  • 11. Data: 2015-01-30 00:08:17
    Temat: Re: Duże wyświetlacze alfanumeryczne LCD?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 22:39:30 +0100, Marek napisał(a):
    > On Thu, 29 Jan 2015 21:15:08 +0100, "J.F."
    -graficzne-14x28.html

    > Doczytałeś o prądzie?

    Technologia jest taka, ze to zasadniczo wcale pradu nie wymaga.
    Raz ustawione zachowuje pozycje kompletnie bez zasilania, mniej niz
    LCD :-)
    Dopiero przestawienie wymaga sporego impulsu (~350ma przez ~1ms na
    kazdy zmieniany piksel).
    Jak sie rzadko zmienia, to sredni prad wychodzi malutki.
    Ogniwo sloneczne, akumulatorek i moze sie obejsc kompletnie bez
    zasilania :-)

    Sterowanie tego jest upierdliwe (temat na osobna dyskusje), wiec mogli
    nie oszczedzac w sterowniku. Ale mozna zrobic wlasny, lepszy :-)

    P.S.
    "Doświadczenie zdobywaliśmy jako wieloletni dystrybutor kanadyjskiej
    firmy FP Electronics. W 2007 roku odkupiliśmy linię produkcyjną od
    kończącej działalność firmy FP Electronics i przenieśliśmy produkcję
    do Polski."

    J.

    P.S. o, znalazlem LCD, ale tylko cyfre
    http://pl.mouser.com/ProductDetail/Lumex/LCD-S101D40
    TR/?qs=sGAEpiMZZMt7dcPGmvnkBjJpfzQAFhrWsljg4sBYsnM%3

    Producent Lumex - moze maja i inne.

    A jak sie poszuka, to i
    http://www.woehrleonline.ch/english/produkte/bub/gro
    ss/lcd-gsc.php
    http://www.reitberger.de/English/Large%20displays/gr
    aphic_lcd_displays_TK/graphic_lcd_displays_1.htm

    Za pol krolestwa to pewnie mozna i customa zamowic ...
    a za cwierc ...
    https://www.youtube.com/watch?v=_zoeeR3geTA

  • 12. Data: 2015-01-30 01:08:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Jan 2015 00:08:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. o, znalazlem LCD, ale tylko cyfre
    > http://pl.mouser.com/ProductDetail/Lumex/LCD-S101D40
    TR/?qs=sGAEpiMZZMt7dcPGmvnkBjJpfzQAFhrWsljg4sBYsnM%3

    Za 30eur to jest ekran kindla.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-02-01 09:19:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2015 01:08:21 +0100, Marek napisał(a):
    > On Fri, 30 Jan 2015 00:08:17 +0100, "J.F."
    TR/?qs=sGAEpiMZZMt7dcPGmvnkBjJpfzQAFhrWsljg4sBYsnM%3

    > Za 30eur to jest ekran kindla.

    No i do tego pilem, krolestwo okazuje sie nie warte 30 eur :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-02-01 15:20:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No i do tego pilem, krolestwo okazuje sie nie warte 30 eur :-)

    A Kindle warty jest ledwie dwa razy tyle. Może lepiej kupić cały
    i zagospodarować drugą połówkę?

    A tak przy okazji, kilkanaście lat temu potrzebowaliśmy dużego
    wyświetlacza alfanumerycnego, a nawet trochę graficznego, który
    by był dobrze widoczny w dzień z dużej odległości. Padło na
    rozwiązanie podpatrzone w warszawskich autobusach. Mechaniczny
    system, taka obrotowa blaszka, z jednej strony czarna, z drugiej
    w żarówiastym odblaskowym kolorze. Odwracały ją elektromagnesy,
    które pobierały prąd tylko w chwili zmiany stanu. Moduły gdzieś
    calowej wielkości, można z tego składać dowolnie duże matryce.
    Jakaś kanadyjska firma to produkowała. Z tym że jak się okazało,
    to dobre było wyłącznie do autobusów. Po miesiącu eksploatacji
    płytki zaczęły się zacinać i nie chciały sie obracać. Chyba że
    walnęło się pięścią w obudowę. W trzęsącym się autobusie wada
    ta w ogóle nie przeszkadzała, nawet nie była zauważalna.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2015-02-01 15:56:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Sunday, February 1, 2015, 3:20:51 PM, you wrote:

> [...]
    > walnęło się pięścią w obudowę. W trzęsącym się autobusie wada
    > ta w ogóle nie przeszkadzała, nawet nie była zauważalna.

    Było zawiesić na sprężynach i dodać gumowy impulsownik kinetyczny z
    trzonkiem drewnianym na elektromagnesie ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-02-01 22:09:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 15:20:51 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > które pobierały prąd tylko w chwili zmiany stanu. Moduły gdzieś
    > calowej wielkości, można z tego składać dowolnie duże matryce.

    To chyba to samo - ta firma to pewnie FP (Ferranti-Packard), od ktorej
    owa Alfa kupila maszyny..

> [...]
    > walnęło się pięścią w obudowę. W trzęsącym się autobusie wada
    > ta w ogóle nie przeszkadzała, nawet nie była zauważalna.

    W podobnej technologii robiono wyswietlacze 7-seg.
    Byly powszechnie uzywane na stacjach paliw. Raczej sie nie zacinaly
    ... ale po paru latach dystrybutory wymieniono na LCD.
    Ciekawe czemu ...

    J.

  • 17. Data: 2015-02-01 23:31:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Feb 2015 22:09:25 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Byly powszechnie uzywane na stacjach paliw. Raczej sie nie zacinaly

    Wręcz przeciwnie. Z rok, może dwa temu miałem emocjonującą dyskusję
    na stacji paliw gdy cena na dystrybutorze była inna niż się okazało w
    kasie. Było 1 zamiast 4 w dzies. groszy bo zaciety był właśnie
    wyświetlacz, tak to tłumaczył personel.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-02-01 23:47:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Feb 2015 23:31:36 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > na stacji paliw gdy cena na dystrybutorze była inna niż się okazało w
    > kasie. Było 1 zamiast 4 w dzies. groszy bo zaciety był właśnie

    No bo wiesz - ja juz ich od wielu lat nie widuje, a Ty widac opisujesz
    taki, co przepracowal dwa razy wiecej niz zakladano :-)

    J.

  • 19. Data: 2015-02-03 22:13:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-01 o 23:47, J.F. pisze:

    > No bo wiesz - ja juz ich od wielu lat nie widuje, a Ty widac opisujesz
    > taki, co przepracowal dwa razy wiecej niz zakladano :-)
    Eee tam, na np: na BP są, zawsze jak koło niego przechodziłem to się
    zastanawiałem
    jak to działa, teraz już wiem :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2015-02-07 13:41:59
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    .net...

    W podobnej technologii robiono wyswietlacze 7-seg.
    Byly powszechnie uzywane na stacjach paliw. Raczej sie nie zacinaly
    ... ale po paru latach dystrybutory wymieniono na LCD.
    Ciekawe czemu ...

    Bo zaczęto je robić u Chińczyka :) Ten plastik wygina się od słońca i
    blokuje ruch klapki. Wyświetlacze robione u Niemca działają już
    kilkadziesiąt lat bez awarii. No i taki LCD jest jednak tańszy. Nawiasem, te
    LCD też padają od słońca, bezpośredniego słońca.
    Wojtek