  • 1. Data: 2011-02-03 15:52:25
    Temat: Dobry i niezadowny dysk (min. 500GB)
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Jako że moja prawie 6letnia barracuda coraz częściej zaczyna walić po oczach
    niebieskim ekranem
    przyszedł czas na zakup nowego dysku. Poszukuję dysku o pojemności minimum 500GB,
    oczywiście
    niezawodnego, i jak najbardziej wydajnego. Dysk ten będzie dyskiem
    podstawowym/systemowym, więc
    raczej nie biorę pod uwagę ,,zielonych" dysków WD i tym podobnych. Na dysku
    przechowywane będą ważne
    dla mnie pliki, więc raczej wolałbym mieć do niego zaufanie. Chciałbym również aby
    dysk był w miarę
    wydajny, a przynajmniej szybszy od tego który posiadam aktualnie (Barracuda 200GB
    SATA 7200). Kwota
    jaką chciałbym przeznaczyć na dysk to ok. 300zł. Czy dyski WD Caviar Black są warte
    uwagi?

    PS. Dodam że ważniejsza od pojemności i wydajności jest dla mnie niezawodność

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-03 16:19:01
    Temat: Re: Dobry i niezadowny dysk (min. 500GB)
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-03 16:52, vcore pisze:
> [...]
    > przeznaczyć na dysk to ok. 300zł. Czy dyski WD Caviar Black są warte uwagi?
    >
    > PS. Dodam że ważniejsza od pojemności i wydajności jest dla mnie

    To ze dysk bedzie kosztowal wiecej niz mniej nie znaczy ze bedzie
    bezawaryjny. Osobiscie kupilem miesiac temu Toshibe 500GB SATA 2.5'' za
    160zl nowka na gwarancji i buja bez porblemu.

  • 3. Data: 2011-02-03 16:25:39
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/02/2011 15:52, vcore wrote:
> [...]
    > przeznaczyć na dysk to ok. 300zł. Czy dyski WD Caviar Black są warte uwagi?
    >
    > PS. Dodam że ważniejsza od pojemności i wydajności jest dla mnie

    Za 300zl kupisz Samsunga F3 1TB i jeszcze na piwo zostanie. Mam 500GB z
    tej serii i zadnych zastrzezen.

    Kamil

  • 4. Data: 2011-02-03 17:38:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "vcore" napisał w wiadomości grup
    > Jako że moja prawie 6letnia barracuda coraz częściej zaczyna walić po oczach
    > niebieskim ekranem przyszedł czas na zakup nowego dysku.

    Jak dysk może mieć ekran?

    > Na dysku przechowywane będą ważne dla mnie pliki, więc raczej wolałbym mieć do
    > niego zaufanie.

    Rób backup.

    > PS. Dodam że ważniejsza od pojemności i wydajności jest dla mnie niezawodność

    To kup dysk SAS, ale to już nie twój budżet.

  • 5. Data: 2011-02-03 18:25:35
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > To kup dysk SAS, ale to już nie twój budżet.

    A w czym SAS pomoże/jest lepszy od SATA pod względem bezpieczeństwa?

    --
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-02-03 20:40:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    > A w czym SAS pomoże/jest lepszy od SATA pod względem bezpieczeństwa?

    W teorii są przystosowane do cięższych warunków pracy (podobnie jak 2,5"). W
    praktyce jest różnie.

  • 7. Data: 2011-02-03 20:57:14
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    qwerty pisze:

    > W teorii są przystosowane do cięższych warunków pracy (podobnie jak
    > 2,5"). W praktyce jest różnie.

    Pamiętam, że przeglądałem kiedyś parametry dysków klasy Enterprise.
    Ciekawe było to, że były bardziej wrażliwe (np. na wstrząsy mechaniczne).
    Ponoć Google robił na własne potrzeby (a storage mają duży...)
    porównanie liczby awarii własnych dysków. Okazało się, że dyski z
    "wyższej półki" psuły się częściej. Ale ja tylko powtarzam informację,
    mam nadzieję że nie plotkę.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2011-02-03 20:57:25
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > W teorii są przystosowane do cięższych warunków pracy (podobnie jak
    > 2,5"). W praktyce jest różnie.

    Tak się spodziewałem, że niczym ;))

    --
    Wojtek

  • 9. Data: 2011-02-04 07:46:32
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:iif4rc$b2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > liczby awarii własnych dysków. Okazało się, że dyski z "wyższej półki"
    > psuły się częściej. Ale ja tylko powtarzam informację, mam nadzieję że nie

    Amoże robisz plotkę?
    Jak dasz namiary na źródło - to co innego.

    Artur(m)

  • 10. Data: 2011-02-06 22:49:06
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości
    > Na dysku przechowywane będą ważne dla mnie pliki, więc raczej wolałbym
    > mieć do niego zaufanie.

    Do żadnego dysku nie można mieć zaufania.
    Ważne dane wymagają częstych kopii zapasowych.
    To, że dysk ma większe MTBF nie znaczy, że nie zepsuje się JUTRO.
    JUTRO, czyli DZIEŃ PRZED zrobieniem kopii zapasowej :))))

    Istnieją dyski projektowane do pracy 24/24. Z Seagate to z literkami NS po
    nazwie.
    Są istotnie droższe, ale MTBF mają korzystniejszy. Jednak na zaufanie to za
    mało.
    Zależy jakie ważne, nie, JAK WAŻNE są te dane.
    Bo oczywiście można zaprojektować macierz dysków RAID 5.

    Miałem kiedyś ważne dane na dysku leżącym spokojnie na półce.
    Po roku podłączyłem go do komputera - i żadnych danych już tam nie było.
    Ot, tak, padł pewnie przy włączaniu... lub wyłączaniu...

    Pozdrawiam
    Feromon