograniczającą pojemność
    > do 128 GiB?

    Kiedyś były. Potem zaprzestano tego, bo zwiększało koszty
    a przestało być potrzebne. Niektóre dyski mają jeszcze moż-
    liwość włączania ograniczenia pojemności programowo.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |