    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Drukarka do firmy (kolorowy laser) - jaka?
    Date: Fri, 1 Oct 2010 15:14:35 +0200

    Dnia Fri, 1 Oct 2010 14:43:55 +0200, Mark napisał(a):

    > Eee tam.
    > U nas w firmie jest HP Color LaserJet CP2025dn, sieciowa. I jest tez jakis
    > Photosmart atramentowy. Zdaje sobie sprawe ze jakims grafkiem nie jestem -
    > ale dla "laika" wydrugi z CL absolutnie nie odbiegaja jakoscia od
    > atramentowki, a mam wrazenie ze wrecz przeciwnie. O czasie wydruku nie
    > wspomne - laserowka bije atramentowke na glowe.

    Bo wybrałeś akurat wolną atramentówkę.

    Dla przykładu:
    HP Officejet Pro 8000:*
    Cena: 480zł
    Prędkość druku: 34strony/minutę**
    Koszt eksploatacji: ~4x65zł / 1400stron (~185zł/1000stron)***
    http://www.atramentowe.centrumdruku.com.pl/hp/office
    jet_pro_8000a.cd

    Polecany przez Ciebie
    HP Color LaserJet CP2025dn:
    Cena: 1939zł
    Prędkość druku: 20stron/minutę**
    Koszt eksploatacji: ~4x410zł / 2800stron (~585zł/1000stron)***
    http://www.laserowe-kolor.centrumdruku.com.pl/hp/col
    or_laserjet_cp2025dn.cd

    *) Nie twierdzę, że jest to idealny wybór i nie ma lepszych drukarek - ale
    akurat z tymi drukarkami miałem dużo do czynienia i mogę je z czystym
    sumieniem polecać

    **) Dane podawane przez producenta. W obu przypadkach są nieosiągalne w
    praktyce, ale ich wzajemny stosunek daje skalę porównawczą. Pamiętajmy, że
    laser dodatkowo musi się najpierw nagrzać (17,8sek, według producenta)...

    ***) Biorąc pod uwagę tylko toner/atrament. Nie liczę innych części
    eksploatacyjnych, czyli głowic w przypadku atramentówki, ani pasa
    transmisyjnego/bębna/grzałki w przypadku lasera.

    --
    Yakhub