  • 61. Data: 2011-11-08 15:51:05
    Temat: Re: Dogorywający ksenon
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-11-2011 00:35, kogutek pisze:

    > zasilanych niższym napięciem niż jest w samochodzie. Niby halogenowe powinny
    > być ale zwykłe pasują i daje się z nimi ustawić poprawnie światła. Co do
    > zauważania. PJ mam 34 lata i zawsze wszystko zauważałem na czas. To czy
    > zdążysz zauważyć w niewielkim procencie zależy od świateł.

    I pewnie w ramach konsekwencji,jeździsz na łysych laczkach?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 62. Data: 2011-11-08 17:17:45
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-08 00:35, kogutek pisze:

    > bo z zawiązanymi oczami u mnie można wymienić żarówki reflektorowe.

    zależy od samochodu, u mnie też tak się da. I to nie tylko reflektorowe.

    > PJ mam 34 lata i zawsze wszystko zauważałem na czas.

    do czasu...

    > To czy zdążysz zauważyć w niewielkim procencie zależy od świateł.

    taa... i od czystych szyb zapewne tez nie..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 63. Data: 2011-11-08 23:08:09
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > Skąd założenie, że to ma być to samo auto? Mowa raczej o starym rupieciu
    > np. golf I vs nowym golf VI

    Ale jaki sens ma takie porównanie? Golf I miał dużo mniej mocy i dużo
    niższą masę. Zamontowanie do niego kół z VI to byłby dramat przy ruszaniu.

    > Jak Ci całe koło wejdzie w dziurwę to i opona nie pomoże :P

    Na takich dziurach to prędzej rozwalisz niskoprofilową oponę, bo jej
    wiele nie potrzeba. Podobnie jak feldze z taką oponą.

    > No mają olbrzymią średnicę, a w momencie ruszania rozciągają się jeszcze
    > ją powiększając.

    Felgi są stosunkowo małe, a opona ma wysoki profil (i stosunkowo niskie
    ciśnienie). Sama wielkość całego koła to sprawa wtórna, zwróć uwagę, że
    to są auta 500 KM+. Przeciętnie auto ma zwykle właściwą średnicę koła,
    żeby mieć dobrą trakcję przy seryjnym silniku i dobrych oponach.

  • 64. Data: 2011-11-08 23:11:01
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kogutek

    > Jak się nie wymienia. Temat jest o tym że się psuje i trzeba kupić nowy
    > palnik i że kosztuje 8 stów. A kilka osób zna inne ceny. To znaczy że
    > albo kupowali albo przymierzają się do kupna. Na mnie żaden mechanik od
    > żarówek nie zarobi bo z zawiązanymi oczami u mnie można wymienić żarówki
    > reflektorowe. Żeby rozwiać wszystkie wątpliwości. Jeżdżę na starodawnych
    > żarówkach 40/45W do tego zasilanych niższym napięciem niż jest w
    > samochodzie. Niby halogenowe powinny być ale zwykłe pasują i daje się z
    > nimi ustawić poprawnie światła.

    Pomysł wyjątkowo głupi i przy tym niebezpieczny, a oszczędność
    symboliczna.

    > Co do zauważania. PJ mam 34 lata i
    > zawsze wszystko zauważałem na czas. To czy zdążysz zauważyć w niewielkim
    > procencie zależy od świateł.

    Do czasu. Ja żyję mniej lat, niż Ty masz prawko, a takiego stwierdzenia
    bym nie zaryzykował, chociaż po ciemku widzę wyraźnie lepiej niż
    większość. Z wiekiem zdolność widzenia w nocy spada.

  • 65. Data: 2011-11-08 23:11:43
    Od: to <t...@x...abc>

    begin DoQ

    > I pewnie w ramach konsekwencji,jeździsz na łysych laczkach?

    Słyszałem, że owija felgi wężem ogrodowym. Z tej grupy dowiedziałem się,
    że to bardzo kreatywna metoda.

  • 66. Data: 2011-11-09 00:38:56
    Temat: Re: Dogorywaj?cy ksenon
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-11-2011 23:08, to pisze:

    > Ale jaki sens ma takie porównanie? Golf I miał dużo mniej mocy i dużo
    > niższą masę. Zamontowanie do niego kół z VI to byłby dramat przy ruszaniu.

    Nie gadaj, GTI miał całe 110KM były też zwykłe 1.8 w okolicach 100KM -
    Golfy VI też takie robią :P

    > Felgi są stosunkowo małe, a opona ma wysoki profil (i stosunkowo niskie
    > ciśnienie). Sama wielkość całego koła to sprawa wtórna, zwróć uwagę, że

    No właśnie nie bardzo wtórna, bo jak pisałem wcześniej dragstery mają
    opony które zwiększają średnicę ułatwiając start.

    > to są auta 500 KM+. Przeciętnie auto ma zwykle właściwą średnicę koła,
    > żeby mieć dobrą trakcję przy seryjnym silniku i dobrych oponach.

    I ta właściwa średnica (nie tylko wielkość felgi) jest dużo większa przy
    mocniejszych i nowszych samochodach. Dlatego 175/70/13 (kiedyś niemal
    podstawowy rozmiar) wygląda jak kółko do taczki przy 225/50/17
    chociażby. Zwróć uwagę że samochody terenowe również mają koła o dużej
    średnicy, małe zaraz by się zakręciły w miejscu i zakopały.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 67. Data: 2011-11-09 00:45:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-11-2011 23:11, to pisze:

    > Do czasu. Ja żyję mniej lat, niż Ty masz prawko, a takiego stwierdzenia
    > bym nie zaryzykował, chociaż po ciemku widzę wyraźnie lepiej niż
    > większość. Z wiekiem zdolność widzenia w nocy spada.

    Jak będziesz się turlał 20km/h to i znicze ci wystarczą za oświetlenie ;))

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 68. Data: 2011-11-09 00:48:11
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    to <t...@x...abc> napisał(a):

    > begin DoQ

    > SĹ&#65533;yszaĹ&#65533;em, Ĺźe owija felgi wÄ&#65533;Ĺźem ogrodowym. Z tej grupy
    dowiedziaĹ&#65533;em siÄ&#65533;,

    > Ĺźe to bardzo kreatywna metoda.

    Ale mi dokopaliście. Aż bolało. Nie róbcie tego więcej bo mi się zajad zrobił.
    Nie będę się z was publicznie naśmiewał. Bo jak poeta napisał. " Złe sobie
    wydaje świadectwo. Ten co wyszydza kalectwo". Umysłowe oczywiście.

  • 69. Data: 2011-11-09 01:17:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    to <t...@x...abc> napisał(a):

    > begin kogutek

    > ki
    JeĹźdĹźÄ&#65533; na starodawny
    > ch
    pasujÄ&#65533; i daje siÄ&#65533; z

    > PomysĹ&#65533; wyjÄ&#65533;tkowo gĹ&#65533;upi i przy tym niebezpieczny, a
    oszczÄ&#65533;dnoĹ&#65533;Ä&#65533;
    > symboliczna.

    > Do czasu. Ja ĹźyjÄ&#65533; mniej lat, niĹź Ty masz prawko, a takiego stwierdzenia
    > bym nie zaryzykowaĹ&#65533;, chociaĹź po ciemku widzÄ&#65533; wyraĹşnie lepiej niĹź

    > wiÄ&#65533;kszoĹ&#65533;Ä&#65533;. Z wiekiem zdolnoĹ&#65533;Ä&#65533; widzenia w
    nocy spada.

    Nie ma nocy w mieście. Latarnie się świecą. Nie jestem kierowcom zawodowym z
    opcją akwizytora albo przedstawiciela handlowego żebym 3/4 życia spędzał w
    samochodzie. Przeciętnie robię 5 kilometrów dziennie. Opon na zimę też nie
    zmieniam. Mam wielosezonowe. W zasadzie do miasta to i letnie zimą są dobre.
    Przez dwa dni w roku jak zima zaskoczy drogowców mogę w domu posiedzieć.

  • 70. Data: 2011-11-09 06:45:47
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kogutek napisał(a):
    > Przeciętnie robię 5 kilometrów dziennie.
    A ja myślałem że nikt mojego znajomego (starszego pana) nie przeskoczy
    z rocznymi przebiegami, od którego kiedyś odkupiłem autko. Nikt nie
    wierzył w takie przebiegi. T.z. robił 4 tyś rocznie. A Tobie wychodzi
    mniej niż 2 tyś.
    Teraz wiem czemu w tym odkupywanym aucie od mojego znajomego były
    halogeny a nie zwykłe żarówki ;)
    --
    Krzysiek