  • 21. Data: 2012-03-02 05:15:47
    Temat: Re: Dymania w dupę rodaka ciąg dalszy. Po paliwach przyszedł czas na autostrady.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysztof 45" <m...@v...pl> wrote in message
    news:jiog0d$8ov$1@news.vectranet.pl...
    > Od dziś autostrada A4 najdroższa w Europie.
    [...]
    > Polskie opłaty są wprawdzie niższe niż np. we Francji,

    Francja nie jest w Europie?

  • 22. Data: 2012-03-02 06:44:38
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):
    > w 1997. Taki prezent od komuchow na odchodnym

    Przy moim pytaniu na zaznaczyłem oczka :) Ale O.K. niektórym ta informacja sie przyda
    :)
    --
    Krzysiek

  • 23. Data: 2012-03-02 07:01:10
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-03-01 21:07, =Marcos= pisze:

    > No właśnie! A telewizory LCD też kosztują tyle co we Francji. Telewizor
    > LCD powinien być u nas 4 razy tańszy, bo mamy niższą siłę nabywczą! Co
    > więcej, te telewizory są produkowane w Polsce! To skandal, że u nas
    > kosztują tyle samo, co we Francji.
    > Powiem więcej! Cukiernicy i pielęgniarki mają trzy razy niższą siłę
    > nabywczą niż informatycy. Jak to możliwe, że benzyna dla pielęgniarek
    > kosztuje tyle samo co benzyna dla informatyków?!

    Ale podatki już nie muszą być takie same u nas jak w krajach
    rozwiniętych. To znaczy muszą bo tak powiedziała UE :-(
    Można podyskutować dlaczego towary są w takich samych cenach jak na
    zachodzie skoro przynajmniej jeden składnik (pensje pracowników) są
    mniejsze.
    Gdzie to się podziewa? Zjada polska przerośnięta biurokracja? Haracz za
    technologię a może coś jeszcze innego? Najzwyklejsze w świecie DYMANIE?
    Tak czy siak przy towarach które są u nas produkowane rachunek się nie
    zgadza. Co na to WSPANIAŁY minister finansów?
    :-)

  • 24. Data: 2012-03-02 07:27:53
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pobawię się w "fachowca".
    > Jak nie stać Cię na opłacanie dróg to przestań jeździć. Sprzedaj samochód,
    > kup rower będzie mniej spalin.

    Trol

  • 25. Data: 2012-03-02 07:30:51
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "SkiMir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pobawię się w "fachowca".
    > Jak nie stać Cię na opłacanie dróg to przestań jeździć. Sprzedaj samochód,
    > kup rower będzie mniej spalin.

    Przypomniał mi się pewien kabaret:
    - Po co Ci głowa?
    - Jem niom.

  • 26. Data: 2012-03-02 07:37:22
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > LCD powinien być u nas 4 razy tańszy, bo mamy niższą siłę nabywczą! Co
    > więcej, te telewizory są produkowane w Polsce! To skandal, że u nas

    A jakoś poziom cen na wsi i małych miastach jest niższy niż w dużych
    miastach.

    > Powiem więcej! Cukiernicy i pielęgniarki mają trzy razy niższą siłę
    > nabywczą niż informatycy. Jak to możliwe, że benzyna dla pielęgniarek
    > kosztuje tyle samo co benzyna dla informatyków?!

    A w Polsce jest na odwrót. Pan poseł który źle nie zarabia ma paliwo za
    darmo i nie ważne że wszędzie lata samolotem.

  • 27. Data: 2012-03-02 07:40:27
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:jioku2$id$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > LCD powinien być u nas 4 razy tańszy, bo mamy niższą siłę nabywczą! Co
    > więcej, te telewizory są produkowane w Polsce! To skandal, że u nas

    Telewizor LCD moze i jest produkowany w Polsce ale nie przez polską firmę.
    Dlatego nie ma "polskiej" ceny.

    > Powiem więcej! Cukiernicy i pielęgniarki mają trzy razy niższą siłę
    > nabywczą niż informatycy. Jak to możliwe, że benzyna dla pielęgniarek
    > kosztuje tyle samo co benzyna dla informatyków?!

    Benzyna też nie jest "polska"

  • 28. Data: 2012-03-02 08:02:25
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 1 Mar 2012 21:07:34 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > Powiem więcej! Cukiernicy i pielęgniarki mają trzy razy niższą siłę nabywczą
    > niż informatycy.

    My najwyraźniej różnych cukierników znamy :)

    AK

  • 29. Data: 2012-03-02 08:04:01
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-01 19:43, Krzysztof 45 pisze:
    > Od dziś autostrada A4 najdroższa w Europie.(...)
    > Polskie opłaty są wprawdzie niższe niż np. we Francji,

    to nie jest tak źle ;)

    ale za to siła
    > nabywcza Polaków jest znacznie mniejsza niż w przypadku Francuzów. Za
    > średnią pensję Francuz może przejechać 47 000 km, zaś Polak - zaledwie
    > 12 500 km.

    tu też się nie zgodzę, przyjmując że we Francyji jest 5x więcej
    autostrad niż w Polsce to w PL średnia pensja wystarczy na opłaty za
    przejechanie ponad 60kkm - to więcej niż we Francji :)))

    > Minister transportu Sławomir Nowak, jeszcze w lutym, podjął negocjacje
    > ze Stalexportem, ale jak sam przyznał, poniósł porażkę. Umowa
    > koncesyjna, zwłaszcza jej aneks z 2005 roku, są napisane w taki sposób,
    > że Ministerstwo Transportu nie ma nic do powiedzenia.

    szkoda że autostrady nie sprzedają na metry, kupiłbym metr i doiłbym
    kierowców :)

    Lukasz

  • 30. Data: 2012-03-02 08:34:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2012 21:23, Krzysztof 45 pisze:

    > Generalna Dyrekcja Dróg opiekuje się węzłem. Teraz Stalexport musi
    > zwrócić pieniądze, w sumie 24 miliony złotych. A zapowiedziana podwyżka
    > szybko pozwoli odzyskać tę sumę.

    Czy na prawdę nie ma alternatywnych dróg? Przecież jeśli cena przekroczy
    pewien próg, to ludzie zaczną jeździć innymi trasami, nawet mniej wygodnymi.