  • 1. Data: 2010-09-29 17:48:07
    Temat: Drukarka do firmy (kolorowy laser) - jaka?
    Od: "Pancio" <w...@t...pl>

    Witam,
    Mam prośbę, czy moglibyście mi podsunąć pomysł, jaką drukarkę kupić do
    firmy. Chodzi o kolorowy laser, do wydruku ofert ze zdjęciami. Nie musi mieć
    mega-hiper wysokiej rozdzielczości wydruku, ale ważne żeby była w miarę
    szybka i mało awaryjna (!) to ważne.
    Użytkowna będzie w sieci czyli mile widziany jakiś serwer wydruku. Docelowo
    drukowanych będzie około 50-100 dziennie (czasem mniej).
    Podpowiedźcie mi proszę, bo spoglądając na Allegro kociokwiku już dostaje.

    Z góry stokrotne dzięki za podpowiedzi,
    Pozdrawiam Pancio.

  • 2. Data: 2010-09-30 07:30:57
    Temat: Re: Drukarka do firmy (kolorowy laser) - jaka?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 19:48:07 +0200, Pancio napisał(a):

> [...]
    > mega-hiper wysokiej rozdzielczości wydruku, ale ważne żeby była w miarę

    To kup porządny (!) atrament. Kolorowy laser w cenie <2kzł nie będzie ani
    szybki, ani bezawaryjny, ani tani w obsłudze, a zdjęcia będzie drukował po
    prostu koszmarne.

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2010-09-30 08:21:08
    Od: "Pancio" <w...@k...onet.pl>

> [...]
    > szybki, ani bezawaryjny, ani tani w obsłudze, a zdjęcia będzie drukował po

    Witam,
    Nie mówię, że drukarka musi być poniżej 2.000 zł. Może i kosztować 3 lub 4
    tysiące, byleby wydruk być przyzwoity.
    Mamy obecnie niezły atrament, ale wydruk z jakością fotograficzną trochę
    trwa, a generalnie nam wystarczy zwykłe zdjęcie wydrukowane na normalnym
    papierze A4 - czyli naprawdę nic specjalnego.
    Powiem więcej, mamy obecnie JaserJet 2550L i w sumie to wystarcza, ale
    wydruk trwa koszmarnie długo. Np. żeby predrukować 100 kartek, to trzeba na
    to poświęcić jakieś 30-40 minut. No trochę to za długo.
    Czyli przede wszystkim szybkość, potem koszty eksploatacji, a dopiero na
    kolejnym miejscu jakość.

  • 4. Data: 2010-09-30 08:59:21
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 10:21:08 +0200, Pancio napisał(a):

> [...]
    > papierze A4 - czyli naprawdę nic specjalnego.
    > Powiem więcej, mamy obecnie JaserJet 2550L i w sumie to wystarcza, ale
    /.../
    > Czyli przede wszystkim szybkość, potem koszty eksploatacji, a dopiero na
    > kolejnym miejscu jakość.

    Kup poleasingową kserokopiarkę - za ~4-5kzł kupisz porządną (choć używaną)
    maszynę, wielkości małej szafy, z dupleksem, siecią, podajnikami,
    odbiornikami i HGW co jeszcze. Maszyna będzie niezniszczalna i niezawodna.
    A jako bonus będzie kserokopiarką :).

    Ewentualnie zaproponują ci wynajem podobnego urządzenia za 0zł, z
    odpłatnością za stronę - masz wtedy w d**e wszelkie tonery, bębny, wałki,
    grzałki i tym podobne. Ładujesz papier i drukujesz, co miesiąc przychodzi
    pan sprawdzić licznik i wystawia fakturę. Czasem takie rozwiązanie może się
    okazać trochę tańsze, to już zależy od oferty, jaką ewentualnie Ci
    przedstawią i od Twojego zapotrzebowania.

    W powyższym, choć może to tak wyglądać, nie ma ani grama ironii. Naprawdę,
    zupełnie szczerze polecam wycieczkę do jakiejś lokalnej firmy, zajmującej
    się poleasingowymi kserokopiarkami.

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2010-09-30 09:12:13
    Od: "Pancio" <w...@k...onet.pl>

> [...]
    > zupełnie szczerze polecam wycieczkę do jakiejś lokalnej firmy, zajmującej

    Ty wiesz, że to całkiem niezły pomysł.
    Co prawda znając mojego szefa będzie wolał nowy sprzęt, ale podsunę mu też
    takie rozwiązanie.
    Kserokopiarek Ci u nas nigdy za wiele :)
    A jeśli już uprze się jednak na drukarkę, to możesz mi podpowiedzieć jakiś
    model na który powinienem zwrócić szczególną uwagę?

  • 6. Data: 2010-09-30 11:07:36
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    Pancio wrote:
> [...]
    > A jeśli już uprze się jednak na drukarkę, to możesz mi podpowiedzieć
    > jakiś model na który powinienem zwrócić szczególną uwagę?

    tylko weź pod uwage, ze większość wypożyczających okresla minimalna ilośc
    wydruków miesięcznie np. 3000-5000

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 7. Data: 2010-09-30 19:14:44
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 11:12:13 +0200, Pancio napisał(a):

> [...]
    > A jeśli już uprze się jednak na drukarkę, to możesz mi podpowiedzieć jakiś
    > model na który powinienem zwrócić szczególną uwagę?

    Dowolna Konica-Minolta z serii Bizhub
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 8. Data: 2010-10-01 08:51:51
    Od: <p...@o...pl>

> [...]
    > Docelowo drukowanych będzie około 50-100 dziennie (czasem mniej).
    > Podpowiedźcie mi proszę, bo spoglądając na Allegro kociokwiku już dostaje.

    Może zainteresuj się stałoatramentowymi:
    http://www.xerox.centrumdruku.com.pl/drukarki/staloa
    tramentowe.cd

    Używam Phaser 8860DN od ok. roku. Jak dotąd nawet papier się nie zaciął.
    Drukarka jest bardzo szybka, dosyć głośna (skutek wyrzucania papieru
    z szybkością maszyny poligraficznej...), koszty eksploatacji - chyba
    najniższe
    z dostępnych w tej chwili na rynku. Wadą może być dość długie rozgrzewanie
    się po włączeniu - nawek kilka minut, można ją jednak skonfigurować tak,
    aby robiła to np. rano, przed rozpoczęciem pracy, później jest już
    normalnie.
    Poza tym te kostki atramentu są całkowicie bezproblemowe - żadnego
    brudzenia,
    czyszczenia, pylenia, etc. No i poza atramentem z materiałów
    eksploatacyjnych
    jest właściwie tylko rolka konserwująca (ok. 150zł, co 30000 stron).
    Nie ma bębnów, nagrzewnicy, pasów transmisyjnych, etc., które zazwyczaj
    mocno
    podnoszą koszta eksploatacji.
    Jakość wydruków - przyzwoita. Nieco gorsza niż atramentówek w trybie photo,
    ale wydruki są błyszczące i odporne na wodę.
    Gramatura papieru - z podajnika ręcznego bez problemu do 160.
    Z tacy, w dupleksie nieco mniej, ale do jakichś 120 daje radę...

    Pozdrawiam...
    vVojtek.
    www.frozentime.prv.pl

  • 9. Data: 2010-10-01 12:43:55
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 09:30:57 +0200, Yakhub napisał(a):

    > To kup porządny (!) atrament. Kolorowy laser w cenie <2kzł nie będzie ani
    > szybki, ani bezawaryjny, ani tani w obsłudze, a zdjęcia będzie drukował po
    > prostu koszmarne.

    Eee tam.
    U nas w firmie jest HP Color LaserJet CP2025dn, sieciowa. I jest tez jakis
    Photosmart atramentowy. Zdaje sobie sprawe ze jakims grafkiem nie jestem -
    ale dla "laika" wydrugi z CL absolutnie nie odbiegaja jakoscia od
    atramentowki, a mam wrazenie ze wrecz przeciwnie. O czasie wydruku nie
    wspomne - laserowka bije atramentowke na glowe.
    Drukarka ma ok. 1,5 roku - zero awarii i problemow.
    Wbudowany jetDirect, wiec smiga po sieci.
    Cena w momencie zakupu to cos kolo 2k chyba byla.

    Owszem, jest pewna "wada" - to nowoczesna laserowka, wiec tonery sa
    oczipowane. Jak oprogramowanie stwierdzi ze toner sie skonczyl, to nie ma
    zmiluj - w starych dawalo sie wstrzasnac, poruszac, i drukowalo:) tutaj nie.

    --
    Mark

  • 10. Data: 2010-10-01 13:14:35
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Oct 2010 14:43:55 +0200, Mark napisał(a):

> [...]
    > atramentowki, a mam wrazenie ze wrecz przeciwnie. O czasie wydruku nie
    > wspomne - laserowka bije atramentowke na glowe.

    Bo wybrałeś akurat wolną atramentówkę.

    Dla przykładu:
    HP Officejet Pro 8000:*
    Cena: 480zł
    Prędkość druku: 34strony/minutę**
    Koszt eksploatacji: ~4x65zł / 1400stron (~185zł/1000stron)***
    http://www.atramentowe.centrumdruku.com.pl/hp/office
    jet_pro_8000a.cd

    Polecany przez Ciebie
    HP Color LaserJet CP2025dn:
    Cena: 1939zł
    Prędkość druku: 20stron/minutę**
    Koszt eksploatacji: ~4x410zł / 2800stron (~585zł/1000stron)***
    http://www.laserowe-kolor.centrumdruku.com.pl/hp/col
    or_laserjet_cp2025dn.cd

    *) Nie twierdzę, że jest to idealny wybór i nie ma lepszych drukarek - ale
    akurat z tymi drukarkami miałem dużo do czynienia i mogę je z czystym
    sumieniem polecać

    **) Dane podawane przez producenta. W obu przypadkach są nieosiągalne w
    praktyce, ale ich wzajemny stosunek daje skalę porównawczą. Pamiętajmy, że
    laser dodatkowo musi się najpierw nagrzać (17,8sek, według producenta)...

    ***) Biorąc pod uwagę tylko toner/atrament. Nie liczę innych części
    eksploatacyjnych, czyli głowic w przypadku atramentówki, ani pasa
    transmisyjnego/bębna/grzałki w przypadku lasera.

    --
    Yakhub