eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrift - czysty szpan czy szybsza jazda? › Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
    From: marjan <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Date: Thu, 11 Feb 2010 22:10:45 +0100
    Organization: AGH
    Lines: 34
    Sender: m...@s...agh.edu.pl
    Message-ID: <hl1rom$krk$1@news.agh.edu.pl>
    References: <562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net>
    <hl1rff$lmf$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089074195179.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1265922646 21364 89.74.195.179 (11 Feb 2010 21:10:46 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Feb 2010 21:10:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
    In-Reply-To: <hl1rff$lmf$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2254426
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w
    > wiadomości news:562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net...
    >> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    >> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    >> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
    >>
    >> Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
    >> lub brali się za to np. pogromcy mitów?
    >
    > w zdecydowanej większości przypadków drift jako taki powoduje wolniejsze
    > pokonanie danego odcinka.

    Zależy od nawierzchni. Na suchej - owszem, dlatego w wyścigach, gdzie w
    większości masz suchy asfalt, jazda poślizgami jest bez sensu.

    > Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą
    > bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami)

    IMO byzydura.
    Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym
    napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się
    odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać
    szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń
    mniejszych od "trzymania" opony.


    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz
    (e-mail bez cyferek)
    Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
    PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: