  • 11. Data: 2012-03-01 21:05:57
    Temat: Re: Dymania w dupę rodaka ciąg dalszy. Po paliwach przyszedł czas na autostrady.
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    to napisał(a):
    > begin Krzysztof 45

    > Nie po, tylko przed,
    ?????
    > bo interesująca rzecz to konstrukcja umów,
    Jasne. W interesie czyim?
    > a te zostały podpisane już dawno
    W 1945 ze Stalinem?
    > i zapewne w tej chwili nic się z nimi nie da zrobić.
    I to jest wytłumaczenie dymania.
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2012-03-01 21:07:34
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Polskie opłaty są wprawdzie niższe niż np. we Francji, ale za to siła
    > nabywcza Polaków jest znacznie mniejsza niż w przypadku Francuzów. Za
    > średnią pensję Francuz może przejechać 47 000 km, zaś Polak - zaledwie 12
    > 500 km.

    No właśnie! A telewizory LCD też kosztują tyle co we Francji. Telewizor LCD
    powinien być u nas 4 razy tańszy, bo mamy niższą siłę nabywczą! Co więcej,
    te telewizory są produkowane w Polsce! To skandal, że u nas kosztują tyle
    samo, co we Francji.
    Powiem więcej! Cukiernicy i pielęgniarki mają trzy razy niższą siłę nabywczą
    niż informatycy. Jak to możliwe, że benzyna dla pielęgniarek kosztuje tyle
    samo co benzyna dla informatyków?!

    --
    Marcos

  • 13. Data: 2012-03-01 21:23:18
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    =Marcos= napisał(a):
> [...]
    > nabywczą niż informatycy. Jak to możliwe, że benzyna dla pielęgniarek
    > kosztuje tyle samo co benzyna dla informatyków?!

    Banialuki wypisujesz.

    Wiesz czemu Minister transportu Sławomir Nowak, "przesrał" negocjacje ze
    Stalexportem, odnośnie
    stawek za przejazd autostrada?

    Bo Rząd zgodził się na kolejny aneks do umowy, ponieważ chciał odzyskać pieniądze,
    które trafiłyby
    do Stalexportu, gdyby to on nadal zarządzał skrzyżowaniem Murckowska. 5 lat temu
    Stalexport odmówił
    przebudowy często zakorkowanego węzła. Spółka stwierdziła, że nie ma tego w koncesji.
    Przebudowę
    wzięło więc na siebie państwo i od tego czasu to Generalna Dyrekcja Dróg opiekuje się
    węzłem. Teraz
    Stalexport musi zwrócić pieniądze, w sumie 24 miliony złotych. A zapowiedziana
    podwyżka szybko
    pozwoli odzyskać tę sumę.

    I wszystko w temacie dymania, a swoje przykłady to wiesz gdzie wsadzić.
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2012-03-01 23:13:53
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-03-01 20:03, J.F pisze:

    > Ktos wie jakie beda stawki na "panstwowej" A4 ?

    najpierw była mowa o 20gr/km, potem, że zarobią na tym za dużo i wtedy
    będą musieli oddać dotację UE, więc zapowiedzieli obniżkę do 10gr/km.
    Ale tylko mówili, czyli papierka z podpisami na to nie ma i ostatnio
    Tusk znowu zaczął temat, że powinno być taniej, żeby UE nie oddawać. Ale
    ZTCW to konkretów dalej brak.. I sam jestem ciekawy, czy te 10/20gr/km
    to netto czy brutto..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 15. Data: 2012-03-01 23:14:08
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 01.03.2012 =Marcos= <marcos.MALPA@> napisał/a:

> [...]
    > niż informatycy. Jak to możliwe, że benzyna dla pielęgniarek kosztuje tyle

    Taki drobiazg, że polskie autostrady są budowane w Polsce, na polskich
    gruntach, przez polskie firmy zatrudniające Polaków i używające polskich
    materiałów budowalnych Ci oczywiście umknął? Bo o zatrudnianiu Polaków w
    Polsce do utrzymywania tych autostrad i tym podobnych różnicach to już
    mi się pisać nie chce...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2012-03-01 23:40:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał Baszyński w <news:jiosav$q5s$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > Tusk znowu zaczął temat, że powinno być taniej, żeby UE nie oddawać. Ale
    > ZTCW to konkretów dalej brak.. I sam jestem ciekawy, czy te 10/20gr/km

    Zysku... Teraz trzeba pokombinować z kosztami, żeby mieć uzasadnienie dla
    40gr przychodu za kilometr.
    Można tez liczyć kreatywnie metry -- na 1 metr bieżący autostrady przypada
    ileś metrów kwadratowych -- tylko wtedy wyłączenie pasa z ruchu musi być
    uwzględnione i chyba o to chodzi w tych dopłatach, na pewno nie mogą
    wyłaczyc pasa awaryjnego...

    --
    Tomasz Nycz

  • 17. Data: 2012-03-01 23:49:10
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > materiałów budowalnych Ci oczywiście umknął? Bo o zatrudnianiu Polaków w
    > Polsce do utrzymywania tych autostrad i tym podobnych różnicach to już

    Polskie grunty:
    średnia cena 1m działki budowlanej = ~125zł w skali kraju
    średnia cena 1ha działki rolnej = 15000zł
    Francuskie grunty:
    średnia cena 1m działki budowlanej = 51E w skali kraju
    średnia cena 1ha działki rolnej = 3800E
    Grunty u nas są niewiele tańsze, materiały budowlane też. Maszyny kosztują
    tyle samo. Podejrzewam, że różnica w cenie budowy i utrzymania względem
    kraju "bogatszego" to 20-30% i taka różnica w cenie przejazdu jest dla mnie
    zrozumiała. Oczekiwanie, że będzie 3x tańszy, bo zarabiamy 3x mniej jest z
    kosmosu.

    Konkretne dane z Francji znalazłem: budowa 1km autostrady kosztuje średnio 6
    milionów euro z wszystkim, utrzymanie 13500E rocznie za 1km.
    Wg jakiegoś artykułu w Bankierze, średni koszt budowy w Polsce to 5,3
    miliona euro, utrzymanie 179 tys. zł (~45000E) rocznie za 1km. Nie wiem na
    ile to poprawne, ale faktem jest, że na pewno mamy więcej odśnieżania i
    sypania solą, no i naprawianie po zimie.
    --
    Marcos

  • 18. Data: 2012-03-01 23:59:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    =Marcos= w <news:jioud1$3ve$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > ile to poprawne, ale faktem jest, że na pewno mamy więcej odśnieżania i
    > sypania solą, no i naprawianie po zimie.

    TPZ jest większy ze wzgledu na te kilometry autostrad w PL.
    I obywatele sól drogową zeżarli i trza było zamówić za twardą walutę dostawy
    z Jordanii...

    --
    Tomasz Nycz

  • 19. Data: 2012-03-02 02:00:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Mar 2012 19:43:21 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Minister transportu Sławomir Nowak, jeszcze w lutym, podjął negocjacje ze
    Stalexportem, ale jak sam
    > przyznał, poniósł porażkę. Umowa koncesyjna, zwłaszcza jej aneks z 2005 roku, są
    napisane w taki
    > sposób, że Ministerstwo Transportu nie ma nic do powiedzenia.

    a kto aneks podpisal ?
    Bo 2005 to byl akurat rok wyborczy ..

    J.

  • 20. Data: 2012-03-02 02:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Mar 2012 21:05:57 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):
    > Jasne. W interesie czyim?
    > W 1945 ze Stalinem?

    w 1997. Taki prezent od komuchow na odchodnym

    J.