  • 1. Data: 2009-08-06 20:34:51
    Temat: smuga na matrycy LCD
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Witam,

    Od kilku lat jestem szczesliwym posiadaczem monitora LCD FujitsuSiemens 19".
    Niestety od kilku tygodni radosc moja psuje dziwna smuga, ktora niestety z
    tygodnia na tydzien staje sie coraz wyrazniejsza. Wyglada to tak (fotki po
    ok 2mb):

    http://img30.imageshack.us/img30/8753/dsc01772a.jpg
    http://img263.imageshack.us/img263/9550/dsc01774.jpg

    Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi to
    albo na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale moze jakis
    fachowiec sie wypowie?

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 2. Data: 2009-08-07 01:18:04
    Temat: Re: smuga na matrycy LCD
    Od: aux <a...@...pl>

    On Thu, 6 Aug 2009, Artur wrote:

    > Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi to albo
    > na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale moze jakis
    > fachowiec sie wypowie?

    Prawie wszystko ma koniec. Kij ma dwa końce. Kijowe matryce są trwalsze

  • 3. Data: 2009-08-07 06:50:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi to
    > albo na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale moze
    > jakis fachowiec sie wypowie?

    Na wszystkich kolorach to występuje?

  • 4. Data: 2009-08-07 07:33:33
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    > Użytkownik "Artur" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Na wszystkich kolorach to występuje?

    nie, wlasnie sek w tym, ze na kolorach podstawowych tego nie widac albo
    ledwo widac, najbardziej jest to widoczne wlasnie na takich brazowych tlach,
    bardzo slabo widoczne tez jest na niebieskim tle w trakcie uruchamiania
    xp-eka

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 5. Data: 2009-08-07 09:31:16
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Artur pisze:
> [...]
    > 19". Niestety od kilku tygodni radosc moja psuje dziwna smuga, ktora
    > niestety z tygodnia na tydzien staje sie coraz wyrazniejsza. Wyglada to

    Fachowiec nie jestem ale miałem cos identycznego tylko bardziej w lewo.
    Poszedł monitor na serwis i wrócił bez smugi - powiedzieli ze
    zdemontowali wszystko złożyli z powrotem i smugi już nie było (była ale
    tak mała ze trzeba było się wpatrywać)

    Rok później padł zasilacz w monitorze i... po wymianie zasilacza smuga
    kompletnie znikła. Dlatego obstawiam problemy z zasilaniem. Obadaj jeśli
    nie na gwarancji czy wszystko wewnątrz jest ok - odo otwarcia obudowy
    trzeba niestety użyć siły co zostawia na niej trwałe ślady.

    Świetlówka w tym modelu jest zintegrowana z matrycą co oznacza ze samemu
    jej wymiana jest delikatnie mówiac trudna.

  • 6. Data: 2009-08-07 09:42:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ledwo widac, najbardziej jest to widoczne wlasnie na takich brazowych
    > tlach, bardzo slabo widoczne tez jest na niebieskim tle w trakcie

    Nie martw się - mój monitor też tak ma (i to chyba od nowości). Miałem
    zawozić do serwisu, ale miesiąc bez monitora mnie nie urządzała. Po
    przeczyszczeniu ekranu jakoś mniej jest to widoczne. Na vista w ogóle nie
    widzę tego problemu.

  • 7. Data: 2009-08-07 13:15:01
    Od: "Jakub Spiernowski" <J...@z...de>

> [...]
    > Poszedł monitor na serwis i wrócił bez smugi - powiedzieli ze zdemontowali
    > wszystko złożyli z powrotem i smugi już nie było (była ale tak mała ze

    bingo! - taka jest przyczyna, zmiany naprężeń w warstwach folii w
    podświetleniu pod wpływem wilgoci temperatury itp czynników, najbardziej
    widoczne na szarych tłach, najlepiej rozłożyć i złożyć matryce ale nie
    gwarantuje że jak zrobi się sucho problem powróci

    można też próbować dokładnie przemasować całą matrycę "odprężyć"

    J.