  • 1. Data: 2011-02-03 09:31:59
    Temat: Amatorski RACK
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    Witam

    Pytanie może zabrzmieć dość humorystycznie, ale pytam całkiem poważnie:

    Czy ktoś może próbował instalować u siebie takie rozwiązanie:

    http://niebezpiecznik.pl/post/szafa-rackowa-z-ikea-z
    a-30-pln/

    Ja wiem, że to jest kompletna amatorka, ale czy ktoś próbował? I może
    wymienić konkretne problemy i trudności?

    Dzięki!

    Patryk

  • 2. Data: 2011-02-03 18:39:50
    Temat: Re: Amatorski RACK
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Ja wiem, że to jest kompletna amatorka, ale czy ktoś próbował? I może
    > wymienić konkretne problemy i trudności?

    W domu mam normalną szafę 19". W tej z Ikei, obawiałbym się chłodzenia
    elementu znajdującego się zaraz pod blatem; tam ciepłe powietrze nie ma
    gdzie uchodzić.

    PS: Chcesz tam umieścić serwery? :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-02-04 07:42:39
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > W domu mam normalną szafę 19". W tej z Ikei, obawiałbym się chłodzenia
    > elementu znajdującego się zaraz pod blatem; tam ciepłe powietrze nie ma
    > gdzie uchodzić.
    >
    > PS: Chcesz tam umieścić serwery? :)

    Myślę, że max 2 sztuki - generalnie staram się unikać kupowania racków,
    ale wolę w razie czego mieć jakiś plan.

  • 4. Data: 2011-02-04 08:05:34
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja wiem, że to jest kompletna amatorka, ale czy ktoś próbował? I może
    > wymienić konkretne problemy i trudności?

    Jeżeli chcesz zainstalować jednego switcha, gdzieś w kącie
    nogi są z drewna lub innego trwałego materiału (nie plastik)
    to żadnych.
    Jeżeli coś więcej, to ja bym nie ryzykował. Plątanina kabli
    i niestabilność, no i masz dostęp do wszystkich części racka
    "na kolanach".

    Artur(m)

  • 5. Data: 2011-02-04 08:22:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-02-04, o godz. 09:05:34
    "Artur\(m\)" <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli coś więcej, to ja bym nie ryzykował. Plątanina kabli
    > i niestabilność, no i masz dostęp do wszystkich części racka

    No i problem że jest to drewno. O ile długi serwer przymocujesz w miarę
    stabilnie z przodu i z tyłu to przy krótkich masz mocowanie tylko z
    tyłu. A wiszący chociażby switch daje niezłe siły skręcające na
    mocowaniu z przodu i w efekcie szybko je wyrywa. Jakbym miał kombinować
    to wolałbym sprzęt położyć jeden na drugim z jakimiś przekładkami bo
    nie spadnie po wyrwaniu mocowań. Albo zastosować same listwy mocujące w
    szafy rackowej przycięte do potrzebnej wielkości i solidnie
    usztywnione. Mam wolną szafę 32U ciut zdezelowaną to chyba
    poeksperymentuję ;-) Choć w domu to serwer rackowy to przesada - za
    głośny i za dużo prądu żre.

    Zdrówko