eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwumasy w benzyniakach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 96

  • 61. Data: 2017-05-18 11:36:43
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 18 maja 2017 11:00:43 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
    >
    > >>>> http://autokult.pl/2272,kolo-dwumasowe-czy-naprawde-
    jest-potrzebne-c
    > >>>> zes c-1
    > >>>>
    > >>> No moment...
    > >>> Powiedzmy silnik 2.0 i 110km to duza moc?
    > >>> Rzeczywiście czujesz jakas róznice jak jedziesz autem z dwumasa i
    > >>> bez dwumasy?
    > >>>
    > >> Ale to o nie Twoje odczucia chodzi tylko o skrzynię biegów i całe
    > >> przeniesienie napędu, robią je coraz słabsze, rzekłbym
    > >> delikatniejsze, jednostopniowe sprzęgło niszczy je szybciej bo naraża
    > >> na większe momenty.
    > >>
    > > Sam widzisz, producent oszczedza na jednych czesciach za to wkłada
    > > inne 5x drozsze.
    > > A za wymiane musimy płacic my.
    > > O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o realne
    > > potrzeby.
    >
    > I zeby jeszcze odrobine pociągnąć temat - problemem nie sa w sumie psujące
    > się czesci.
    > Problemem sa absurdalne ceny.
    > Jak to jest mozliwe ze auto kosztuje 70.000 CAŁE a dwumasa kosztuje 4
    > tysiące, wtryski 10.000 a DPF kolejne 2-3 tysiaki.
    > To ile kosztuje reszta? Pincet?
    >
    Czesci zawsze byly droższe.
    Taki model biznesowy. Ty sie ciesz ze nie ma tak jak w maszynach rolniczych ze czesci
    maja czipa (tak jak tusze w drukarkach) i wymienic se mozesz ale potem musi
    przyjechac fachman z dżondira co ci whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra.

    Amerykance popychaja wlasnie ustawe o prawie do naprawy bo ichnie rolniki maja z tym
    problem. Czasem ruch sie zaczyna od niespodziewanej strony.

    Taki urok patentów, i monopolu na czesci.
    Z drugiej strony przemysl samochodowy to nie jest jakoś szczególnie dochodowy.
    Chyba ze dobrze ukrywaja te przeplywy w papierach i gdzieś gruba kasa wsiąka...


  • 62. Data: 2017-05-18 17:00:42
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    >> > Sam widzisz, producent oszczedza na jednych czesciach za to wkłada
    >> > inne 5x drozsze.
    >> > A za wymiane musimy płacic my.
    >> > O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o
    >> > realne potrzeby.
    >>
    >> I zeby jeszcze odrobine pociągnąć temat - problemem nie sa w sumie
    >> psujące się czesci.
    >> Problemem sa absurdalne ceny.
    >> Jak to jest mozliwe ze auto kosztuje 70.000 CAŁE a dwumasa kosztuje 4
    >> tysiące, wtryski 10.000 a DPF kolejne 2-3 tysiaki.
    >> To ile kosztuje reszta? Pincet?
    >>
    > Czesci zawsze byly droższe.
    > Taki model biznesowy. Ty sie ciesz ze nie ma tak jak w maszynach
    > rolniczych ze czesci maja czipa (tak jak tusze w drukarkach) i
    > wymienic se mozesz ale potem musi przyjechac fachman z dżondira co ci
    > whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra.
    >
    No normalnie posikałem się ze szczescia ze nie rzną nas jeszcze bardziej...

    > Amerykance popychaja wlasnie ustawe o prawie do naprawy bo ichnie
    > rolniki maja z tym problem. Czasem ruch sie zaczyna od niespodziewanej
    > strony.
    >
    > Taki urok patentów, i monopolu na czesci.
    > Z drugiej strony przemysl samochodowy to nie jest jakoś szczególnie
    > dochodowy. Chyba ze dobrze ukrywaja te przeplywy w papierach i gdzieś
    > gruba kasa wsiąka...

    O naiwności...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Życie jest cierpieniem, pieniądze morfiną"


  • 63. Data: 2017-05-18 17:26:55
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 18 maja 2017 17:00:44 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...
    >
    > >> > Sam widzisz, producent oszczedza na jednych czesciach za to wkłada
    > >> > inne 5x drozsze.
    > >> > A za wymiane musimy płacic my.
    > >> > O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o
    > >> > realne potrzeby.
    > >>
    > >> I zeby jeszcze odrobine pociągnąć temat - problemem nie sa w sumie
    > >> psujące się czesci.
    > >> Problemem sa absurdalne ceny.
    > >> Jak to jest mozliwe ze auto kosztuje 70.000 CAŁE a dwumasa kosztuje 4
    > >> tysiące, wtryski 10.000 a DPF kolejne 2-3 tysiaki.
    > >> To ile kosztuje reszta? Pincet?
    > >>
    > > Czesci zawsze byly droższe.
    > > Taki model biznesowy. Ty sie ciesz ze nie ma tak jak w maszynach
    > > rolniczych ze czesci maja czipa (tak jak tusze w drukarkach) i
    > > wymienic se mozesz ale potem musi przyjechac fachman z dżondira co ci
    > > whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra.
    > >
    > No normalnie posikałem się ze szczescia ze nie rzną nas jeszcze bardziej...
    >
    A widzisz powody dla których to by sie nie udało gdyby zechcieli?
    Albo inaczej: Trzeba by sie zapytać ile z elektronicznych komponentów w autach mozna
    wymieniac bez ingerencji w soft ECU?

    W drukarkach sie sporej częsci rynku udało. Albo produkuja drukarki mało trwałe albo
    koszą kase na kolorowej wodzie w pojemnikach z czipem.

    Taki dajmy na to czujnik abs-u to wymienic sie daje bez grzebania w ECU?
    W każdym aucie?

    Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne zazwyczaj
    monopol ma ich twórca.

    Zreszta to ciekawa sprawa jak wyglądaja ustalenia pomiedzy koncernami a dostawcami
    częsci. Ciekawe czy daleko nam do wykupienia takiego boscha czy delphi przez VW czy
    GM?

    Bo FoMoCo jest fordowskie więc tamci juz mają ustawione :)


  • 64. Data: 2017-05-18 19:00:42
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    >> > Czesci zawsze byly droższe.
    >> > Taki model biznesowy. Ty sie ciesz ze nie ma tak jak w maszynach
    >> > rolniczych ze czesci maja czipa (tak jak tusze w drukarkach) i
    >> > wymienic se mozesz ale potem musi przyjechac fachman z dżondira co
    >> > ci whiteliste numerow seryjnych do kompa wgra.
    >> >
    >> No normalnie posikałem się ze szczescia ze nie rzną nas jeszcze
    >> bardziej...
    >>
    > A widzisz powody dla których to by sie nie udało gdyby zechcieli?
    > Albo inaczej: Trzeba by sie zapytać ile z elektronicznych komponentów
    > w autach mozna wymieniac bez ingerencji w soft ECU?
    >
    Z ich punktu widzenia?
    Chyba tylko taki, ze wiedza, ze mechanicy i tak to obejda a wdrozenie
    zabezpieczen tez kosztuje.

    > W drukarkach sie sporej częsci rynku udało. Albo produkuja drukarki
    > mało trwałe albo koszą kase na kolorowej wodzie w pojemnikach z
    > czipem.
    >
    Udało sie?
    Przez ostatnie 5 lat miałem drukarke brothera do ktorej tusze kosztowały po
    3zł za sztuke a teraz mam epsona gdzie tusz kupuje w butelkach i dolewam.
    Miałem szczescie ze kiedys uzywałem firmowej drukarki HP i dzieki temu
    wiedziałem zeby nigdy tego gówna nie kupować.

    Udało się?

    > Taki dajmy na to czujnik abs-u to wymienic sie daje bez grzebania w
    > ECU? W każdym aucie?
    >
    > Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne
    > zazwyczaj monopol ma ich twórca.
    >
    No to trzeba coś z tym zrobić.
    Wydaje się, że własnie tutaj jest rola rządów czy instytucji typu komisja
    europejska.
    Producent ma zrobić trwały samochdód.
    A czesci zamienne? Powinien miec prawo je produkowac tylko producent auta?
    Hmm...

    > Zreszta to ciekawa sprawa jak wyglądaja ustalenia pomiedzy koncernami
    > a dostawcami częsci. Ciekawe czy daleko nam do wykupienia takiego
    > boscha czy delphi przez VW czy GM?
    >
    > Bo FoMoCo jest fordowskie więc tamci juz mają ustawione :)


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
    że w ten sposób staje się potworem." Fryderyk Nietzsche


  • 65. Data: 2017-05-18 19:31:41
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 18 maja 2017 19:00:43 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...
    >

    > > Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne
    > > zazwyczaj monopol ma ich twórca.
    > >
    > No to trzeba coś z tym zrobić.
    > Wydaje się, że własnie tutaj jest rola rządów czy instytucji typu komisja
    > europejska.
    > Producent ma zrobić trwały samochdód.
    > A czesci zamienne? Powinien miec prawo je produkowac tylko producent auta?
    > Hmm...
    >
    No wiesz, popularne czesci jak sróba, łozysko, wentylator sa ustandaryzowane i
    wymienialne.
    Części fikuśne jak np. łozysko zespolone z czujnikiem abs juz standardowe nie jest i
    nie ma precyzyjnej wiedzy w przemysle jak je zrobic poprawnie bo plany ma producent.
    Czemu producent miałby sie dzielić planami i procesem technologicznym?
    A jesli nawet by miał to gdzie jest granica? Blacharke tez powinien publikować w
    formie solidworksowej siatki 3d?

    Taki urok niestety.

    Rozwiązaniem jest nie utrudnianie wejscia na rynek innym graczom.
    Tesla dosyc długo sie bęckowała z tym aby nie musieć tworzyć sieci dealerskiej.
    Koncernom pasuje to ze powstaja kolejne obostrzenia i przez to wiesiek nie zbuduje im
    konkurencyjnej konstrukcji.

    To że producenci nie chca sie dzielic zyskami jest ok.
    Felerem jest to ze tak trudno wejsc na rynek konkurencji.

    Dlatego sie przyglądam ursusowi. Bo knowhow jakies sobie wypracowali, zasoby jakieś
    maja. Ciekawe jak sobie beda dawac rade.

    Alternatywa do powyższego?
    Niech jednostki standardyzacyjne opiszą jak zrobić standardowa plyte nosna samochodu,
    niech zaproponują jak rozmiescic punkty mocowań, opublikuja specyfikacje baterii.

    Z takim czyms mozna zapolowac na czesci różnych dostawców i sobie coś sklecić.
    To troche cofniecie sie w rozwoju ale uwolni rynek.

    Tylko czy komus sie bedzie chcialo takie kitcary skladac?


  • 66. Data: 2017-05-18 20:50:03
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik xxx

    >

    > > Mi sie to też nie podoba ale taki urok monopoli. A na częsci zamienne
    > > zazwyczaj monopol ma ich twórca.
    > >
    > No to trzeba coś z tym zrobić.
    > Wydaje się, że własnie tutaj jest rola rządów czy instytucji typu komisja
    > europejska.
    > Producent ma zrobić trwały samochdód.
    > A czesci zamienne? Powinien miec prawo je produkowac tylko producent auta?
    > Hmm...
    >
    No wiesz, popularne czesci jak sróba, łozysko, wentylator sa ustandaryzowane
    i wymienialne.
    Części fikuśne jak np. łozysko zespolone z czujnikiem abs juz standardowe
    nie jest i nie ma precyzyjnej wiedzy w przemysle jak je zrobic poprawnie bo
    plany ma producent.
    Czemu producent miałby sie dzielić planami i procesem technologicznym?
    A jesli nawet by miał to gdzie jest granica? Blacharke tez powinien
    publikować w formie solidworksowej siatki 3d?

    Taki urok niestety.

    Rozwiązaniem jest nie utrudnianie wejscia na rynek innym graczom.
    Tesla dosyc długo sie bęckowała z tym aby nie musieć tworzyć sieci
    dealerskiej.
    Koncernom pasuje to ze powstaja kolejne obostrzenia i przez to wiesiek nie
    zbuduje im konkurencyjnej konstrukcji.

    To że producenci nie chca sie dzielic zyskami jest ok.
    Felerem jest to ze tak trudno wejsc na rynek konkurencji.
    ---
    No toć właśnie o tym mowa, że trudno bo producent się postarał. Nigdy z
    własnej woli nie ujawni specyfikacji potrzebnej konkurentom do podjęcia
    konkurowania bo nie jest to w jego interesie. Natomiast słusznym wydaje się,
    by rządy jednak wypracowywały jakieś otwarte rozwiązania technologiczne.
    Jeśli nie umieją to nie są społeczeństwu do niczego potrzebne.


  • 67. Data: 2017-05-18 20:59:40
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
    >
    >>>> http://autokult.pl/2272,kolo-dwumasowe-czy-naprawde-
    jest-potrzebne-czes
    >>>> c-1
    >>>>
    >>> No moment...
    >>> Powiedzmy silnik 2.0 i 110km to duza moc?
    >>> Rzeczywiście czujesz jakas róznice jak jedziesz autem z dwumasa i bez
    >>> dwumasy?
    >>>
    >> Ale to o nie Twoje odczucia chodzi tylko o skrzynię biegów i całe
    >> przeniesienie napędu, robią je coraz słabsze, rzekłbym delikatniejsze,
    >> jednostopniowe sprzęgło niszczy je szybciej bo naraża na większe momenty.
    >>
    > Sam widzisz, producent oszczedza na jednych czesciach za to wkłada inne 5x
    > drozsze.

    No nie do końca, auta tanieją bo są coraz oszczędniej budowane poza tym
    normy emisji spalin powodują że muszą być lżejsze, stąd bloki aluminiowe
    a nie żeliwne podobnie skrzynie biegów, nawet miska olejowa to cienka
    blacha a nie odlew jak kiedyś bywało, a że momenty podobne to musieli
    kombinować ze sprzęgłem stąd pomysł na sprzęgło dwumasowe, rozdzielenie
    mas zmniejsza obciążenia skrętne.


    > A za wymiane musimy płacic my.
    > O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o realne
    > potrzeby.
    >
    Są realne bo silniki coraz mocniejsze, jak nie chcesz dwumasy możesz
    kupić słabszy silnik.
    Ja mam zwykły 4 cyl silnik 1600cm3, bez dwumasy, benzyna, chodzi na
    gazie i mam spokój.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 68. Data: 2017-05-18 21:07:12
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 22:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...
    >
    >>> Trzeba głosować nogami i autom z takimi niepotrzebnymi wynalazkami mowic
    >>> głosne "wypierdalaj" w salonie...
    >>
    >> No ale to że wyboru w salonie nie ma? Chyba każdy producent ma nadal
    >> jakąś benzynę bez turbo do wyboru?
    >>
    > Jeszcze...
    > A diesli juz nie...
    >
    Diesli nie ale benzyny będą, diesle już dawno przestały się opłacać, a
    teraz to już katastrofa, ropa droga, silniki o trwałości jak w benzynie,
    do tego dodatkowe fitry z którymi jest problem i do najnowszych trza lać
    jeszcze ad blue :) jak się skończy a zgasimy silnik to już go nie
    odpalimy :( jeden typ tak podobna ma, ale nie wiem jaki.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 69. Data: 2017-05-18 21:10:24
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-15 o 12:01, Budzik pisze:
    > Użytkownik p...@g...com ...
    >
    >> Dlaczego ? Jesli znajdziesz barana ktory to kupi mozesz zamontowac tam
    >> nawet dywanik z funkcja masazu bosych stop lub inne niezbedne gadzety
    >> :-)
    >>
    > Co nie przeszkadza mowic otwarcie ze koncerny robią klientów w ciula.
    > a nie udawac ze robią klientom dobrze.
    >
    Trza kupować u takich co nie robią klientów w ciula.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 70. Data: 2017-05-18 22:00:41
    Temat: Re: Dwumasy w benzyniakach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    >> A za wymiane musimy płacic my.
    >> O tym własnie mowie ze to o polityke producentów chodzi a nie o realne
    >> potrzeby.
    >>
    > Są realne bo silniki coraz mocniejsze, jak nie chcesz dwumasy możesz
    > kupić słabszy silnik.
    > Ja mam zwykły 4 cyl silnik 1600cm3, bez dwumasy, benzyna, chodzi na
    > gazie i mam spokój.

    Ale czytasz cały wątek?
    Toc od tego się zaczeło, ze w dieslach juz nie masz wyboru a w benzynach
    nie bedziesz miał za chwile.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: