    From: <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Drukarka do firmy (kolorowy laser) - jaka?
    Date: Fri, 1 Oct 2010 10:51:51 +0200

    > Witam,
    > Mam prośbę, czy moglibyście mi podsunąć pomysł, jaką drukarkę kupić do
    > firmy. Chodzi o kolorowy laser, do wydruku ofert ze zdjęciami. Nie musi
    > mieć mega-hiper wysokiej rozdzielczości wydruku, ale ważne żeby była w
    > miarę szybka i mało awaryjna (!) to ważne.
    > Użytkowna będzie w sieci czyli mile widziany jakiś serwer wydruku.
    > Docelowo drukowanych będzie około 50-100 dziennie (czasem mniej).
    > Podpowiedźcie mi proszę, bo spoglądając na Allegro kociokwiku już dostaje.

    Może zainteresuj się stałoatramentowymi:
    http://www.xerox.centrumdruku.com.pl/drukarki/staloa
    tramentowe.cd

    Używam Phaser 8860DN od ok. roku. Jak dotąd nawet papier się nie zaciął.
    Drukarka jest bardzo szybka, dosyć głośna (skutek wyrzucania papieru
    z szybkością maszyny poligraficznej...), koszty eksploatacji - chyba
    najniższe
    z dostępnych w tej chwili na rynku. Wadą może być dość długie rozgrzewanie
    się po włączeniu - nawek kilka minut, można ją jednak skonfigurować tak,
    aby robiła to np. rano, przed rozpoczęciem pracy, później jest już
    normalnie.
    Poza tym te kostki atramentu są całkowicie bezproblemowe - żadnego
    brudzenia,
    czyszczenia, pylenia, etc. No i poza atramentem z materiałów
    eksploatacyjnych
    jest właściwie tylko rolka konserwująca (ok. 150zł, co 30000 stron).
    Nie ma bębnów, nagrzewnicy, pasów transmisyjnych, etc., które zazwyczaj
    mocno
    podnoszą koszta eksploatacji.
    Jakość wydruków - przyzwoita. Nieco gorsza niż atramentówek w trybie photo,
    ale wydruki są błyszczące i odporne na wodę.
    Gramatura papieru - z podajnika ręcznego bez problemu do 160.
    Z tacy, w dupleksie nieco mniej, ale do jakichś 120 daje radę...

    Pozdrawiam...
    vVojtek.
    www.frozentime.prv.pl