-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
From: marjan <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Date: Thu, 11 Feb 2010 22:10:45 +0100
Organization: AGH
Lines: 34
Sender: m...@s...agh.edu.pl
Message-ID: <hl1rom$krk$1@news.agh.edu.pl>
References: <562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net>
<hl1rff$lmf$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089074195179.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1265922646 21364 89.74.195.179 (11 Feb 2010 21:10:46 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Feb 2010 21:10:46 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
In-Reply-To: <hl1rff$lmf$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254426
[ ukryj nagłówki ]Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w
> wiadomości news:562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net...
>> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
>> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
>> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
>>
>> Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
>> lub brali się za to np. pogromcy mitów?
>
> w zdecydowanej większości przypadków drift jako taki powoduje wolniejsze
> pokonanie danego odcinka.
Zależy od nawierzchni. Na suchej - owszem, dlatego w wyścigach, gdzie w
większości masz suchy asfalt, jazda poślizgami jest bez sensu.
> Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą
> bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami)
IMO byzydura.
Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym
napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się
odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać
szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń
mniejszych od "trzymania" opony.
--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.10 22:11 Filip KK
- 11.02.10 22:26 J.F.
- 11.02.10 22:28 to
- 11.02.10 23:25 Michał Gut
- 12.02.10 07:18 PSYLO
- 12.02.10 08:31 Kuba \(aka cita\)
- 12.02.10 08:34 Kuba \(aka cita\)
- 12.02.10 09:05 SET
- 12.02.10 09:11 Michał Gut
- 12.02.10 09:27 Kuba \(aka cita\)
- 12.02.10 13:43 Michał Gut
- 12.02.10 14:23 J.F.
- 12.02.10 14:30 Filip KK
- 12.02.10 14:39 Michał Gut
- 12.02.10 15:20 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i