  • 1. Data: 2010-09-29 07:52:51
    Temat: poszukiwany użytkownik acera TravelMate 7520
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    Witam

    Mam Acera Travelmate 7520, padł mi dyski i a nie zrobiłem kopi całego
    windowsa. Teraz niemam go jak odtworzyć. Myślałem ze zainstaluje
    jakiegokolwiek windowsa i przyjmie mój "product key" - ale tak nie jest.
    W tej sytuacji Microsoft zaleca kupienie nowego windows7, a Acer wykona
    dla mnie kopie za 180zł+VAT. Czy ktoś mógłby mnie poratować zawartoscią
    partycji recovery, albo płytą CD z tego laptopa?

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-09-29 08:04:34
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-29 09:52, ToMasz pisze:
> [...]
    > dla mnie kopie za 180zł+VAT. Czy ktoś mógłby mnie poratować zawartoscią
    > partycji recovery, albo płytą CD z tego laptopa?

    Spróbuj zainstalować dowolnego Windowsa bez wpisywania numeru licencji.
    Masz wtedy 30 dni na aktywację. Ze strony Microsoftu pobierasz program
    do zmiany klucza (Key update tool ) i za jego pomocą wprowadzasz nr
    licencji z obudowy lapka.

  • 3. Data: 2010-09-29 08:21:32
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Cos czarujesz chyba, jeszcze nie spotkalem sie z sytuacja by klucz OEM nie
    pasowal do instalacji OEM, no chyba, ze ktos przepisujesz serial B -> 8,
    S -> 5, itp.

    --
    pozdr

  • 4. Data: 2010-09-29 09:36:56
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    G Nowak pisze:

    > Cos czarujesz chyba, jeszcze nie spotkalem sie z sytuacja by klucz OEM
    > nie pasowal do instalacji OEM, no chyba, ze ktos przepisujesz serial B
    > -> 8, S -> 5, itp.

    NAlepka pod laptopem jest starta, wiec nawet nie widać jaki to rodzaj
    windowsa (nalepka jest mała w tonacji kolorów zielony/niebieski więc to
    jakiś XP) Natomiast numer xxxx-xxxx-xx.... jest w 100% czytelny.

    ToMasz

    PS nie sciemniam, bo przecież mogę sciagnać pirata wipsać spiracony kod
    i mieć to głęboko, ale niechce. Skoro poprzedni własciciel laptopa
    zapłacił za windowsa to chce go miec legalnie, na "kluczu" naklejonym na
    obudowie.

  • 5. Data: 2010-09-29 10:20:19
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-09-29 10:21, G Nowak pisze:

    > Cos czarujesz chyba, jeszcze nie spotkalem sie z sytuacja by klucz OEM
    > nie pasowal do instalacji OEM, no chyba, ze ktos przepisujesz serial B
    > -> 8, S -> 5, itp.

    To niewiele widziałeś. Miesiąc temu kombinowałem z partycjami recovery w
    samsungu. Na jednym z kompów pochrzaniła się partycja ratunkowa, więc
    postanowiłem skopiować partycje z innego, identycznego laptopa, który
    nie został jeszcze uruchomiony po zakupie. Przy próbie instalacji windy
    otrzymałem komunikat, iż ta wersja recovery została aktywowana na
    komputerze o innym product code.

  • 6. Data: 2010-09-29 11:03:21
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    AFAIK tutaj http://support.acer.com/ mozna sprawdzic wersje, z ktora
    zakupiono sprzet.

    Tez wole oryginalny system, nie trzeba sie martwic o poprawki typu "wpa
    bypas detection".

    --
    pozdr

  • 7. Data: 2010-09-29 11:07:10
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-29 11:36, ToMasz pisze:

    > NAlepka pod laptopem jest starta, wiec nawet nie widać jaki to rodzaj
    > windowsa (nalepka jest mała w tonacji kolorów zielony/niebieski więc to
    > jakiś XP) Natomiast numer xxxx-xxxx-xx.... jest w 100% czytelny.

    A jak działał to też nie zauważyłeś jakiego miałeś tego windowsa ?

    Zrób jak ci napisałem

  • 8. Data: 2010-09-29 11:36:55
    Od: Chopin <m...@p...pl>

> [...]
    > i mieć to głęboko, ale niechce. Skoro poprzedni własciciel laptopa
    > zapłacił za windowsa to chce go miec legalnie, na "kluczu" naklejonym na
    No właśnie "jakiś XP". Ważne jest aby dobrać odpowiednią wersję nośnika.
    Home Edition to nie to samo co Professional.
    Reasumując: 1) określ jaką wersję miałeś, 2) dobierz odpowiedni nośnik OEM.

    --
    Pozdrawiam,
    Chopin

  • 9. Data: 2010-09-29 17:09:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > dla mnie kopie za 180zł+VAT. Czy ktoś mógłby mnie poratować zawartoscią
    > partycji recovery, albo płytą CD z tego laptopa?

    Tak to wygląda

    http://yfrog.com/nbout0002j

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-09-29 17:12:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    boxfish pisze:

    > A jak działał to też nie zauważyłeś jakiego miałeś tego windowsa ?
    >
    > Zrób jak ci napisałem
    windows7. Mam pudełeczko z windows7 UPGRADE. Tyle ze UPGRADE nie
    startnie bez tego podstawowego systemu. pozatym windows 7 nie jest mi
    potrzebne. na ogół posługuje sie linuksem. LAptop z winXP jest potrzebny
    do 2 programów raptem....

    ToMasz